Thai Rung Transformer: Iron Man se přestěhoval do Thajska

-mdo / AutoRoad.cz, 13. července 2018, 10:00 Google+

Jak to vypadá, když dostane volnou ruku fanoušek amerických filmů, který zároveň vlastní úspěšnou automobilku? To dokonale ilustruje jediná thajská značka, jejíž Transformer II se snaží zaujmout agresivním designem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Thai Rung Transformer II

Thai Rung Transformer II | foto: Thai Rung

Sdílejte článek

O thajském automobilovém průmyslu se příliš nemluví, ve skutečnosti však tato země vyrábí více aut, než Rusko, Velká Británie nebo Česko. Na rozdíl od těchto zemí však produkce Thajska nikdy nestála na lokální značce, naprostou většinu produkce totiž představují lokální továrny Toyoty, Nissanu, Mitsubishi nebo Isuzu, zásobující Thajsko i svět převážně pick upy a SUV.

img-responsive

Isuzu TR Stationwagon | foto: Thai Rung

I exotické Thajsko však přeci jen jednu lokální značku má - Thai Rung. Založena byla v roce 1967 Vichien Phaoenchokem, jako výrobce nadstaveb pro pick upy, nejoblíbenější třídu vozidel v Thajsku. V té době byly v Thajsku velmi populární pick upy Isuzu, na které se nově vzniklá továrna zaměřila. Postupně u Thai Rungu vznikaly stále pokročilejší konverze a v roce 1979 se díky dobrým kontaktům s Isuzu podařilo do Thajska dostat výrobu celého vozu, i když jen z CKD kitů.

Na základě pick upu Isuzu Faster první generace se v thajské továrně montovalo Thai Rungem navržené dvanáctimístné SUV pod jménem Isuzu Stationwagon, ovšem pouze pro lokální trh. To vydrželo ve výrobě 10 let, než bylo nahrazeno celou řadou lokálních verzí na bázi třetí generace Isuzu Faster.

V polovině 90. let začal Thai Rung na karosérie montované v továrně na dovezené platformy lepit i svá loga, čímž vznikla jediná thajská značka. I následující roky však produkce továrny sestávala jen z úpravy standardních Isuzu, podobně jako tomu bylo ve stejné době v Číně, kde na stejné bázi začalo mnoho výrobců. Postupem času začal Thai Rung stavět vozy dalších značek, jako Nissan, Chevrolet, Toyota nebo Mazda a na jejich základě vznikaly nové nástavby.

img-responsive

Thai Rung Transformer | foto: Thai Rung

Prvním vozidlem, které přímo nevychází z žádného existujícího modelu, se stal v roce 2011 Thai Rung MUV4. Vůz určený primárně pro thajskou armádu byl inspirován Hummerem, samotný prezident automobilky při představení nového modelu uvedl, že MUV4 je Hummer pro thajskou armádu, která si originál nemůže dovolit. Oproti americkému vzoru je MUV4 o poznání menší, a to také proto, že stojí na podvozku Toyoty Hilux. To ale umožnilo výrazně nižší cenu, takže v současnosti je využíváno lokální armádou v hojném počtu.

Hranatý vůz s naprosto plochými okny se ale dočkal i civilní verze o pět let později. Thai Rung Transformer zjemnil kontury, podobně jako Hummer H2 a v podobné škále barev se dostal mezi prostý thajský lid s cenou kolem milionu korun. Kromě standardní SUV karosérie se objevila i verze pick up se čtyřmístnou kabinou. Podvozek, pohonná jednotka i interiér pochází ze sériového Hiluxu Vigo, na výběr je z pohonu všech kol nebo jen přední nápravy.

img-responsive

Thai Rung Transformer II | foto: Thai Rung

V roce 2016 přišla druhá generace, Thai Rung Transformer II, na bázi nového Hiluxu. Design kabiny zůstal stejně hranatý jako u předchůdce, přišla však zcela nová příď, už bez jakékoliv podobnosti s Hummerem. První koncept nového vozu představený na autosalonu v Bangkoku se ukázal v barevné kombinaci evokující postavu Iron Mana, jehož masce se vůz zjevně snažil připodobnit. Stejně jako předchůdce, i nový Transformer dokáže přepravit v rozměrné kabině až 11 lidí a k dispozici jsou i varianty pro hasiče nebo záchranku. Kromě domácího trhu se Thai Rung pokouší exportovat svůj Transformer i do zahraničí, prozatím však bez úspěchu. 

Vytisknout

Diskuze: Thai Rung Transformer: Iron Man se přestěhoval do Thajska

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen T-Cross

Bude nový T-Cross SUV jak se patří? Přinášíme další informace

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud