Pokud byste se majitelů SUV zeptali, proč si koupili právě tento typ automobilu, pravděpodobně se vám velice často dostane odpovědi, že občas potřebují překonat nějaký ten hůře prostupný úsek cesty na chalupu, případně si občas rádi sjedou z cesty a rádi poznávají nová místa. Kolik je na tom pravdy nechceme soudit, ovšem pokud chcete zdolávat skutečný terén, pak potřebujete něco jiného.
Ve světě milovníků off-roadu se dají najít lidé s různými zájmy. Někdo se rád protlouká polními a lesními cestami, někdo rád pokouší bláto a zřejmě ta nejextrémnější skupina se ve svých extrémních strojích doslova plazí po skalách. Pro tento typ jízdy nejsou v Česku zrovna nejlepší podmínky, ovšem v zahraničí se občas dají vidět neskutečné kousky.
Obvykle přitom platí, že žádný ze současných off-roadů něco takového nezvládne v sériovém stavu. Pokud se totiž chcete vypravit na samou hranici možností, budete potřebovat výrazně upravený podvozek, speciální pneumatiky, ochranný rám, uzavíratelné diferenciály, speciální pneumatiky a samozřejmě dostatečný výkon & točivý moment.
Někteří úpravci navíc zajdou tak daleko, že se své vozy snaží vybavit dokonce natáčením zadní nápravy. Pokud se totiž chcete dostat všude, nestačí vám k tomu jen dostatečný záběr. Musíte totiž být schopni vždy dostat maximální záběr i v extrémních podmínkách.
Dokonalým příkladem je tato stará a brutálně upravená Toyota pick-up, která dostala většinu z výše zmíněných úprav. Její majitel dokonce zašel tak daleko, že vyřízl podběhy a většinu podlahy korby, aby mohla kola volněji cestovat a vůz tak zvládl větší křížení.
Během výpravy po jedné z nejextrémnějších tras v Penshore, stát Colorado (USA), se však Toyota dostala do takových situací a pozic, že jsme upřímně pochybovali, že to ještě zvládne. První náklon na levou stranu vypadal poměrně dramaticky, ovšem řidič se z něj celkem lehce dostal.
Náklon na pravou stranu byl však ještě extrémnější, z kabiny dokonce vypadla i lahev s pitím a z kanystru na korbě se začal vylívat benzín. Už tak dost pomlácená karoserie se ale zapřela o skály a řidič, který pořádně přišlápl plyn, se dokázal i přes tuto překážku dostat. Tenhle stroj je prostě nezastavitelný.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?