Alieno Arcanum: Mimozemšťané přistáli v Bulharsku a přivezli s sebou neuvěřitelné auto

AutoRoad.cz, 8. července 2018, 16:00 Google+

V hollywoodských filmech si mimozemšťané vybírají převážně Spojené státy jako místo pro přistání. Jak by to vypadalo kdyby místo toho zabloudili na Balkán se nám pokouší ukázat nově založená bulharská značka Alieno, jejíž první model přináší parametry, které snad ani nemohou pocházet z tohoto světa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alieno Arcanum

Alieno Arcanum | foto: Alieno

Sdílejte článek

Bulharský automobilový průmysl nikdy nepatřil k těm nejúspěšnějším. Ačkoliv se v zemi vyráběly vozy několika zahraničních výrobců, bulharská značka se neuchytila žádná. Bulhaři se však i přesto občas pokoušeli o sportovní vozy. Jedna z prvních automobilek, která otevřela v zemi své brány, byla Bulgaralpine, vyrábějící v licenci sporťáky Alpine. V současné době je v Bulharsku jedinou domácí značkou Sin Cars, vyrábějící dvojici modelů, okruhový R1 RS a silniční R1.

Dnes tu máme ale novinku, která se snaží strčit předchozí pokusy do kapsy - a nejen ty bulharské. Firma Alieno z bulharské Sofie představila svůj první model, Alieno Arcanum, zatím však jen jako render. Při zemi se rozhodně nedrží, samotný zakladatel firmy a zároveň její hlavní technik Ahmed Merchev sdělil, že Arcanum je „elektrický hypersport z budoucnosti s brutální technologickou nadřazeností“ a jeho misí je „dostat hypersporty s technologií mimozemšťanů z budoucnosti do současnosti.“ Tomu odpovídá i jméno firmy, Alieno je termín z italštiny, znamenající mimo jiné mimozemšťan, Arcanum pak dle vyjádření firmy znamená v latině „tajemství všech tajemství“.

Z těchto slov je zřejmé, že se pod karbonovou karosérii Arcanum, očividně silně inspirované produkty Lamborghini, neskrývá nic obyčejného. „Nejsilnější hypersport jaký kdy svět viděl“ se má nabízet hned ve čtyřech verzích s rozdílným výkonem. Nejslabší RP2 (RP značí Raw Power, neboli "surový výkon") s 2610 koní, RP3 s 3481 koní, RP4 s 4351 koní a vlajková loď RP5 s 5221 koní. Aby se takový brutální výkon dostal efektivně na kola, disponuje už základní model třemi elektrickými motory na jedno kolo, dohromady tedy dvanácti, nejsilnější RP5 však už dvojnásobkem. Každý jednotlivý třífázový AC motor s axiálním magnetickým tokem je pak možné ovládat samostatně podle potřeby, aby se docílilo maximálního účinku. Řidič si pak může vybrat tři módy. Street, Track a Race, měnící rozložení sil podle aktuální potřeby. V nejsilnější verzi se vůz dostane až na 488 km/h.

Aby toho nebylo málo, Alieno píše, že Arcanum je robotické: „ALIENO ARCANUM disponuje řadou inovativních systémů ALIENO ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), z nichž hlavní je ALIENO Artificial Intelligence (AAI) neboli "The Alien" (TA). Ve skutečnosti je tedy samotné auto "mimozemšťan" ("mimozemský robot", "inteligentní robot na kolech"), který pomáhá řidiči, zabraňuje tomu, aby dělal chyby a učí jak zlepšit své řidičské dovednosti, návyky a styl tak, aby bylo možno využít plný potenciál automobilu.“ S tím vozu pomáhá LIDAR, 8 radarů, 17 kamer a hromada senzorů. Odemknout vůz pak můžete pomocí otisku prstu, hlasem, skenu tváře nebo rohovky a sítnice.

Aby se tohle vše dokázalo dostat do pohybu, může být ve voze zabudovaná jedna ze tří velikostí baterií, SBP (Street Battery Pack) s kapacitou 180 kWh, TBP (Track Battery Pack) s kapacitou 120 kWh a RBP (Race Battery Pack) s kapacitou 60 kWh. O dojezdu Alieno zmiňuje, že v Race módu je vůz schopen na jedno nabití absolvovat dle velikosti baterie na palubě jedno až tři celé kola na okruhu Nürburgring. V méně náročných podmínkách pak dojezd má dosahovat až 1020 km na jedno nabití se Street Battery Pack. Baterku vyvinutou údajně přímo v Alieno a složenou z LiPo článků a superkondenzátorů pak půjde dobíjet mimo jiné i bezdrátově. S 350 kW DC Combo nabíječkou se pak údajně baterie nabije dle velikosti za 10 až 30 minut do plné kapacity.

img-responsive

Alieno Arcanum | foto: Alieno

Jakkoliv šíleně může toto vše znít, Alieno tvrdí, že už přijímá předobjednávky na vůz, montovaný ručně s využitím komponentů „vyrobených vyspělými stroji“ v plánované bulharské továrně Alieno. Základní cena za mimozemské technologie je přitom překvapivě lidová. 750 tisíc EUR (19.4 milionu Kč) za základní RP2, 1 milion EUR za RP3, 1,25 milionu EUR za RP4 a nejsilnější RP5 za 1,5 milionu EUR (38.9 milionu korun), pořád tedy skoro o milion EUR méně, než základní pozemský Bugatti Chiron.

Jak to bude s Alieno doopravdy se uvidí, nejpravděpodobnější ale je, že dopadne stejně jako podobně bombastické koncepty z minula, které ukázaly maximálně model v životní velikosti a pak už o nich nikdo neslyšel, jako například SSC Tuatara nebo Lyons LM2 Streamliner. Třeba se ale Bulhaři opravdu zkontaktovali s mimozemskou civilizací a jednou se dočkáme duelu mezi Arcanem a konkurenčním Develem Sixteen, který by měl mít jen o 200 koní méně.

Vytisknout

Diskuze: Alieno Arcanum: Mimozemšťané přistáli v Bulharsku a přivezli s sebou neuvěřitelné auto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Klidná cesta v jedné stopě? ÚAMK přišlo s nabídkou asistenčních služeb i pro…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud