Americký prezident Donald Trump již několik týdnů vyhrožuje evropským automobilkám až 20 procentním zdaněním automobilů, které jsou do USA dováženy. Tento postoj by mohl napáchat mnoho škod, ovšem jednou z jeho prvních obětí by se mohly stát prémiové roadstery a kabriolety, které už to mají v poslední době i tak nahnuté.
Agentura Reuters přinesla rozhovor s jedním z vysoce postavených manažerů nejmenované evropské automobilky, podle jehož slov by nové zdanění mohlo mít drtivé dopady především na kabriolety.
„Nové daně, pokud by se staly skutečností, by zpochybnily význam prodeje několika sportovních modelů, které v současnosti prodáváme v USA. Zvlášť velký problém představují kabriolety. Trh pro tyto modely by se totiž po Brexitu a daních v USA mohl výrazně zmenšit," uvedl.
Podle analytiků z Evercore ISI by mohly nově zavedené daně a poplatky zasáhnout automobily jako je například Mercedes-Benz SL. Navíc je potřeba dodat, že kabriolety to v posledních letech nemají v zámoří vůbec jednoduché a jejich prodeje postupně padají. Zatím co v roce 2012 se ročně prodalo 177 000 otevřených automobilů, v roce 2019 už se počítá jen se 113 000 kusů.
Odliv zájemců o kabriolety však není jen v zámoří. Modely se stahovací střechou si hledají zájemce stále komplikovaněji i na starém kontinentu. Současně mizí i z nabídek běžných automobilek a stále častěji se objevují jen v prémiovém segmentu. Zde jsou však často nedostupné.
Jednou z možností, jak by mohly automobilky zachovat výrobu a prodej luxusních kabrioletů, je podle odborníků vytvoření výrobních aliancí, díky kterým by se mohlo podařit srazit výrobní náklady.
Někteří průmysloví odborníci však varují i na další nebezpečí spojené s daněmi, kterým má být absence flexibility evropských automobilek na území USA. Automobilky jako BMW, Daimler či Volkswagen by tak nemusely být schopny rychle zareagovat na nové podmínky vytvořené dodatečným zdaněním.
Zdanění se však nebude týkat jen prémiových automobilů, ale všech dovážených modelů. Například cena Hondy Civic, která se dováží z Velké Británie, by tak mohla vzrůst až o 25 procent. Podle pravděpodobnějších odhadů se však očekává, že polovinu nákladů spojených s daněmi pokryje automobilka, zatím co ta druhá půjde z kapes zákazníků.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?