Který motorkář by odolal hezkému počasí, lákadlu krásné vyjížďky na svém stroji nebo letnímu putování v jedné stopě po Čechách či zahraničí? Žádný. Dlaně prostě začnou svrbět a máte chuť otočit rukojetí plynu a vyrazit na cestu. To je to nejjednodušší, ovšem i tuto vášeň provázejí možné komplikace – poškození stroje, proražená pneumatika, nestartující motocykl… Proti tomu jsou jezdci bezbranní. Vlastně, hovořme v čase minulém – byli bezbranní. Nyní přichází na trh nová služba ÚAMK nazvaná Moto Help. Jedná se o asistenční službu pro motorkáře.
V nabídce jsou dva typy asistenční služby: Basic, pro území České republiky a Full throttle pro území ČR a celkem 50 zemí Evropy. Co je potřeba pro její získání?
Jen to základní, pořídit si klubovou kartu, která vás jako člena ÚAMK opravňuje, aby vám byly poskytnuty nejrůznější služby. Pokud budeme hovořit o základním programu Basic pro ČR, je to celkem 9 druhů služeb od poskytování dopravních informací prostřednictvím nepřetržitého dispečinku ÚAMK, až po konkrétní servisní zásahy v případě potřeby. To znamená, že jezdci bude zajištěna například oprava pneumatiky nebo jiných drobných oprav přímo na místě. Tedy, zdarma bude příjezd vozidla silniční služby, práce mechanika spojená se základním zprovozněním motocyklu a odjezd služby. Materiál, náhradní díly, případně například dovezený benzin nebo olej a podobně uhradí přirozeně majitel motocyklu.
Naopak zdarma mu bude poskytnut odtah až na vzdálenost 200 km po Čechách a Moravě, stejně jako jezdec a spolujezdec mají zajištěnu svojí přepravu a zavazadel v případě nepojízdnosti stroje. Opačně, přímo na místo, kde stojíte – poté co zavoláte na telefonní číslo 1234 a určíte svoji polohu a nahlásíte číslo asistenční karty, vám servisní vozidlo dopraví benzín, který vám právě došel.
Podobně, opět v češtině, komunikujete prostřednictvím telefonní linky 261 104 123 (předvolba +420) i ze zahraničí, pokud máte uhrazenu asistenční službu Full throttle. Její cena na rok je 990 Kč a pokrývá padesátku zemí Evropy. V případě karty Basic a služeb jen v ČR je cena za rok služeb 500 Kč.
Při cestování do zahraničí získáte celkem 12 služeb, navíc například ubytování v případě, že je váš motocykl v opravě, na celkem 3 dny pro 2 osoby. Podobně lze vyzdvihnout další službu: uhrazení jízdného do země, kde musel zůstat váš stroj na opravu, a kam se pro něj vracíte. Hodit se může i služba tlumočníka. A co rozhodně stojí za ocenění, je repatriace neopravitelného motocyklu na celkovou vzdálenost až 2 000 kilometrů.
Výhodou programu Full Throttle je i fakt, že všechny služby, vyjma pomoci tlumočníka, máte zajištěny jak v zahraničí, tak zároveň na rok i v ČR.
Přitom je jedno jaký jednostopý stroj (nikoliv čtyřkolku) vlastníte – skútr, naháče, superbike, chopper… Tento fakt nehraje roli. Samozřejmě, že se asistenční služba nevztahuje například na závodní stroje, nebo testovací jízdy na okruzích a tak podobně. Zato, není ven ze hry ani majitel motocyklu s postranním vozíkem, i pro něj lze získat asistenční kartu. Služby se poskytují nejen v případě poruchy, ale i nehody, vandalství, či samozavinění. Pod tímto pojmem se skrývá například ztráta klíčů nebo omyl při natankování paliva a tak podobně. Dalo by se říct, že tato služba poskytovaná ÚAMK a jejími partnery, tedy automotokluby celé Evropy, věří na náhodu. Tedy fakt, že se vám stalo i několik poruch (maximálně 1 x za 24 hodin) během dovolenkové cesty, nic nemění na povinnosti vůči vám a ochotně pomoci vám. Duch partnerství a ochoty pomoci motorkáři platí u programů Basic stejně jako Full throttle v plné míře.
Praktickou stránkou věci je, že klubová karta může být vystavena na fyzickou, stejně jako právnickou osobu, podobně jako může být registrována na jméno nebo naopak na SPZ a tedy konkrétní motocykl. To je na volbě každého. Platnost karty je na 1 rok od okamžiku zakoupení (služby lze čerpat 24 hodin po zaplacení). Každé čerpání služeb je ovšem nutné odsouhlasit s dispečinkem ÚAMK, který je k dispozici 24 hodin, 365 dnů v roce.
Kdo se tedy už už chystá nasednout na svůj stroj a otočit rukojetí, zařadit rychlost a vyrazit, měl by ještě zvážit, zda není na místě zabrzdit. Zastavit se na ústředí ÚAMK v Praze Na Strži 9 nebo z pohodlí domova elektronickou cestou získat asistenční službu. Klid a jistota na cestě v jedné stopě za to rozhodně stojí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.