Který motorkář by odolal hezkému počasí, lákadlu krásné vyjížďky na svém stroji nebo letnímu putování v jedné stopě po Čechách či zahraničí? Žádný. Dlaně prostě začnou svrbět a máte chuť otočit rukojetí plynu a vyrazit na cestu. To je to nejjednodušší, ovšem i tuto vášeň provázejí možné komplikace – poškození stroje, proražená pneumatika, nestartující motocykl… Proti tomu jsou jezdci bezbranní. Vlastně, hovořme v čase minulém – byli bezbranní. Nyní přichází na trh nová služba ÚAMK nazvaná Moto Help. Jedná se o asistenční službu pro motorkáře.
V nabídce jsou dva typy asistenční služby: Basic, pro území České republiky a Full throttle pro území ČR a celkem 50 zemí Evropy. Co je potřeba pro její získání?
Jen to základní, pořídit si klubovou kartu, která vás jako člena ÚAMK opravňuje, aby vám byly poskytnuty nejrůznější služby. Pokud budeme hovořit o základním programu Basic pro ČR, je to celkem 9 druhů služeb od poskytování dopravních informací prostřednictvím nepřetržitého dispečinku ÚAMK, až po konkrétní servisní zásahy v případě potřeby. To znamená, že jezdci bude zajištěna například oprava pneumatiky nebo jiných drobných oprav přímo na místě. Tedy, zdarma bude příjezd vozidla silniční služby, práce mechanika spojená se základním zprovozněním motocyklu a odjezd služby. Materiál, náhradní díly, případně například dovezený benzin nebo olej a podobně uhradí přirozeně majitel motocyklu.
Naopak zdarma mu bude poskytnut odtah až na vzdálenost 200 km po Čechách a Moravě, stejně jako jezdec a spolujezdec mají zajištěnu svojí přepravu a zavazadel v případě nepojízdnosti stroje. Opačně, přímo na místo, kde stojíte – poté co zavoláte na telefonní číslo 1234 a určíte svoji polohu a nahlásíte číslo asistenční karty, vám servisní vozidlo dopraví benzín, který vám právě došel.
Podobně, opět v češtině, komunikujete prostřednictvím telefonní linky 261 104 123 (předvolba +420) i ze zahraničí, pokud máte uhrazenu asistenční službu Full throttle. Její cena na rok je 990 Kč a pokrývá padesátku zemí Evropy. V případě karty Basic a služeb jen v ČR je cena za rok služeb 500 Kč.
Při cestování do zahraničí získáte celkem 12 služeb, navíc například ubytování v případě, že je váš motocykl v opravě, na celkem 3 dny pro 2 osoby. Podobně lze vyzdvihnout další službu: uhrazení jízdného do země, kde musel zůstat váš stroj na opravu, a kam se pro něj vracíte. Hodit se může i služba tlumočníka. A co rozhodně stojí za ocenění, je repatriace neopravitelného motocyklu na celkovou vzdálenost až 2 000 kilometrů.
Výhodou programu Full Throttle je i fakt, že všechny služby, vyjma pomoci tlumočníka, máte zajištěny jak v zahraničí, tak zároveň na rok i v ČR.
Přitom je jedno jaký jednostopý stroj (nikoliv čtyřkolku) vlastníte – skútr, naháče, superbike, chopper… Tento fakt nehraje roli. Samozřejmě, že se asistenční služba nevztahuje například na závodní stroje, nebo testovací jízdy na okruzích a tak podobně. Zato, není ven ze hry ani majitel motocyklu s postranním vozíkem, i pro něj lze získat asistenční kartu. Služby se poskytují nejen v případě poruchy, ale i nehody, vandalství, či samozavinění. Pod tímto pojmem se skrývá například ztráta klíčů nebo omyl při natankování paliva a tak podobně. Dalo by se říct, že tato služba poskytovaná ÚAMK a jejími partnery, tedy automotokluby celé Evropy, věří na náhodu. Tedy fakt, že se vám stalo i několik poruch (maximálně 1 x za 24 hodin) během dovolenkové cesty, nic nemění na povinnosti vůči vám a ochotně pomoci vám. Duch partnerství a ochoty pomoci motorkáři platí u programů Basic stejně jako Full throttle v plné míře.
Praktickou stránkou věci je, že klubová karta může být vystavena na fyzickou, stejně jako právnickou osobu, podobně jako může být registrována na jméno nebo naopak na SPZ a tedy konkrétní motocykl. To je na volbě každého. Platnost karty je na 1 rok od okamžiku zakoupení (služby lze čerpat 24 hodin po zaplacení). Každé čerpání služeb je ovšem nutné odsouhlasit s dispečinkem ÚAMK, který je k dispozici 24 hodin, 365 dnů v roce.
Kdo se tedy už už chystá nasednout na svůj stroj a otočit rukojetí, zařadit rychlost a vyrazit, měl by ještě zvážit, zda není na místě zabrzdit. Zastavit se na ústředí ÚAMK v Praze Na Strži 9 nebo z pohodlí domova elektronickou cestou získat asistenční službu. Klid a jistota na cestě v jedné stopě za to rozhodně stojí.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.