Řekněme si upřímně, kolik z nás si najde čas na pravidelnou údržbu a úklid interiéru. Práce je to nevděčná a mnohdy i náročná, pokud ji provádíte jednou za rok. S několika snadnými triky a správným vybavením vozu si ji však můžete výrazně ulehčit.
Udržovat svůj vůz čistý během roku není nic náročného. O tom nás v krátkém videu přesvědčí Larry Kosilla, který pravidelně sdílí své tipy a triky na YouTube kanále Autoblog. Jakých je tedy jeho šest rad, pro co nejčistší interiér?
1. Vozte sebou pracovní potahy na sedadla a volant
Ačkoliv se s těmito doplňky setkáváme spíše v servisech, své uplatnění najdou i v našem osobním voze. Stojí pouze pár korun, snadno se vejdou do jakékoliv přihrádky a ušetří nám mnoho času a práce. Nasadit je můžete kdykoliv jedete s vozidlem do servisu, nebo pokud máte strach z toho, že interiér vozu znečistíte svým oblečením.
2. Pořiďte si gumové rohožky
Ačkoliv klasické velurové koberečky vypadají na podlaze vozu mnohem lépe, jsou až tragicky nepraktické. Jejich pravidelným vysáváním a čištěním totiž dochází k jejich opotřebení, což vede k jejich nevyhnutelnému prodření a zničení. Gumové rohožky se však čistí mnohem snadnější a jejich životnost je delší. Opět vám tak ušetří čas, starosti i finance.
3. Používejte ochrannou deku
Tento praktický doplněk je bezesporu známý každému, kdo ve svém voze převáží psa nebo jiné mazlíčky. Ochranná deka však přijde vhod i při převážení větších či znečištěných nákladů. Uplatnění navíc nalezne i v případě nouzových oprav vozu u silnice - použijete ji pod sebe jako podložku a nebudete se muset bát toho, že si zašpiníte oblečení a později i sedadle.
4. Mějte po ruce utěrky z mikrovlákna a čistič interiéru
Pokud si ve voze něco rozlijete, nebo jinak znečistíte interiér, je potřeba začít s tím bojovat co nejrychleji. Proto je vhodné vozit sebou v autě alespoň pár utěrek z mikrovlákna a čistič na interiéry. Pokud skvrnu odstraníte rychleji než se vsákne a zaschne, ušetříte si hodně práce. Pokud se tedy něco takového stane, neváhejte zastavit na prvním bezpečném místě a skvrnu odstraňte co nejrychleji.
5. Oklepávejte si boty
Jedním z nejznečištěnějších míst v našich vozech jsou podlaha a koberečky. V podrážkách našich bot si totiž do vozu nosíme desítky malých kamínků, které se během jízdy z bot uvolňují. Pokud se však naučíte pravidelně oklepávat boty před vstupem do auta, zbavíte se až 70% nečistot, které by jinak skončily na podlaze.
6. Vozte v autě rukavice a dezinfekci rukou
Pokud už jste někdy museli měnit utíkající pneumatiku u krajnice kdesi v polích, jistě jste si přáli, abyste tou dobou měli v autě rukavice. Ty se však mohou hodit i při vyprošťování zapadlého vozu, stěhování, atd. Rukavice jsou zkrátka skvělým pomocníkem ve voze. Dezinfekce je pak skvělým doplňkem, díky kterému si osvěžíte ruce a nezamastíte volant ani palubní desku.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.