Který motorkář by odolal hezkému počasí, lákadlu krásné vyjížďky na svém stroji nebo letnímu putování v jedné stopě po Čechách či zahraničí? Žádný. Dlaně prostě začnou svrbět a máte chuť otočit rukojetí plynu a vyrazit na cestu. To je to nejjednodušší, ovšem i tuto vášeň provázejí možné komplikace – poškození stroje, proražená pneumatika, nestartující motocykl… Proti tomu jsou jezdci bezbranní. Vlastně, hovořme v čase minulém – byli bezbranní. Nyní přichází na trh nová služba ÚAMK nazvaná Moto Help. Jedná se o asistenční službu pro motorkáře.
V nabídce jsou dva typy asistenční služby: Basic, pro území České republiky a Full throttle pro území ČR a celkem 50 zemí Evropy. Co je potřeba pro její získání?
Jen to základní, pořídit si klubovou kartu, která vás jako člena ÚAMK opravňuje, aby vám byly poskytnuty nejrůznější služby. Pokud budeme hovořit o základním programu Basic pro ČR, je to celkem 9 druhů služeb od poskytování dopravních informací prostřednictvím nepřetržitého dispečinku ÚAMK, až po konkrétní servisní zásahy v případě potřeby. To znamená, že jezdci bude zajištěna například oprava pneumatiky nebo jiných drobných oprav přímo na místě. Tedy, zdarma bude příjezd vozidla silniční služby, práce mechanika spojená se základním zprovozněním motocyklu a odjezd služby. Materiál, náhradní díly, případně například dovezený benzin nebo olej a podobně uhradí přirozeně majitel motocyklu.
Naopak zdarma mu bude poskytnut odtah až na vzdálenost 200 km po Čechách a Moravě, stejně jako jezdec a spolujezdec mají zajištěnu svojí přepravu a zavazadel v případě nepojízdnosti stroje. Opačně, přímo na místo, kde stojíte – poté co zavoláte na telefonní číslo 1234 a určíte svoji polohu a nahlásíte číslo asistenční karty, vám servisní vozidlo dopraví benzín, který vám právě došel.
Podobně, opět v češtině, komunikujete prostřednictvím telefonní linky 261 104 123 (předvolba +420) i ze zahraničí, pokud máte uhrazenu asistenční službu Full throttle. Její cena na rok je 990 Kč a pokrývá padesátku zemí Evropy. V případě karty Basic a služeb jen v ČR je cena za rok služeb 500 Kč.
Při cestování do zahraničí získáte celkem 12 služeb, navíc například ubytování v případě, že je váš motocykl v opravě, na celkem 3 dny pro 2 osoby. Podobně lze vyzdvihnout další službu: uhrazení jízdného do země, kde musel zůstat váš stroj na opravu, a kam se pro něj vracíte. Hodit se může i služba tlumočníka. A co rozhodně stojí za ocenění, je repatriace neopravitelného motocyklu na celkovou vzdálenost až 2 000 kilometrů.
Výhodou programu Full Throttle je i fakt, že všechny služby, vyjma pomoci tlumočníka, máte zajištěny jak v zahraničí, tak zároveň na rok i v ČR.
Přitom je jedno jaký jednostopý stroj (nikoliv čtyřkolku) vlastníte – skútr, naháče, superbike, chopper… Tento fakt nehraje roli. Samozřejmě, že se asistenční služba nevztahuje například na závodní stroje, nebo testovací jízdy na okruzích a tak podobně. Zato, není ven ze hry ani majitel motocyklu s postranním vozíkem, i pro něj lze získat asistenční kartu. Služby se poskytují nejen v případě poruchy, ale i nehody, vandalství, či samozavinění. Pod tímto pojmem se skrývá například ztráta klíčů nebo omyl při natankování paliva a tak podobně. Dalo by se říct, že tato služba poskytovaná ÚAMK a jejími partnery, tedy automotokluby celé Evropy, věří na náhodu. Tedy fakt, že se vám stalo i několik poruch (maximálně 1 x za 24 hodin) během dovolenkové cesty, nic nemění na povinnosti vůči vám a ochotně pomoci vám. Duch partnerství a ochoty pomoci motorkáři platí u programů Basic stejně jako Full throttle v plné míře.
Praktickou stránkou věci je, že klubová karta může být vystavena na fyzickou, stejně jako právnickou osobu, podobně jako může být registrována na jméno nebo naopak na SPZ a tedy konkrétní motocykl. To je na volbě každého. Platnost karty je na 1 rok od okamžiku zakoupení (služby lze čerpat 24 hodin po zaplacení). Každé čerpání služeb je ovšem nutné odsouhlasit s dispečinkem ÚAMK, který je k dispozici 24 hodin, 365 dnů v roce.
Kdo se tedy už už chystá nasednout na svůj stroj a otočit rukojetí, zařadit rychlost a vyrazit, měl by ještě zvážit, zda není na místě zabrzdit. Zastavit se na ústředí ÚAMK v Praze Na Strži 9 nebo z pohodlí domova elektronickou cestou získat asistenční službu. Klid a jistota na cestě v jedné stopě za to rozhodně stojí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.