Pokud byste se majitelů SUV zeptali, proč si koupili právě tento typ automobilu, pravděpodobně se vám velice často dostane odpovědi, že občas potřebují překonat nějaký ten hůře prostupný úsek cesty na chalupu, případně si občas rádi sjedou z cesty a rádi poznávají nová místa. Kolik je na tom pravdy nechceme soudit, ovšem pokud chcete zdolávat skutečný terén, pak potřebujete něco jiného.
Ve světě milovníků off-roadu se dají najít lidé s různými zájmy. Někdo se rád protlouká polními a lesními cestami, někdo rád pokouší bláto a zřejmě ta nejextrémnější skupina se ve svých extrémních strojích doslova plazí po skalách. Pro tento typ jízdy nejsou v Česku zrovna nejlepší podmínky, ovšem v zahraničí se občas dají vidět neskutečné kousky.
Obvykle přitom platí, že žádný ze současných off-roadů něco takového nezvládne v sériovém stavu. Pokud se totiž chcete vypravit na samou hranici možností, budete potřebovat výrazně upravený podvozek, speciální pneumatiky, ochranný rám, uzavíratelné diferenciály, speciální pneumatiky a samozřejmě dostatečný výkon & točivý moment.
Někteří úpravci navíc zajdou tak daleko, že se své vozy snaží vybavit dokonce natáčením zadní nápravy. Pokud se totiž chcete dostat všude, nestačí vám k tomu jen dostatečný záběr. Musíte totiž být schopni vždy dostat maximální záběr i v extrémních podmínkách.
Dokonalým příkladem je tato stará a brutálně upravená Toyota pick-up, která dostala většinu z výše zmíněných úprav. Její majitel dokonce zašel tak daleko, že vyřízl podběhy a většinu podlahy korby, aby mohla kola volněji cestovat a vůz tak zvládl větší křížení.
Během výpravy po jedné z nejextrémnějších tras v Penshore, stát Colorado (USA), se však Toyota dostala do takových situací a pozic, že jsme upřímně pochybovali, že to ještě zvládne. První náklon na levou stranu vypadal poměrně dramaticky, ovšem řidič se z něj celkem lehce dostal.
Náklon na pravou stranu byl však ještě extrémnější, z kabiny dokonce vypadla i lahev s pitím a z kanystru na korbě se začal vylívat benzín. Už tak dost pomlácená karoserie se ale zapřela o skály a řidič, který pořádně přišlápl plyn, se dokázal i přes tuto překážku dostat. Tenhle stroj je prostě nezastavitelný.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.