Další a další rekordy na Ringu. Má však tohle předhánění ještě smysl?

-jka / AutoRoad.cz, 11. srpna 2018, 12:30 Aktualizováno 11.8.2018, 15:44 Google+

Nacházíme se nyní uprostřed léta, což je období typické nejen pro lidi (trávení dovolené), ale i pro jednotlivé automobilky. Zvláště pak, mají-li ve svém portfoliu nějaké modely se sportovní DNA. Stejně jako loni tedy vnímáme nelítostný souboj o zajetí nejrychlejšího kola na tom či onom okruhu. Má však tohle (ego)soutěžení ještě nějaký smysl?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Civic Type R stanovila rekordní čas na dalším světoznámém okruhu

Honda Civic Type R stanovila rekordní čas na dalším světoznámém okruhu | foto: Honda

Sdílejte článek

Pokud budeme vycházet z loňského léta, pak si jistě vzpomete, že jsme byly neustále „masírováni“ informacemi o rekordech toho či onoho sportovního vozu, přičemž ani jedno z prvenství nevydrželo déle než měsíc. Je pochopitelné, že chce mít každá automobilka tu nejrychlejší předokolku (zadokolku nebo čtyřkolku) na Nürburgringu i jiných světových okruzích. Já se ale ptám, proč? 

Pomineme-li totiž určitou prestiž značky, společně s tím, jak se začíná mluvit o neustálém zrychlování, vyplývají na povrch také otázky, jak moc "korektní" dané rekordy jsou? O tom, že za volantem sedí špičkový jezdci z celého světa netřeba mluvit. Ale, proč se na to ideální počasí (a teplotu) čeká několik dní, ne-li týdnů? Proč mají vozy obuty speciální sportovní pneumatiky, které třeba ani nemají homologaci pro silniční provoz? Proč jsou vozy dále opatřovány ochrannými rámy? Je jejich podvozek vůbec ještě "sériový"? A co motor, je také bez dodatečných úprav?

Jistě chápete, kam tím směřuji. Do kuchyně testovacích vozů nikdo nevidí, ale pochyby jejich receptura překypuje dostatečně. Udělá pak vůbec ještě novému majiteli radost, že má (rádoby) nejrychlejší vůz v dané kategorii?

Druhým problémem je totiž fakt, že vyjma ryzích okruhových speciálů - které nikdy nedostanou povolení pro provoz na pozemních komunikacíchokruhový "set-up" běžným sportovním vozům nedělá dobře a neměl by z něj mít vlastně radost ani jeho majitel. Okruhové podmínky se totiž od těch běžných silničních propastně liší, a jak loni řeklo Porsche: "Pokud bude auto dobré na okruhu, nebude příjemné v něm jezdit na běžných silnicích, a naopak."

img-responsive

Subaru Impreza WRX STI Type RA NBR Special | foto: Subaru

A pokud se nepletu, právě Porsche loni prohlásilo, že s tímto nesmyslným předháněním na Nürburgringu končí, protože chce vyrábět rychlá, zábavná ale také "pohodlná" auta. Snad tedy svůj slib dodrží a nenechá se nějakým konkurentem opět stáhnout do nekonečného a nesmyslného souboje o nejrychlejší čas... 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Další a další rekordy na Ringu. Má však tohle předhánění ještě smysl?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Skici vozu Škoda Vision iV

Škoda chystá i dostupný malý elektromobil, na jeho vývoji už se pracuje

Top Gear srovnal hybridní Hondu NSX s tradičními ostrými německými sedany

VIDEO: Hybridní japonský sporťák vs. ostré německé sedany? Top Gear uspořádal souboj generací

Areál BMW v Mnichově

Chcete navštívit BMW Museum zdarma? Víme, na kdy si výlet naplánovat

Bugatti La Voiture Noire

Bugatti La Voiture Noire zatím nemá motor ani interiér, dokončeno bude až za 2.5 roku

V březnu 2015 odstartovala současná, třetí generace, která nyní dosáhla mety 500 000 vyrobených vozů. Celkem dosud vzniklo více než 1,25 milionu vozů Škoda Superb všech generací

Škoda již vyrobila 500 000 nových Superbů, tradice modelu sahá až do roku 1934

Porsche Cayenne Coupe

Porsche Cayenne Coupe: Stylové, výkonné a technologiemi nabité SUV

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda Superb L&K 1.8 TSI

TEST: Škoda Superb 1.8T Laurin & Klement: luxusní cestování bez klapotu dieselu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Luxus v ruském stylu? Takhle vypadá vojenský speciál přestavěný na luxusní SUV

  2. Legální podvod? Takto se automobilky snaží využít mezery v zákonech ve svůj prospěch

  3. Volkswagen potichu odhalil nové logo, téměř nikdo si ho ale nevšiml

  4. Nejdražší auto světa byla jen replika? Úchvatné Bugatti usvědčilo video z konce výstavy

  5. Nejvhodnější nové vozy v jednotlivých segmentech vybrala hvězda Top Gear

  6. Nová Škoda Octavia dorazí ještě letos, oslaví tak 60. výročí modelu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud