Další a další rekordy na Ringu. Má však tohle předhánění ještě smysl?

-jka / AutoRoad.cz, 11. srpna 2018, 12:30 Aktualizováno 11.8.2018, 15:44 Google+

Nacházíme se nyní uprostřed léta, což je období typické nejen pro lidi (trávení dovolené), ale i pro jednotlivé automobilky. Zvláště pak, mají-li ve svém portfoliu nějaké modely se sportovní DNA. Stejně jako loni tedy vnímáme nelítostný souboj o zajetí nejrychlejšího kola na tom či onom okruhu. Má však tohle (ego)soutěžení ještě nějaký smysl?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Civic Type R stanovila rekordní čas na dalším světoznámém okruhu

Honda Civic Type R stanovila rekordní čas na dalším světoznámém okruhu | foto: Honda

Sdílejte článek

Pokud budeme vycházet z loňského léta, pak si jistě vzpomete, že jsme byly neustále „masírováni“ informacemi o rekordech toho či onoho sportovního vozu, přičemž ani jedno z prvenství nevydrželo déle než měsíc. Je pochopitelné, že chce mít každá automobilka tu nejrychlejší předokolku (zadokolku nebo čtyřkolku) na Nürburgringu i jiných světových okruzích. Já se ale ptám, proč? 

Pomineme-li totiž určitou prestiž značky, společně s tím, jak se začíná mluvit o neustálém zrychlování, vyplývají na povrch také otázky, jak moc "korektní" dané rekordy jsou? O tom, že za volantem sedí špičkový jezdci z celého světa netřeba mluvit. Ale, proč se na to ideální počasí (a teplotu) čeká několik dní, ne-li týdnů? Proč mají vozy obuty speciální sportovní pneumatiky, které třeba ani nemají homologaci pro silniční provoz? Proč jsou vozy dále opatřovány ochrannými rámy? Je jejich podvozek vůbec ještě "sériový"? A co motor, je také bez dodatečných úprav?

Jistě chápete, kam tím směřuji. Do kuchyně testovacích vozů nikdo nevidí, ale pochyby jejich receptura překypuje dostatečně. Udělá pak vůbec ještě novému majiteli radost, že má (rádoby) nejrychlejší vůz v dané kategorii?

Druhým problémem je totiž fakt, že vyjma ryzích okruhových speciálů - které nikdy nedostanou povolení pro provoz na pozemních komunikacíchokruhový "set-up" běžným sportovním vozům nedělá dobře a neměl by z něj mít vlastně radost ani jeho majitel. Okruhové podmínky se totiž od těch běžných silničních propastně liší, a jak loni řeklo Porsche: "Pokud bude auto dobré na okruhu, nebude příjemné v něm jezdit na běžných silnicích, a naopak."

img-responsive

Subaru Impreza WRX STI Type RA NBR Special | foto: Subaru

A pokud se nepletu, právě Porsche loni prohlásilo, že s tímto nesmyslným předháněním na Nürburgringu končí, protože chce vyrábět rychlá, zábavná ale také "pohodlná" auta. Snad tedy svůj slib dodrží a nenechá se nějakým konkurentem opět stáhnout do nekonečného a nesmyslného souboje o nejrychlejší čas... 

Vytisknout

Diskuze: Další a další rekordy na Ringu. Má však tohle předhánění ještě smysl?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

reklama

Doporučujeme

Server Error

Server Error

We're sorry! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Please try again later.

error 500 | 22. 6. 2021 10:14