Známý britský novinář usedl do závodní Tesly, jaké byly jeho reakce?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 4. července 2018, 13:21 Google+

Ať se podíváme na kteroukoliv ze současných automobilek, u každé najdeme zprávy o jejím postupném přechodu k elektrifikaci. Elektromobily a hybridy se zkrátka mají stát neodvratnou součástí našich životů, což se projeví nejen na silnicích, ale i na závodních okruzích. Dosud však závodním elektromobilům něco chybělo. Dokáže tento chybějící element doplnit závodní Tesla P100DL?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Elektrický závodní speciál Electric GT P100DL vychází ze standardní Tesly Model S

Elektrický závodní speciál Electric GT P100DL vychází ze standardní Tesly Model S | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Britský motoristický novinář Tiff Needell je legendou ve svém oboru. Bývalý závodník prošel světoznámými motoristickými pořady jako Top Gear, Fifth Gear a nyní se podílí na YouTube projektu Lovecars.

Díky svým zkušenostem a dobrému renomé už si Tiff mohl vyzkoušet snad všechny zajímavé automobily na světě, včetně různých typů formulí. Usedl dokonce i za volant elektrických Formulí ze seriálu Formule-E, kterým však dle jeho slov chybí výkon i obliba mezi diváky, které rozhodně nepřidává ani nutnost měnit v polovině závodů auto, aby se jezdec vůbec dostal do cíle.

Svět závodních elektromobilů se má pak podle jeho slov v roce 2020 rozšířit dokonce i do poměrně populárního Rallycrossu. Zda se jedná o dobrý nápad nevíme, ovšem podle Needela by vozy mohly trpět velice náročnými podmínkami, kde jsou neustále vystavovány blátu, vodě, štěrku i prachu.

Jako nejlepší se tak zdají být závody cestovních aut, tedy GT, které byly a stále jsou velice populární. A jedním z modelů, který by se v této soutěžní sérii mohl objevit, je i Tesla Model S P100DL, která byla nedávno testována na závodním okruhu v Barceloně. A právě tady se za její volant mohl usadit i Tiff.

Hned na začátek si ale pojďme říct, jak vlastně tento speciální kousek vznikal. Na začátku byla klasická Tesla P100DL, ze které však technici sundali veškeré hliníkové díly karoserie, které byly nahrazeny speciálním karbonovým kompozitním materiálem. Vůz samozřejmě dostal řadu aerodynamických prvků, jako přední splitter nebo zadní křídlo.

Karoserie vozu byla pomocí nových panelů karoserie rozšířena a ukrývá se pod ní závodní podvozek, závodní brzdy a samozřejmě závodní pneumatiky značky Pirelli. Změn nebyl ušetřen ani interiér, odkud zmizelo vše přebytečné a nastěhovaly se sem závodní sedačky a ochranná klec. Celkem se tak podařilo ušetřit 500 kilogramů.

Zajímavostí však je, že v interiéru zůstala původní velká obrazovka, která je symbolickým znakem Modelu S a bez které by se zřejmě asi ani nepovedlo uvést auto do chodu. Původní také zůstal pohonný systém, který disponuje výkonem 790 koní, které má řidič neustále pod pravou nohou.

Tiff Needell si vyzkoušel závodní Teslu GT | zdroj: youtube.com

Na okruhu pak Tesla chovala velice zajímavě, stále měla dostatek přilnavosti, prudce akcelerovala a dobře brzdila. Vzhledem k tomu, že Tiff na okruhu v Barceloně dlouho nebyl a neznal limity vozu, nečekejte žádné velké divočení. Jediným mínusem tak nakonec byla absence zvuku, který řidiči může ledacos napovědět.

Během jízdy pak Tiff poznamenal, že s dalšími 19 vozy na trati by mohly být tyto závody skutečně zajímavou podívanou, ovšem pak se vyskytl malý problém. Testování totiž probíhalo ve slunné Barceloně, kde bylo tou dobou okolo 30 °C. Akumulátory elektromobilu se tak rychle zahřály a vůz začal ztrácet výkon, kvůli čemuž musel Tiff do boxů.

Zde už čekali mechanici s větráky, kteří posílali k bateriím Tesly čerstvý a hlavně chladný vzduch. Baterie se bohužel zahřály už po 1.5 kole, což znamenalo předčasné ukončení jízdy - z čehož byl Tiff celkem zklamaný. Závodní Tesla GT mu evidentně sedla a jízda s ní ho zřejmě bavila. Technologie baterií a pokles jejich výkonů ve vysokých teplotách je však jediným a poměrně výrazným kazem na kráse, bez jehož odstranění si závody nebudou moci získat tolik potřebnou popularitu a sledovanost.

Vytisknout

Diskuze: Známý britský novinář usedl do závodní Tesly, jaké byly jeho reakce?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Kodiaq Scout

Britští novináři volili nejlepší auta roku, jaké pozice obsadila Škoda?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud