Ačkoliv za nejčastějšího viníka dopravního nehod bývá označována nepozornost, policisté po celém světě i nadále s nasazením všech sil bojují hlavně proti řidičům, kteří překračují rychlost. A občas k tomu využívají skutečně zajímavé nápady, jako je tento, který přichází ze Skotka. Tamní policisté totiž chtějí umožnit pořízení speciálních měřících zařízení i běžným civilistům, kteří by pak příliš rychlé řidiče udávali policii.
Jak uvádí web Edinburgh Evening News, v rámci této iniciativy by skupinky občanů dostaly možnost pořídit si vlastní vybavení potřebné k měření rychlosti, se kterým by je místní policisté naučili správně zacházet. Místní policejní šéf-inspektor Alan Carson pak věří, že právě toto opatření by mohlo pomoci v boji s neukázněnými řidiči, aniž by to policii stálo další zdroje (Ať už lidské, nebo finanční).
„Community Speedwatch (označení programu) by dával místním lidem možnost sehrát roli v udržování pořádku na silnicích," uvedl Carson. „Skupinky si mohou pořídit vlastní vybavení a my jim poskytneme adekvátní tréning jak s s tímto vybavením zacházet správně a bezpečně. Skupinky pak dostanou vlastní bločky a budou moci nahlásit kohokoliv, kdo rychlost překročí. My jim pak napíšeme výstražný dopis a připomeneme jim, jak by se měli v zastavených oblastech chovat," dodal Carson.
Myšlenka na tento komunitní program následovala po neúspěchu programu „Pop Up Bob," který měl také odradit řidiče od porušování rychlostních limitů. V rámci programu Pop Up Bob však mělo jít o výrobu policistů z kartonu, kteří měli být následovně rozmístěni kolem silnic a svou přítomností měli donutit řidiče zpomalit. Tento program byl ale označen jako neefektivní na nakonec z něj sešlo. Místo něj se ale objevila myšlenka na rozdávání radarových zařízení měřících rychlost.
A jak se k tomuto návrhu staví místní rada? Zatímco jedna její část je nakloněna realizaci, druhá část se staví výrazně proti. Například Scott Douglas označil celý nápad za stejně směšný, jako byli policisté vyříznutí z kartonu. Douglas si navíc postěžoval, že se poslední dobou neustále zvyšuje tlak na městskou radu, po které se neustále žádá apel na dodržování rychlostních limitů bez přítomnosti policistů.
Jak dopadne situace ve Skotsku nechceme předjímat, web TheDrive však informoval, že podobný postup s radary v rukou veřejnosti již nyní celkem úspěšně funguje v několika zemích světa, včetně Anglie. Tady už má systém veřejných hlídek zaměřených na kontrolu rychlosti okolo 3000 účastníků.
Dobrou zprávou navíc je, že dobrovolník nemůže nikomu udělit pokutu. Jeho úkolem by bylo v podstatě jen předat detailní informace policii, která by následně řidiči vozu poslala varování (zřejmě i s fotkou?. Místo pokut by tak začaly chodit výstrahy, které by možná dokázaly motivovat alespoň pár řidičů ke zvednutí nohy z plynu. Alespoň v obydlených oblastech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.