Mitsubishi Pajero jako policejní kabriolet? Prohlédněte si známá auta, jak je jistě neznáte

AutoRoad.cz, 1. července 2018, 16:00 Google+

Je už dlouho zavedenou praxí velkých výrobců, že jakmile se populární model dostane na konec své životní dráhy, přesune se jeho výroba na méně náročné trhy. V tomto listu je deset vozidel známých i v Česku, která dostala nový život ve verzích, jaké jistě neznáte

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Changfeng Liebao Parade car

Changfeng Liebao Parade car | foto: Michal Dokoupil

Sdílejte článek

img-responsive

New P.K | foto: Kamran ba/wikipedia.org

P.K – Renault 5 vznikal ve dvou generacích mezi roky 1972 a 1996, prodalo se kolem 5.5 milionů kusů a získal si kultovní status. Málokdo však ví, že jeho kariéra ve skutečnosti skončila až v roce 2013. Íránská automobilka Pars Khodro získala licenci na výrobu první generace v roce 1997, v roce 2000 přišla první modernizace. Tehdy totiž íránské vývojáře napadlo namontovat karoserii Renaultu 5 na podvozek Kia Pride, auta jen o tři roky mladšího, ale také nejprodávanějšího v historii Íránu. Nové auto dostalo výrazně rozšířené blatníky, kvůli rozměrům nové platformy a jednoduchý název, prodávalo se totiž prostě jako P.K. O pět let později pak vůz dostal facelift, který na původní karosérii první generace Renaultu 5 z roku 1972 narouboval nová zadní světla a poněkud elegantněji vyřešené rozšíření blatníků. Jméno bylo změněno na New P.K.

img-responsive

TagAZ Tager | foto: wheelsage.org

TagAZ Tager – Druhá generace korejského off-roadu SsangYong Korando byla ve své době docela rozšířená i v České Republice. Vůz využíval motory Mercedes-Benz (díky technologické spolupráci mezi oběma automobilkami) a retro třídveřová karosérie se nabízela ve variantě kabrio a s pevnou střechou. Po ukončení výroby získala licenci na jeho výrobu ruská automobilka TagAZ, která se však nespokojila jen s třídveřovou verzí, a vyvinula si proto i pětidvéřovou variantu, nazvanou Tagaz Tager. Auto se prodávalo do roku 2014, kdy TagAZ zkrachoval.

img-responsive

Mahindra Verito Vibe | foto: wheelsage.org

Mahindra Verito Vibe – První moderní auto rumunské Dacie, model Logan, se už v první generaci nabízel jako sedan, kombi, pick-up a van. V roce 2013 se však do nabídky první generace Loganu dostala nová varianta, označovaná jako notchback. Krátká záď se svislými svítilnami na pohled vypadá jako běžný hatchback, otevírá se však jen spodní část, bez okna. Důvodem pro takovou jinak nepříliš logickou úpravu jsou indické zákony, které na vozy delší než 4 metry uvalují mnohem vyšší daně.

img-responsive

Changhe Beidouxing E | foto: Michal Dokoupil

Changhe Beidouxing E – Suzuki Wagon R+ patří v Japonsku mezi nejpopulárnější vozy a nabízí se už v šesté generaci. Čínská automobilka Changhe, která donedávna měla joint-venture se Suzuki, však nabízí svoji verzi založenou na první generaci, uvedené už v roce 1993. Beidouxing, pojmenovaný po souhvězdí Velký Vůz, neboli faceliftovaná verze starého Suzuki, se letos začal nabízet i jako elektromobil, s dojezdem jen 168 kilometrů a maximální rychlostí 102 km/h.

img-responsive

Changfeng Liebao Parade Car | foto: wheelsage.org

Changfeng Liebao – Mitsubishi Pajero druhé generace patří mezi legendární off-roady a téměř beze změny se dodnes vyrábí v Číně, zejména pro potřeby armády a policie. Pro ně také vznikla otevřená verze, neboli parade car. Ta se vyrábí na platformě druhé i třetí generace Pajera a je určená hlavně pro přehlídky. Při těch se v pomalu jedoucím otevřeném vozidle obvykle vozí některý z politiků, v Číně se však toto vozidlo dá spatřit docela často i v ulicích, plné uniformovaných strážců zákona ze speciálních jednotek. Vzhledem k využití auto nemá k dispozici skládací ani pevnou nasazovací střechu, při špatném počasí se prostě využije jiná varianta.

