Společnost Toyota Motor Corporation se dohodla na spolupráci s Uber Technologies. Investice v přepočtu 11 miliard KČ od Toyoty do Uberu má pomoci oběma společnostem dostihnout konkurenci na trhu s autonomním řízením. Cílem je uvést na masový trh technologie autonomní sdílené jízdy.
Nové technologie budou integrovány do jednoúčelových vozidel Toyota, které budou nasazeny v systému sdílených jízd Uber. Obě společnosti očekávají, že sériově vyráběná autonomní vozidla budou vlastnit a provozovat nezávislí fleetoví operátoři, tedy třetí strany, na nichž se obě společnosti vzájemně dohodnou.
„Tato dohoda je pro Uber první svého druhu a dokládá naše zasazení zavádět do systému Uber špičkové světové technologie. Naším cílem je integrovat do systému Uber ta nejbezpečnější autonomní vozidla na světě, přičemž tato dohoda je dalším významným krokem, jak tohoto cíle dosáhnout,“ uvedl Dara Khosrowshahi, generální ředitel společnosti Uber
Prvotní flotila vozů „Autono-MaaS“ (zkr. „autonomous-mobility as a service“) bude založena na platformě minivanů Toyota Sienna. Do vozidel Autono-MaaS bude zabudován systém autonomního řízení firmy Uber i automatizovaný systém na podporu bezpečnosti Toyota Guardian. Toyota rovněž využije svoji platformu služeb mobility MSPF, která je klíčovou informační infrastrukturou pro připojená vozidla. Pilotní nasazení bude spuštěno v systému sdílení vozidel Uber v roce 2021.
„Systém autonomního řízení Uber a bezpečnostní systém Toyota Guardian budou v reálném čase nezávisle monitorovat prostředí kolem vozidla, a tak přispívat k celkové bezpečnosti z pohledu autonomního řízení i samotného vozidla,“ uvedl Dr. Gill Pratt, generální ředitel výzkumného centra Toyota Research Institute a partner TMC. „Očekáváme, že tato partnerská spolupráce urychlí vývoj obou firem i nasazení technologie autonomního řízení.“
Investice Toyoty do Uberu a navrhovaná spolupráce podléhá schválení ze strany regulačních orgánů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.