Dnešní den znamená pro české motoristy velké změny. Od 1. října totiž začíná platit řada změn. Změny se dočkala sestava lékárničky, obsah povinné výbavy a samozřejmě dlouho diskutované vytváření záchranářské uličky. A jistě všechny potěší, že tyto změny jsou skutečně k lepšímu.
Lékárnička: lehčí a nesmrtelná
Řada motoristů často opakovala, že pokud vás bude chtít policista během kontroly na něčem "dostat," pravděpodobně se mu to podaří u lékárničky. Počínaje dnešním dnem už to ale neplatí. U lékárniček totiž konečně přestává platit expirační doba a navíc se změnilo i jejich složení.
Z obsahu lékárničky nám vypadla plastová rouška, trojcípý šátek a náplast s polštářkem. Současné složení lékárničky je tedy následující:
obvaz hotový s polštářkem obvaz hotový s 2 polštářky náplast hladká - cívka obinadlo škrtící pryžové rukavice pryžové (latexové) chirurgické v obaly isotermická folie nůžky zahnuté (se sklonem) v antikorozní úpravě.Pro informaci ještě dodáváme, že ačkoliv se na materiál již nevztahuje expirační doba, stále musí být v dobrém stavu - např. by tedy neměl mít poškozený obal.
Odlehčená povinná výbava
Úprava seznamu povinné výbavy reaguje mimo jiné na rychlý vývoj technologií v automobilovém průmyslu. Automobily jsou například osazovány stále sofistikovanějšími typy světel, jejichž výměn jinde než v servisu nezvládnete. Některé typy snadných oprav, jako je výměna pojistek, navíc řidiči stejně nechávají na servisech.
Ze seznamu ale kromě žárovek a pojistek vypadává i náčiní potřebné k výměně kola, tedy rezerva, klíč na matice a zvedák. Tyto věci však mohou z kufru vyndat pouze ti lidé, kteří mají:
Automobily vybavené pneumatikami umožňujícími nouzový dojezd (Run Flat) a současně systémy schopnými elektronicky detekovat defekt. Vozy vybavené prostředky pro bezdemontážní opravu defektu. Zajištěnou asistenční službu (dnes často zahrnuto v rámci povinného ručení)Záchranářská ulička dle evropských standardů
Jednou z často diskutovaných problematik českých silnic bylo vytváření záchranářské uličky. Ačkoliv tato povinnost platí pro české řidiče již několik let, s jejím dodržováním to nikdy nebylo příliš slavné. Čeští řidiči se navíc museli řídit jinými pravidly, než jaká platí pro zbytek Evropy.
Počínaje dneškem se však pravidla mění a sjednocují. Stejně jako v okolních státech tak musí řidiči v Česku vytvářet záchranářskou uličku mezi levým (rychlým) pruhem a přiléhajícími pravými pruhy. Celý princip ostatně ilustruje zdařilá grafika, která se bude v následujících dnech objevovat pravděpodobně všude na českém internetu. Ostatně jak již Besip dříve upozorňoval, na tuto změnu by měla upozornit informační kampaň.
My pak jen připomeneme, že řidiči by měli začít utvářet záchranářskou uličku již v momentě, kdy se blíží ke koloně. Případně je potřeba ponechat si před vozem dostatek prostoru, pro následovné vytvoření uličky. Uličku navíc necháváme otevřenou i po průjezdu vozidla záchranářů pro případ, že by přijela další. Zneužití záchranářské uličky bude samozřejmě trestáno.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?