Pokud jste si dosud svou rychlou jízdu a občasný přestupek obhajovali slovy, že policisté nemohou být všude, máme pro vás špatnou zprávu. Díky iniciativě společnosti vyrábějící palubní kamery za čelní skla automobilů totiž může malý policista amatér sedět téměř v kterémkoliv automobilu.
Majitelé automobilů s palubními kamerami totiž nyní mohou posílat záznamy s dopravními prohřešky či nehodami zdarma, jednoduše a během pár desítek sekund rovnou na některou z 19 policejních služeben. Pokud se vám právě orosilo čelo, můžeme vás alespoň dočasně uklidnit. Projekt totiž běží pouze na britských silnicích. V případě jeho úspěchu se však obáváme rychlého rozšíření.
Za tímto projektem stojí společnost Nextbase, která mimo jiného vyrábí i palubní kamery za sklo automobilů. Ta totiž vytvořila neziskový portál National Dash Cam Safery Portal (NDSP), díky kterému mohou řidiči posílat úřadům video-záznamy nebezpečné jízdy (z jakékoliv kamery) společně s on-line formuláři, do kterých pouze vyplní jednoduché údaje. Pro policisty tak připraví podkladový materiál, kterým se policisté / úředníci budou dále zabývat, jak uvádí web AutoExpress.
Projekt NDSP tak navazuje na starší "Operaci Snap," během které mohli řidiči rychle zasílat policistům záznamy dopravních prohřešků jiných řidičů. Do té doby totiž bylo potřeba v podobných případech kontaktovat přesně danou služebnu, které navíc práce spojená s řešením přestupků mohla trvat až 15 hodin. Již během projektu Snap se však práce zkrátila na minut a je tedy pochopitelné, že policisté jsou z nového projektu NDSP opět nadšeni.
V současnosti je do projektu zapojeno 11 policejních okrsků, ovšem společnost Nextbase si je jistá, že zapojení dalších z celkem 45 policejních okrsků nepotrvá dlouho. Již v současnosti přitom platí, že pokud autor zachytí přestupek v oblasti, kde policisté zatím nejsou do projektu zapojeni, později si video budou moci zobrazit a jednat tak i s určitým časovým odstupem.
Vše přitom funguje velice jednoduše. Základem je jít na web NDSP, kde řidiči nahrají záznam a poté prostřednictvím několika otázek vyplní prohlášení Veškerá komunikace a všechna důležitá data se pak ukládají na speciální zabezpečený server.
Superintendant Paul Moxley z policejního oddělení Warwickshire Police a West Mercia Police uvedl: „Toto průlomové řešení přináší motoristům celou řadu benefitů, včetně rozšíření policejních schopností. Věc, kterou nám dříve trvalo zpracovat několik hodin, můžeme mít hotovo během pár minut."
Pro policisty bylo klíčové zvolit správný formát a způsob nahrávání videa, zatím co výpověď vygenerovaná prostřednictvím on-line formuláře pomůže policistům postupovat co nejefektivněji, jak uvedl Mexley. „Díky zavedení této nové technologie nám budou znepokojení řidiči pomáhat pozitivně ovlivňovat chování na silnicích, díky čemuž budeme moci dělat silnice bezpečnějšími pro všechny."
Richard Browning, ředitel společnosti Nextbase, uvedl: „Policisté až doteď neměli možnost tyto záznamy zpracovávat, což nás vedlo právě k vývoji National Dash Cam Safety Portal. Tento portál umožňuje všem lidem nahrávat záznamy, například z palubních kamer které pak policistům pomohou ve snižování přestupků, díky čemuž budou silnice bezpečnější pro nás všechny."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.