Dnešní den znamená pro české motoristy velké změny. Od 1. října totiž začíná platit řada změn. Změny se dočkala sestava lékárničky, obsah povinné výbavy a samozřejmě dlouho diskutované vytváření záchranářské uličky. A jistě všechny potěší, že tyto změny jsou skutečně k lepšímu.
Lékárnička: lehčí a nesmrtelná
Řada motoristů často opakovala, že pokud vás bude chtít policista během kontroly na něčem "dostat," pravděpodobně se mu to podaří u lékárničky. Počínaje dnešním dnem už to ale neplatí. U lékárniček totiž konečně přestává platit expirační doba a navíc se změnilo i jejich složení.
Z obsahu lékárničky nám vypadla plastová rouška, trojcípý šátek a náplast s polštářkem. Současné složení lékárničky je tedy následující:
obvaz hotový s polštářkem obvaz hotový s 2 polštářky náplast hladká - cívka obinadlo škrtící pryžové rukavice pryžové (latexové) chirurgické v obaly isotermická folie nůžky zahnuté (se sklonem) v antikorozní úpravě.Pro informaci ještě dodáváme, že ačkoliv se na materiál již nevztahuje expirační doba, stále musí být v dobrém stavu - např. by tedy neměl mít poškozený obal.
Odlehčená povinná výbava
Úprava seznamu povinné výbavy reaguje mimo jiné na rychlý vývoj technologií v automobilovém průmyslu. Automobily jsou například osazovány stále sofistikovanějšími typy světel, jejichž výměn jinde než v servisu nezvládnete. Některé typy snadných oprav, jako je výměna pojistek, navíc řidiči stejně nechávají na servisech.
Ze seznamu ale kromě žárovek a pojistek vypadává i náčiní potřebné k výměně kola, tedy rezerva, klíč na matice a zvedák. Tyto věci však mohou z kufru vyndat pouze ti lidé, kteří mají:
Automobily vybavené pneumatikami umožňujícími nouzový dojezd (Run Flat) a současně systémy schopnými elektronicky detekovat defekt. Vozy vybavené prostředky pro bezdemontážní opravu defektu. Zajištěnou asistenční službu (dnes často zahrnuto v rámci povinného ručení)Záchranářská ulička dle evropských standardů
Jednou z často diskutovaných problematik českých silnic bylo vytváření záchranářské uličky. Ačkoliv tato povinnost platí pro české řidiče již několik let, s jejím dodržováním to nikdy nebylo příliš slavné. Čeští řidiči se navíc museli řídit jinými pravidly, než jaká platí pro zbytek Evropy.
Počínaje dneškem se však pravidla mění a sjednocují. Stejně jako v okolních státech tak musí řidiči v Česku vytvářet záchranářskou uličku mezi levým (rychlým) pruhem a přiléhajícími pravými pruhy. Celý princip ostatně ilustruje zdařilá grafika, která se bude v následujících dnech objevovat pravděpodobně všude na českém internetu. Ostatně jak již Besip dříve upozorňoval, na tuto změnu by měla upozornit informační kampaň.
My pak jen připomeneme, že řidiči by měli začít utvářet záchranářskou uličku již v momentě, kdy se blíží ke koloně. Případně je potřeba ponechat si před vozem dostatek prostoru, pro následovné vytvoření uličky. Uličku navíc necháváme otevřenou i po průjezdu vozidla záchranářů pro případ, že by přijela další. Zneužití záchranářské uličky bude samozřejmě trestáno.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?