Ačkoliv za nejčastějšího viníka dopravního nehod bývá označována nepozornost, policisté po celém světě i nadále s nasazením všech sil bojují hlavně proti řidičům, kteří překračují rychlost. A občas k tomu využívají skutečně zajímavé nápady, jako je tento, který přichází ze Skotka. Tamní policisté totiž chtějí umožnit pořízení speciálních měřících zařízení i běžným civilistům, kteří by pak příliš rychlé řidiče udávali policii.
Jak uvádí web Edinburgh Evening News, v rámci této iniciativy by skupinky občanů dostaly možnost pořídit si vlastní vybavení potřebné k měření rychlosti, se kterým by je místní policisté naučili správně zacházet. Místní policejní šéf-inspektor Alan Carson pak věří, že právě toto opatření by mohlo pomoci v boji s neukázněnými řidiči, aniž by to policii stálo další zdroje (Ať už lidské, nebo finanční).
„Community Speedwatch (označení programu) by dával místním lidem možnost sehrát roli v udržování pořádku na silnicích," uvedl Carson. „Skupinky si mohou pořídit vlastní vybavení a my jim poskytneme adekvátní tréning jak s s tímto vybavením zacházet správně a bezpečně. Skupinky pak dostanou vlastní bločky a budou moci nahlásit kohokoliv, kdo rychlost překročí. My jim pak napíšeme výstražný dopis a připomeneme jim, jak by se měli v zastavených oblastech chovat," dodal Carson.
Myšlenka na tento komunitní program následovala po neúspěchu programu „Pop Up Bob," který měl také odradit řidiče od porušování rychlostních limitů. V rámci programu Pop Up Bob však mělo jít o výrobu policistů z kartonu, kteří měli být následovně rozmístěni kolem silnic a svou přítomností měli donutit řidiče zpomalit. Tento program byl ale označen jako neefektivní na nakonec z něj sešlo. Místo něj se ale objevila myšlenka na rozdávání radarových zařízení měřících rychlost.
A jak se k tomuto návrhu staví místní rada? Zatímco jedna její část je nakloněna realizaci, druhá část se staví výrazně proti. Například Scott Douglas označil celý nápad za stejně směšný, jako byli policisté vyříznutí z kartonu. Douglas si navíc postěžoval, že se poslední dobou neustále zvyšuje tlak na městskou radu, po které se neustále žádá apel na dodržování rychlostních limitů bez přítomnosti policistů.
Jak dopadne situace ve Skotsku nechceme předjímat, web TheDrive však informoval, že podobný postup s radary v rukou veřejnosti již nyní celkem úspěšně funguje v několika zemích světa, včetně Anglie. Tady už má systém veřejných hlídek zaměřených na kontrolu rychlosti okolo 3000 účastníků.
Dobrou zprávou navíc je, že dobrovolník nemůže nikomu udělit pokutu. Jeho úkolem by bylo v podstatě jen předat detailní informace policii, která by následně řidiči vozu poslala varování (zřejmě i s fotkou?. Místo pokut by tak začaly chodit výstrahy, které by možná dokázaly motivovat alespoň pár řidičů ke zvednutí nohy z plynu. Alespoň v obydlených oblastech.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?