Společnost Toyota Motor Corporation se dohodla na spolupráci s Uber Technologies. Investice v přepočtu 11 miliard KČ od Toyoty do Uberu má pomoci oběma společnostem dostihnout konkurenci na trhu s autonomním řízením. Cílem je uvést na masový trh technologie autonomní sdílené jízdy.
Nové technologie budou integrovány do jednoúčelových vozidel Toyota, které budou nasazeny v systému sdílených jízd Uber. Obě společnosti očekávají, že sériově vyráběná autonomní vozidla budou vlastnit a provozovat nezávislí fleetoví operátoři, tedy třetí strany, na nichž se obě společnosti vzájemně dohodnou.
„Tato dohoda je pro Uber první svého druhu a dokládá naše zasazení zavádět do systému Uber špičkové světové technologie. Naším cílem je integrovat do systému Uber ta nejbezpečnější autonomní vozidla na světě, přičemž tato dohoda je dalším významným krokem, jak tohoto cíle dosáhnout,“ uvedl Dara Khosrowshahi, generální ředitel společnosti Uber
Prvotní flotila vozů „Autono-MaaS“ (zkr. „autonomous-mobility as a service“) bude založena na platformě minivanů Toyota Sienna. Do vozidel Autono-MaaS bude zabudován systém autonomního řízení firmy Uber i automatizovaný systém na podporu bezpečnosti Toyota Guardian. Toyota rovněž využije svoji platformu služeb mobility MSPF, která je klíčovou informační infrastrukturou pro připojená vozidla. Pilotní nasazení bude spuštěno v systému sdílení vozidel Uber v roce 2021.
„Systém autonomního řízení Uber a bezpečnostní systém Toyota Guardian budou v reálném čase nezávisle monitorovat prostředí kolem vozidla, a tak přispívat k celkové bezpečnosti z pohledu autonomního řízení i samotného vozidla,“ uvedl Dr. Gill Pratt, generální ředitel výzkumného centra Toyota Research Institute a partner TMC. „Očekáváme, že tato partnerská spolupráce urychlí vývoj obou firem i nasazení technologie autonomního řízení.“
Investice Toyoty do Uberu a navrhovaná spolupráce podléhá schválení ze strany regulačních orgánů.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?