Pokud byste se majitelů SUV zeptali, proč si koupili právě tento typ automobilu, pravděpodobně se vám velice často dostane odpovědi, že občas potřebují překonat nějaký ten hůře prostupný úsek cesty na chalupu, případně si občas rádi sjedou z cesty a rádi poznávají nová místa. Kolik je na tom pravdy nechceme soudit, ovšem pokud chcete zdolávat skutečný terén, pak potřebujete něco jiného.
Ve světě milovníků off-roadu se dají najít lidé s různými zájmy. Někdo se rád protlouká polními a lesními cestami, někdo rád pokouší bláto a zřejmě ta nejextrémnější skupina se ve svých extrémních strojích doslova plazí po skalách. Pro tento typ jízdy nejsou v Česku zrovna nejlepší podmínky, ovšem v zahraničí se občas dají vidět neskutečné kousky.
Obvykle přitom platí, že žádný ze současných off-roadů něco takového nezvládne v sériovém stavu. Pokud se totiž chcete vypravit na samou hranici možností, budete potřebovat výrazně upravený podvozek, speciální pneumatiky, ochranný rám, uzavíratelné diferenciály, speciální pneumatiky a samozřejmě dostatečný výkon & točivý moment.
Někteří úpravci navíc zajdou tak daleko, že se své vozy snaží vybavit dokonce natáčením zadní nápravy. Pokud se totiž chcete dostat všude, nestačí vám k tomu jen dostatečný záběr. Musíte totiž být schopni vždy dostat maximální záběr i v extrémních podmínkách.
Dokonalým příkladem je tato stará a brutálně upravená Toyota pick-up, která dostala většinu z výše zmíněných úprav. Její majitel dokonce zašel tak daleko, že vyřízl podběhy a většinu podlahy korby, aby mohla kola volněji cestovat a vůz tak zvládl větší křížení.
Během výpravy po jedné z nejextrémnějších tras v Penshore, stát Colorado (USA), se však Toyota dostala do takových situací a pozic, že jsme upřímně pochybovali, že to ještě zvládne. První náklon na levou stranu vypadal poměrně dramaticky, ovšem řidič se z něj celkem lehce dostal.
Náklon na pravou stranu byl však ještě extrémnější, z kabiny dokonce vypadla i lahev s pitím a z kanystru na korbě se začal vylívat benzín. Už tak dost pomlácená karoserie se ale zapřela o skály a řidič, který pořádně přišlápl plyn, se dokázal i přes tuto překážku dostat. Tenhle stroj je prostě nezastavitelný.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.