Pokud byste se majitelů SUV zeptali, proč si koupili právě tento typ automobilu, pravděpodobně se vám velice často dostane odpovědi, že občas potřebují překonat nějaký ten hůře prostupný úsek cesty na chalupu, případně si občas rádi sjedou z cesty a rádi poznávají nová místa. Kolik je na tom pravdy nechceme soudit, ovšem pokud chcete zdolávat skutečný terén, pak potřebujete něco jiného.
Ve světě milovníků off-roadu se dají najít lidé s různými zájmy. Někdo se rád protlouká polními a lesními cestami, někdo rád pokouší bláto a zřejmě ta nejextrémnější skupina se ve svých extrémních strojích doslova plazí po skalách. Pro tento typ jízdy nejsou v Česku zrovna nejlepší podmínky, ovšem v zahraničí se občas dají vidět neskutečné kousky.
Obvykle přitom platí, že žádný ze současných off-roadů něco takového nezvládne v sériovém stavu. Pokud se totiž chcete vypravit na samou hranici možností, budete potřebovat výrazně upravený podvozek, speciální pneumatiky, ochranný rám, uzavíratelné diferenciály, speciální pneumatiky a samozřejmě dostatečný výkon & točivý moment.
Někteří úpravci navíc zajdou tak daleko, že se své vozy snaží vybavit dokonce natáčením zadní nápravy. Pokud se totiž chcete dostat všude, nestačí vám k tomu jen dostatečný záběr. Musíte totiž být schopni vždy dostat maximální záběr i v extrémních podmínkách.
Dokonalým příkladem je tato stará a brutálně upravená Toyota pick-up, která dostala většinu z výše zmíněných úprav. Její majitel dokonce zašel tak daleko, že vyřízl podběhy a většinu podlahy korby, aby mohla kola volněji cestovat a vůz tak zvládl větší křížení.
Během výpravy po jedné z nejextrémnějších tras v Penshore, stát Colorado (USA), se však Toyota dostala do takových situací a pozic, že jsme upřímně pochybovali, že to ještě zvládne. První náklon na levou stranu vypadal poměrně dramaticky, ovšem řidič se z něj celkem lehce dostal.
Náklon na pravou stranu byl však ještě extrémnější, z kabiny dokonce vypadla i lahev s pitím a z kanystru na korbě se začal vylívat benzín. Už tak dost pomlácená karoserie se ale zapřela o skály a řidič, který pořádně přišlápl plyn, se dokázal i přes tuto překážku dostat. Tenhle stroj je prostě nezastavitelný.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?