Nejoblíbenější auta napříč Evropou? O první místo se svádí bratrovražedný souboj

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 10. srpna 2018, 16:50 Google+

Který automobil je v Evropě nejoblíbenější? Tato tradiční otázka se objevuje poměrně často a jednoduchou odpověď nám může poskytnout náhled do tabulek prodejnosti. Ty tentokrát připravila analytická společnost JATO Dynamics a my už na začátek můžeme prozradit, že na prvním místě se umístily hned dvě velmi blízké značky, které tak doslova svádějí bratrovražedný souboj.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia RS

Škoda Octavia RS | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Pokud se podíváme na české silnice, není o preferencích českých řidičů pochyb. Jak to ale vypadá v zahraničí? Stále si zde Škoda drží tak dobré postavení jako v minulých měsících, nebo už ji někdo šlape na paty? Pojďme se společně podívat na statistiky společnosti Jato Dynamics, na které v koncem června upozornil web AutoCar.

img-responsive

Volkswagen Golf | foto: Volkswagen

Rakousko: Volkswagen Golf

V Rakousku bychom jen stěží hledali nějakou velkou domácí automobilku a tak není divu, že si první místo připsal s 5 302 prodanými kusy Volkswagen Golf. Automobilka Volkswagen zde patří vůbec k oblíbeným, neboť na druhém místě se umístil model Polo a na třetím Tiguan.

Belgie: Volkswagen Golf

Obyvatelé státu mezi Francií a Německem také propadli Volkswagenu Golf, na druhém místě se však objevil francouzský Renault Clio. Třetí příčku si pak přivlastnilo korejské SUV Hyundai Tucson.

Chorvatsko: Renault Clio

A zatímco v Belgii skončilo Clio druhé, v Chorvatsku obsadilo první příčku. Na druhé pak skončila mladoboleslavská Škoda Octavia a třetí pozice připadla Opelu Astra.

Česká republika: Škoda Octavia

Stačí jen letmý pohled na silnice a nikdo se nebude divit, že nejprodávanějšími vozy jsou v Česku Škodovky. Na prvním místě Octavia, na druhém Fabia a na třetím Rapid.

img-responsive

Škoda Octavia | foto: Škoda Auto

Dánsko: Peugeot 208

Automobilka Peugeot dosáhla v tomto roce na prodejní špičku zatím jen v jedné zemi a tou je Dánsko. S velkým rozdílem se pak za modelem 208 umístil Nissan Qashqai a na třetím místě je Volkswagen Golf.

Estonsko: Škoda Octavia

Dokonce i v Estonsku podlehli kouzlu mladoboleslavské Octavie, která nabízí skvělý poměr prostoru a ceny. A na prostor budou v Estonsku zřejmě citliví, neboť na druhém místě se umístila Toyota RAV4 a na třetím Toyota Avensis.

Finsko: Škoda Octavia

Úspěchy slaví mladoboleslavský bestseller dokonce i ve Finsku. Na paty však Octavii šlape Nissan Qashqai, za kterým se na třetím místě umístily Toyota Yaris.

Francie: Renault Clio

Francie může nabídnout hned několik domácích značek a podle toho vypadá i statistika prodejnosti. Na prvním místě Renault Clio, který sesadil z trůnu sesadil Peugeot 208. Na třetím místě pak skončil další malý francouzský hatchback, tentokrát Citroen C3.

img-responsive

Renault Clio RS | foto: Renault

Německo: Volkswagen Golf

Volkswagen si v tomto roce vzal zpátky všechny tři pozice v hodnocení prodejnosti. Na prvním místě skončil Golf, na druhém Passat a třetí po těsném souboji uhájil Tiguan, na který se dotahoval Ford Focus.

Řecko: Toyota Yaris

Podle prodejnosti se zdá, že v Řecku milují malá auta. Na prvním místě se totiž udržela Toyota Yaris, na druhém místě bychom našli Peugeot 208 a třetí místo si drží Fiat Panda.

Maďarsko: Suzuki Vitara

Maďarsko je evropským domovem Suzuki a podle toho to zde také vypadá. Na prvním místě se drží Suzuki Vitara, druhou příčku s velkým odstupem drží Škoda Octavia a na třetím místě bychom našli crossover Suzuki SX4 S-Cross.

img-responsive

Suzuki Vitara | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Irsko: Nissan Qashqai

Irsko bylo několik let zemí zaslíbenou pro Hyundai a model Tucson, ten ovšem z prvního místa sesadil velice zdařilý Nissan Qashqai, který ho odsunul na místo druhé. Na třetí pozici pak skončil Volkswagen Golf.

Itálie: Fiat Panda

Na italském automobilovém trhu opět zavládl nacionalismus a první tře místa připadla značce Fiat. První pozici uhájila Panda, druhou Fiat 500 a třetí stylový crossover 500X. Celkově pak an italském trhu podle AutoCaru panuje v poměru 60:40 italsko-americký koncern Fiat Chrysler Automobiles.

