Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

Tatra 815 - War Rig
Tatra 815 - War Rig, foto: madmax.wikia.com
AutoRoad.cz 21. července 2018 16:14
Sdílej:

Pokud jste viděli film Mad Max Road Fury, možná vás napadlo, jaké značky je asi náklaďák, který si zahrál jednu z hlavních rolí. Pokud jste sázeli na nějaké monstrum vyrobené v USA, tak jste vedle jak ta jedle. Základem náklaďáku War Rig se totiž stala Tatra 815.

Pro natáčení filmu však byla klasická Tatra 815 změněna k nepoznání. Místo klasického vzduchem chlazeného motoru V8 o výkonu 275 koní dostala Tatra speciální vzduchem chlazený motor Deutz o výkonu 600 koní, který se jinak používá do speciálů určených na Rallye Dakar. Motor dostal vlastní rám a kabina se posunula za něj, do středu šasi.

Masivní sání vzduchu pro přeplňování není funkční, filmaři jím jen chtěli naznačit divákovi, že pod kapotou se ukrývají dva motory, což však také není pravda. V motoru sice jsou dva motory, zadní je však replika vyrobená z laminátu. Funkční je však hydraulicky ovládaná radlice před maskou náklaďáku.

Samotná kabina pak má s Tatrou 815 společné jen dveře, zbytek byl svařen snad ze všeho, co autoři našli na přilehlých vrakovištích. Zadní část kabiny náklaďáku, tvoří zbytky z Chevroletu Fleetmaster sedan z roku 1940, který však musel být uprostřed rozříznut a nastaven ocelovými plechy, aby jeho šířka odpovídala šířce kabiny náklaďáku.

Uvnitř kabiny je opět směsice všeho možného. Různé typy sedaček, mnoho různých ukazatelů, desítky přepínačů a samozřejmě řada zbraní. Od nožů, přes pistole, brokovnici až po různé výbušniny.

Za vozem se pak nachází cisterna, kterou zdobí torzo vozu VW Brouk. Ve filmu se však jedná o jednu ze dvou pozorovatelen pro obránce náklaďáku. Za cisternou jsou pak umístěny ještě dvě malé nádrže na palivo, každá na vlastním podvozku. Ty však musely být filmaři vyplněny 2 tunami betonu, aby během jízdy neskákaly a nepřevracely se. Celý komplet je pak "dekorován" řadou různých ostnů, bodců, lebek a různých torz panenek. 

Celkem byly pro potřeby natáčení vyrobeny tři tyto vozy, minimálně jeden byl však zdemolován během natáčení kaskadérské scény s převrácením vozu. Na tu se ostatně můžete podívat na videu.

Kromě Tatry 815 6x6 byla k vidění i větší čtyřnápravová Tatra 815 8x8, která sloužila jako pojízdné pódium pro kytaristu, bubeníky a jejich obří audiosoustavu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.