Jméno George Barris možná bude řadě lidí neznámé, ovšem s výsledky jeho práce se dodnes můžeme setkat na plátnech kin nebo v televizních obrazovkách. Jednalo se totiž o legendárního úpravce automobilů, který spolupracoval na filmech a seriálech jako Batman, Knight Rider, The Dukes of Hazzard a mnoha dalších.
Barris však nebyl pouze tvůrce, ale také sběratel. Ve své sbírce si kromě vlastních úspěšných modelů navíc držel i specialitky, které vyráběli jeho kolegové. V roce 2015 však Barris zesnul a nyní se část jeho sbírky dostala do aukce pořádané společnosti Mecum v Harrisburgu.
Dohromady bude v nabídce 23 více či méně slavných filmových automobilů a jejich replik. Chybět nebude například VW Golf alias Herbie z filmu The Love Bug (Můj miláček Brouk), DMC DeLorean z Návratu do budoucnosti, Ford Grand Torino z filmu Starsky a Hutch, replika bondova Aston Martinu DB5 nebo replika KITTa ze seriálu Night Rider.
Zřejmě největší hodnotu však budou mít stroje, ze kterých Barris vlastníma rukama vytvořil naprosté unikáty. Pojďme se tak podrobněji podívat na modely jako Drag-U-La, Speed Racer Mach 5. Batmobil z roku 1966 nebo Flintmobile.
1964 Drag-U-La
Drag-U-La, kříženec mezi hot-rodem a rakví, postavil Barrisův tým v roce 1964 pro televizní show The Munsters. Automobil byl plně funkční a nedávno prošel kompletní renovací, včetně vidlicového osmiválce Ford, který se stará o jeho pohon. Vůz se navíc stal inspirací pro stejnojmennou skladbu zpěváka Rob Zombie. Milovníci série Need For Speed s na ni možná ještě vzpomenout
Speed Racer Mach 5
Japonský animovaný seriál Speed Racer se poprvé objevil v šedesátých letech a poměrně rychle si získal popularitu publika. Hlavní příběh se přitom točil kolem speciálního závodního vozu Mach 5, který byl vybaven zajímavým příslušenstvím.
V roce 2008 se pak seriál dočkal i tradiční filmové adaptace a Barris byl pověřen výrobou repliky vozu, která bude sloužit k propagaci. Jako základ si Barris zvolil Chevrolet Corvett z roku 1977, ze kterého vytvaroval velice zajímavý vůz s motorem 350 Chevy small Block a čtyřrychlostní manuální převodovkou.
1966 Batmobile
Barris za svou kariéru stvořil řadu zajímavých automobilů, ovšem Batmobil z šedesátých let je pravděpodobně tím nejznámějším. Vůz se objevoval v show po boku Robina a Batmana, kterého ztvárnil Adam West. Základem vozu se stala tehdy současná generace modelu Thunderbird, pro jehož úpravu se Barris inspiroval u konceptu Ford Futura z roku 1955.
1994 Flintmobile
V devadesátých letech se na filmových plátnech objevil remake oblíbeného animáku Flinstones, ve kterém si hlavní roli střihnul John Goodman v roli Freda. Chybět nemohl ani klasický dřevěný automobil poháněný nohami, který se však naštěstí dočkal modernizace. Prehistorický vůz totiž vznikl na základech elektrického golfového vozíku.
V nabídce je však ještě celá řada zajímavých modelů, ze kterých bychom mohli zmínit například ještě Aston Martin DB5, repliku bondova speciálu z filmu Goldfinger. Vůz je navíc vybaven řadou zajímavých hraček, včetně funkčního vyjížděcího štítu zadního okna, vypouštění oleje a funkčních bodců k proděravění kol. Vůz je vybaven i funkčním motorem a převodovkou, ty však v současnosti nejsou instalovány.
Vyvolávací ceny ani očekávané prodejní ceny nebyly zveřejněny, ovšem vzhledem k unikátnosti těchto automobilů se dá očekávat, že nepůjde o nízké sumy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?