img-responsive

Chery Cowin | foto: wheelsage.org

Chery A15 – První generace Seatu Toledo byla ve své době velmi oblíbená i u nás a ve výrobě se udržela 9 let. V roce 1999 se k licenci na výrobu vozu dostala nově vzniklá čínská automobilka Chery, pro kterou se Toledo stalo prvním vozem. První dva roky se vůz, pod názvem Chery CAC6340, kvůli chybějící licenci na výrobu aut prodával jako soubor náhradních dílů ve zkompletované formě, než se podařilo navázat spolupráci se SAIC, která už licenci měla. Vůz, poté prodávaný pod nespočtem modelových názvů, prošel několika facelifty, které na starou karosérii dostaly mnohem modernější přední a zadní část. Pod lokálními názvy se auto montovalo i na Ukrajině v továrně ZAZ, v ruském Kaliningradu a jako Vortex Corda až do roku 2012 v ruské automobilce TagAZ.

img-responsive

Suzuki Fun | foto: wheelsage.org

Suzuki Fun – Opel Corsa B z 90. let, známý svou kulatou karosérií, se pro GM stal jednou z nejoblíbenějších platforem pro tvorbu nových modelů na starém základě. Kombi verze se v Číně prodávala jako Buick Sail, než na trh vstoupil Chevrolet a faceliftovanou verzi si převzal pod svoji značku. Mezitím v Mexiku se vůz jako Chevrolet Chevy dočkal zcela odlišné modernizace, přibližující jej soudobým korejským Chevroletům. Argentinský Chevrolet zase na vůz narouboval zcela odlišnou přední a zadní část a vůz se nějakou dobu nabízel i jako Suzuki Fun. Australská pobočka GM, Holden, zase třídveřovou Corsu nabízela jako cabriolet, upravenou z importovaných vozidel až přímo v Australii.

img-responsive

Volkswagen Passat Lingyu | foto: wheelsage.org

Volkswagen Passat Lingyu – Škoda Superb první generace, do té doby největší model české značky, byl postaven na modifikované platformě B5 PL45+, původně vyvinuté pro čínský trh. Na ten se však platforma dostala až v roce 2005, kdy se tam Superb začal prodávat pod názvem Shanghai Volkswagen Passat Lingyu. Po čtyřech letech se vůz dočkal ještě výraznějšího faceliftu, dle tehdejšího vzhledu Volkswagenu, a ve výrobě se udržel až do roku 2011.

img-responsive

IKCO Arisun | foto: wheelsage.org

IKCO Arisun – Peugeot 405 je nejdéle vyráběným vozem francouzské značky. Pod původním jménem se dodnes vyrábí v Íránu, spolu s několika modernizovanými verzemi, jako například IKCO Samand. Íránci však k původnímu sedanu a kombíku přidali i třetí variantu, pick-up. Ten se nabízí jako IKCO Arisun a i přes lehce faceliftovanou přední část je na něm zřetelný francouzský původ. Na rozdíl od většiny ostatních verzí 405 má Arisun pohon zadních kol a motor OHV o objemu 1.7 litru, což zřejmě znamená, že je postaven na základě Peugeotu ROA, neboli karosérie 405 naroubované na modifikovanou platformu prvního íránského vozu, Paykanu. Ten zase vychází z britského Hillmanu Hunter z 60. let a v Íránu se v původní podobě nabízel do roku 2005.

img-responsive

Citroën C2 | foto: wheelsage.org

Citroën C2 – Pod stejným názvem jako evropský minivůz se v Číně prodávalo vozidlo vzniklé napasováním designového stylu Citroënu na hatchback Peugeot 206, který se jinak v Číně prodával pouze jako sedan. Dongfeng Citroën C2 si kromě světel a přední masky typické pro Citroën ponechal vše z původního Peugeotu. V roce 2012 pak přišel facelift, založený na lokálním Peugeotu 207, který však na rozdíl od evropské verze pořád vycházel z Peugeotu 206. 

206 sedan se mimochodem dodnes vyrábí v Íránu v modernizované verzi jako IKCO Runna.

Vytisknout

Diskuze: Mitsubishi Pajero jako policejní kabriolet? Prohlédněte si známá auta, jak je jistě neznáte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Moskvič 410

Ruský crossover? Tamní automobilky s nimi začaly dříve, než byste čekali

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud