Americký prezident Donald Trump již několik týdnů vyhrožuje evropským automobilkám až 20 procentním zdaněním automobilů, které jsou do USA dováženy. Tento postoj by mohl napáchat mnoho škod, ovšem jednou z jeho prvních obětí by se mohly stát prémiové roadstery a kabriolety, které už to mají v poslední době i tak nahnuté.
Agentura Reuters přinesla rozhovor s jedním z vysoce postavených manažerů nejmenované evropské automobilky, podle jehož slov by nové zdanění mohlo mít drtivé dopady především na kabriolety.
„Nové daně, pokud by se staly skutečností, by zpochybnily význam prodeje několika sportovních modelů, které v současnosti prodáváme v USA. Zvlášť velký problém představují kabriolety. Trh pro tyto modely by se totiž po Brexitu a daních v USA mohl výrazně zmenšit," uvedl.
Podle analytiků z Evercore ISI by mohly nově zavedené daně a poplatky zasáhnout automobily jako je například Mercedes-Benz SL. Navíc je potřeba dodat, že kabriolety to v posledních letech nemají v zámoří vůbec jednoduché a jejich prodeje postupně padají. Zatím co v roce 2012 se ročně prodalo 177 000 otevřených automobilů, v roce 2019 už se počítá jen se 113 000 kusů.
Odliv zájemců o kabriolety však není jen v zámoří. Modely se stahovací střechou si hledají zájemce stále komplikovaněji i na starém kontinentu. Současně mizí i z nabídek běžných automobilek a stále častěji se objevují jen v prémiovém segmentu. Zde jsou však často nedostupné.
Jednou z možností, jak by mohly automobilky zachovat výrobu a prodej luxusních kabrioletů, je podle odborníků vytvoření výrobních aliancí, díky kterým by se mohlo podařit srazit výrobní náklady.
Někteří průmysloví odborníci však varují i na další nebezpečí spojené s daněmi, kterým má být absence flexibility evropských automobilek na území USA. Automobilky jako BMW, Daimler či Volkswagen by tak nemusely být schopny rychle zareagovat na nové podmínky vytvořené dodatečným zdaněním.
Zdanění se však nebude týkat jen prémiových automobilů, ale všech dovážených modelů. Například cena Hondy Civic, která se dováží z Velké Británie, by tak mohla vzrůst až o 25 procent. Podle pravděpodobnějších odhadů se však očekává, že polovinu nákladů spojených s daněmi pokryje automobilka, zatím co ta druhá půjde z kapes zákazníků.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?