Pokud jste viděli film Mad Max Road Fury, možná vás napadlo, jaké značky je asi náklaďák, který si zahrál jednu z hlavních rolí. Pokud jste sázeli na nějaké monstrum vyrobené v USA, tak jste vedle jak ta jedle. Základem náklaďáku War Rig se totiž stala Tatra 815.
Pro natáčení filmu však byla klasická Tatra 815 změněna k nepoznání. Místo klasického vzduchem chlazeného motoru V8 o výkonu 275 koní dostala Tatra speciální vzduchem chlazený motor Deutz o výkonu 600 koní, který se jinak používá do speciálů určených na Rallye Dakar. Motor dostal vlastní rám a kabina se posunula za něj, do středu šasi.
Masivní sání vzduchu pro přeplňování není funkční, filmaři jím jen chtěli naznačit divákovi, že pod kapotou se ukrývají dva motory, což však také není pravda. V motoru sice jsou dva motory, zadní je však replika vyrobená z laminátu. Funkční je však hydraulicky ovládaná radlice před maskou náklaďáku.
Samotná kabina pak má s Tatrou 815 společné jen dveře, zbytek byl svařen snad ze všeho, co autoři našli na přilehlých vrakovištích. Zadní část kabiny náklaďáku, tvoří zbytky z Chevroletu Fleetmaster sedan z roku 1940, který však musel být uprostřed rozříznut a nastaven ocelovými plechy, aby jeho šířka odpovídala šířce kabiny náklaďáku.
Uvnitř kabiny je opět směsice všeho možného. Různé typy sedaček, mnoho různých ukazatelů, desítky přepínačů a samozřejmě řada zbraní. Od nožů, přes pistole, brokovnici až po různé výbušniny.
Za vozem se pak nachází cisterna, kterou zdobí torzo vozu VW Brouk. Ve filmu se však jedná o jednu ze dvou pozorovatelen pro obránce náklaďáku. Za cisternou jsou pak umístěny ještě dvě malé nádrže na palivo, každá na vlastním podvozku. Ty však musely být filmaři vyplněny 2 tunami betonu, aby během jízdy neskákaly a nepřevracely se. Celý komplet je pak "dekorován" řadou různých ostnů, bodců, lebek a různých torz panenek.
Celkem byly pro potřeby natáčení vyrobeny tři tyto vozy, minimálně jeden byl však zdemolován během natáčení kaskadérské scény s převrácením vozu. Na tu se ostatně můžete podívat na videu.
Kromě Tatry 815 6x6 byla k vidění i větší čtyřnápravová Tatra 815 8x8, která sloužila jako pojízdné pódium pro kytaristu, bubeníky a jejich obří audiosoustavu.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.