Obří nakladač bez řidiče ve skleněném bludišti? Schopnosti nových technologií jsou úchvatné

-mao / AutoRoad.cz, 21. září 2018, 12:52 Google+

O technologii autonomních vozidel se mluví již dlouho a v posledních letech se na silnicích skutečně začínají objevovat vozy, které řidiči aktivně pomáhají dojet bezpečně do cíle. Vize budoucnosti, ve které vás automobil bez problému odveze do práce či na nákup bez vaši asistence jsou ještě dalekou budoucností, v některých odvětvích by ale autonomní řízení mohlo nastoupit do aktivní služby podstatně dříve.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sandvik Self-Driving Heavy Loader

Sandvik Self-Driving Heavy Loader | foto: Sandvik

Sdílejte článek

Osobní automobily schopné autonomní jízdy jsou v současnosti závislé na mnoha proměnných, s jejichž překonáním budou mít technici v automobilkách ještě hodně práce. Jedněmi z nejčastěji zmiňovaných problémů, které musí autonomní vozy překonat, jsou například podnební podmínky nebo kvalita silnic a jejich značení.

Než se tedy objeví první plně autonomní automobily na klasických silnicích, zřejmě to ještě nějaký ten pátek potrvá. Již existující technologie ale mohou najít uplatnění mimo silnice, například u těžkých průmyslových strojů. A právě na to se pokusila stylově poukázat společnost Sandvik.

V demonstraci nových možností osadila společnost Sandvikl jeden ze speciálních důlních nakladačů, který měří 11 metrů a váží 11 tun, systémem autonomního řízení, který měl nakladač provést labyrintem ze skla. Ve svém přirozeném prostředí by se sice nakladač pohyboval spíše mezi skalnatými stěnami, sklo však posloužilo díky své křehkosti.

Jelikož je tento typ nakladače uzpůsoben pro práci v podzemí, byl jeho autonomní systém řízení sestaven z různých senzorů, včetně laserových, a gyroskopů. Systém GPS byl vynechán, neboť by byl v podzemí stejně zbytečný. Data z jednotlivých senzorů se pak přenášela do počítače, který vyhodnocoval nejbezpečnější a nejefektivnější cestu.

„Speciální nakladače Sandvik jsou používány již přes 20 let a v podzemí mají odpracováno přes 2 miliony operačních hodin," uvedl Jouni Koppanen, starší systémový inženýr pro automatizaci ve společnosti Sandvik Mining and Rock Technology. „Benefitem autonomních systémů je možnost přesunout lidi z nebezpečného prostředí pod zemí do bezpečných kontrolních místností nad zemí, čímž zvýšíme jejich bezpečnost a současně produktivitu pro naše zákazníky.

zdroj: youtube.com

Video mapující vznik pokusu | zdroj: youtube.com

Společnost vydala hned dvě videa. Zatímco první ukazuje samotný pokus, na druhém je vidět i komplikovanost přípravy a pokročilé funkce autonomního systému. Díky podobným systémům bude možné dostat lidi z nebezpečných prostředí a místo nich využít automatizované stroje, jejichž kontrolu je možné převzít ze vzdáleného kontrolního stanoviště na povrchu. Jak ostatně padlo ve videu, čím méně lidí bude pracovat v podzemí, tím menší riziko při těžbách bude hrozit.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Obří nakladač bez řidiče ve skleněném bludišti? Schopnosti nových technologií jsou úchvatné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Audi optimalizuje kontrolu kvality v lisovně umělou inteligencí

Revoluce ve výrobě aut? Kvalitu výroby už nemusí kontrolovat jen lidé

Jeep Grand Cherokee Trackhawk upravený Hennessey je zřejmě nejlépe akcelerující SUV světa

Američané postavili nejlépe akcelerující SUV světa, pod kapotou má 1200 koní

Kopie Lamborghini Murciélago

Íránci představili supersport. Design i konstrukci ukradli, ale motor...

Tesla ukázala pohonný systém Modelu 3 s nájezdem 1.6 milionu kilometrů

Tesla ukázala vnitřnosti Modelu 3 s nájezdem 1.6 milionu kilometrů, na motoru to nepoznáte

Nový T-Cross – „I am safe“: Rozpoznávání chodců v sériové výbavě zvýší bezpečnost ve městech

Nový Volkswagen T-Cross: Dva týdny před premiérou láká na bezpečnostní asistenty

Ilustrační foto

Lze použít obyčejnou vodu místo chladící kapaliny? Podívejte se, čemu tím svůj motor vystavujete

Ilustrační fotografie

Evropa se odvrací od nafty, prodeje aut i paliva se nadále propadají

Ze tří automobilů, které v Rusku zakopali na rok pod zem, se u dvou podařilo nastartovat motor

Ruský, japonský nebo německý? Podívejte se, který motor nastartoval i po ročním pobytu pod zemí

Project Portal 2.0

Jak pokračuje vodíková revoluce? Speciální tahače již brzy vyrazí do Los Angeles

Bloodhound SSC

Bloodhound SSC měl pokořit 1600 km/h, jeho rekord teď ale ohrožuje tradiční nepřítel

reklama
reklama

Doporučujeme

Nová Škoda Octavia G-TEC

Škoda Octavia G-Tec: Novinka spalující CNG slibuje vyšší výkon i delší dojezd

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak co nejrychleji odmlžit okna v autě? Na kapesníky zapomeňte

  2. Český Šakal v ukrajinské armádě? Modernizované BVP má konečně šanci zazářit

  3. Nevýkonnější autojeřáb světa? Liebherr LTM 11200 uzvedne až 1200 tun nákladu

  4. Jak připravit auto na zimu? Tyto věci byste neměli zapomenout zkontrolovat

  5. Kosočtverec, čtverec, kruh. Znáte nová značení paliv? Tohle platí nyní po celé Evropě

  6. Rusové stvořili novou generaci Záporožce, jeho základem se stalo lidové auto západu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud