Nacházíme se nyní uprostřed léta, což je období typické nejen pro lidi (trávení dovolené), ale i pro jednotlivé automobilky. Zvláště pak, mají-li ve svém portfoliu nějaké modely se sportovní DNA. Stejně jako loni tedy vnímáme nelítostný souboj o zajetí nejrychlejšího kola na tom či onom okruhu. Má však tohle (ego)soutěžení ještě nějaký smysl?
Pokud budeme vycházet z loňského léta, pak si jistě vzpomete, že jsme byly neustále „masírováni“ informacemi o rekordech toho či onoho sportovního vozu, přičemž ani jedno z prvenství nevydrželo déle než měsíc. Je pochopitelné, že chce mít každá automobilka tu nejrychlejší předokolku (zadokolku nebo čtyřkolku) na Nürburgringu i jiných světových okruzích. Já se ale ptám, proč?
Pomineme-li totiž určitou prestiž značky, společně s tím, jak se začíná mluvit o neustálém zrychlování, vyplývají na povrch také otázky, jak moc "korektní" dané rekordy jsou? O tom, že za volantem sedí špičkový jezdci z celého světa netřeba mluvit. Ale, proč se na to ideální počasí (a teplotu) čeká několik dní, ne-li týdnů? Proč mají vozy obuty speciální sportovní pneumatiky, které třeba ani nemají homologaci pro silniční provoz? Proč jsou vozy dále opatřovány ochrannými rámy? Je jejich podvozek vůbec ještě "sériový"? A co motor, je také bez dodatečných úprav?
Jistě chápete, kam tím směřuji. Do kuchyně testovacích vozů nikdo nevidí, ale pochyby jejich receptura překypuje dostatečně. Udělá pak vůbec ještě novému majiteli radost, že má (rádoby) nejrychlejší vůz v dané kategorii?
Druhým problémem je totiž fakt, že vyjma ryzích okruhových speciálů - které nikdy nedostanou povolení pro provoz na pozemních komunikacích - okruhový "set-up" běžným sportovním vozům nedělá dobře a neměl by z něj mít vlastně radost ani jeho majitel. Okruhové podmínky se totiž od těch běžných silničních propastně liší, a jak loni řeklo Porsche: "Pokud bude auto dobré na okruhu, nebude příjemné v něm jezdit na běžných silnicích, a naopak."
A pokud se nepletu, právě Porsche loni prohlásilo, že s tímto nesmyslným předháněním na Nürburgringu končí, protože chce vyrábět rychlá, zábavná ale také "pohodlná" auta. Snad tedy svůj slib dodrží a nenechá se nějakým konkurentem opět stáhnout do nekonečného a nesmyslného souboje o nejrychlejší čas...
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.