Lotyšsko: Volkswagen Golf

Zdejší vítězství si připisuje Volkswagen Golf, který na druhé místo odsunul bestseller minulého roku, Nissan Qashqai. Na třetím místě pak skončil další zástupce Volkswagenu, model Passat.

img-responsive

Fiat 500 | foto: Fiat

Litva: Fiat 500

Špatně si automobilka Fiat nevede ani v Litvě, kde obsadila první dvě pozice. Na prvním místě skončil Fiat 500, druhé obsadil crossover 500X a třetí místo obsadil bestseller minulého roku, Škoda Octavia.

Lucembursko: Volkswagen Golf

Další stát na pomezí Francie a Německa a další střet dvou automobilových velmocí, ze kterého odchází vítězně Volkswagen. Na druhém místě se umístilo SUV Tiguan a na třetím místě Renault Clio, který předběhl Audi A3.

Nizozemí: Volkswagen Polo

V Nizozemí proběhla stran prodejnosti a Renault Clio nahradil na prvním místě Volkswagen Polo. Na druhém místě se pak umístil Ford Fiesta a třetí místo připadlo vozu Kia Picanto.

img-responsive

Nissan Leaf si udržuje pozici nejprodávanějšího elektromobilu i v Evropě | foto: Nissan

Norsko: Nissan Leaf

Norové jsou obrovskými milovníky elektromobilů, takže jistě nikoho nepřekvapí, že se na prvním místě objevil Nissan Leaf. Ne druhém místě skončil Volkswagen Golf, šampion minulého roku, a třetí místo obsadilo elektrické BMW i3.

Polsko: Škoda Octavia

V sousedním Polsku obsadila mladoboleslavská Škoda hned dvě první pozice, a to s modely Octavia a Fabia. Na třetí místo se pak s výrazným rozdílem dostal Opel Astra.

Portugalsko: Renault Clio

Portugalci evidentně milují menší ale hlavně francouzské automobily. Jak jinak si vysvětlit, že na prvním místě skončilo Clio a na druhém Peugeot 208? Na třetí pozici se pak umístil konečně nepatrně větší Renault Captur.

img-responsive

Dacia Logan MCV Stepway | foto: Dacia

Rumunsko: Dacia Logan

Svůj domácí trh ovládá Dacia s přehledem, poslední místo se jí ale přesto nepodařilo uhlídat před mladoboleslavskými. Na první místě se umístil Logan, na druhém Duster a ze třetího místa vyštípala Sandero Škoda Octavia.

Slovensko: Škoda Fabia

Po desítkách let ve společném státě se snad ani nedal očekávat jiný výsledek. Oproti Česku je jedinou změnou vítězství Škody Fabie, která si vyměnila pozici s Octavií. Na třetím místě se stále drží Rapid.

Slovinsko: Renault Clio

Jelikož se faceliftovaný Renault Clio na Slovinsku přímo vyrábí, nelze se divit jeho vítězství. Na druhé pozici se udržel Volkswagen Golf a třetí místo si drží Volkswagen Polo

img-responsive

Seat Leon | foto: Seat

Španělsko: Seat Leon

Vítězství Seatu v domovském Španělsku jistě nikoho nepřekvapí. Dokonce i druhé místo připadlo domácí automobilce a jejímu modelu Ibiza. Na třetím místě se však možná poněkud překvapivě usídlila Dacia Sandero.

Švédsko: Volvo S90/V90

Stejně jako na většina míst s domácí automobilkou si prví prodejní pozici ve Švédsku udržuje Volvo s modely S90 a V90. Na druhém místě je XC60 a těsně za ním se drží Volkswagen Golf, který byl ještě před dvěma lety na samé špičce.

Švýcarsko: Škoda Octavia

Pro někoho to možná bude překvapením, ale dokonce i Švýcaři umí docenit kvality mladoboleslavské Octavie, která si drží první místo. Další dvě příčky už si ale drží Volkswagen a to s modely Golf a Tiguan.

img-responsive

Ford Fiesta ST | foto: Ford

Velká Británie: Ford Fiesta

Láska Britů k vozům Ford Fiesta není žádným tajemstvím, poněkud překvapením je však fakt, že se do první trojice nedostal žádný z vozů Škoda, které zde jinak také patří k populárním. Místo toho drží druhé místo Volkswagen Golf a třetí pozice připadá Nissanu Qashqai.

Jak je tedy ze statistik patrné, onen bratrovražedný souboj spolu svádí Škoda Octavia a Volkswagen Golf. Tento souboj bude zajímavé sledovat a rozhodně jsme zvědaví, kam se celá situace vyvine na konci roku a kdo se nakonec stane evropským šampionem.

Vytisknout

Diskuze: Nejoblíbenější auta napříč Evropou? O první místo se svádí bratrovražedný souboj

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mil-Spec Automotive Hummer H1

Humvee zpátky na scéně? Z armádních kolosů HMMWV se opět rodí civilní Hummer H1

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud