Skomírající sláva celoročních pneumatik? Ani ty dražší moc nepředvedou, tvrdí průzkum

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 8. června 2018, 12:30 Google+

Celoroční pneumatiky jsou tématem, které rozděluje veřejnost na dva tábory. Pro jednu skupinu se jedná o elegantní způsob, jak ušetřit a zároveň si zajistit pneumatiku vhodnou do všech podmínek. Druhá skupina však poukazuje na časté nedostatky celoročních pneumatik, které se za všech podmínek chovají nanejvýš průměrně. To ostatně potvrzují i odborné testy, které navíc přináší alarmující zjištění, že ani univerzální pneumatiky renomovaných značek nepřináší podstatně lepší vlastnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Celoroční pneumatiky prošly několika náročnými testy

Celoroční pneumatiky prošly několika náročnými testy | foto: NewsRoom.AAA.com

Sdílejte článek

Kvalitou a vlastnostmi celoročních pneumatik už se zabývala celá řada organizací, včetně americké AAA Automotive Engineering. Ta před pár dny vydala rozsáhlý pětašedesátistránkový rozbor, který zkoumá a srovnává kvality univerzálních pneumatik prémiových i méně známých značek v různých podmínkách a v různé fázi opotřebení. 

Testy mimo jiné zahrnovaly praktické zkoušky na dvou vozidlech, kterými byl Ford F-150 a Toyota Camry. Obě vozidla byla v sériovém stavu a obě zahrnovala průměrnou výbavu. Volba vozů může někomu přijít zarážející, ovšem podle AAA se jednalo o nejprodávanějších vozidla mezi lety 2013 až 2016. Pro test se tedy jedná o ideální vzorek.

Pokud si chcete pročíst celou studii, můžete si stáhnout podrobný rozbor na tomto odkazu (PDF). My se však podíváme rovnou na závěr, který de facto naznačuje, že v průměru nejsou výsledky prémiových (dražších) univerzálních pneumatik podstatně lepší, než výsledky lacinějších pneumatik. To se nejvíce podepsalo při brzdění a akceleraci na mokrém povrchu a během testů vibrací a hluku v kabině.

Finanční rozdíly mezi prémiovými a méně známými pneumatikami jsou přitom celkem výrazné. Například u pick-upu Ford F-150 vyjde sada renomovaných univerzálních pneumatik v průměru o 204 dolarů (4 470 Kč) dráž, než cena lacinějších kousků. V případě Toyoty Camry je pak průměrný rozdíl ještě výraznějších 248 dolarů (5 434 Kč) v neprospěch prémiových značek.

Experiment také poukázal na výrazně horší vlastnosti u ojetých pneumatik, jejichž vzorek má hloubku cca 3.2 milimetru. V případě Fordu F-150 došlo k nárůstu brzdné dráhy o 44 procent. V praxi to znamená, že na mokré silnici jel vůz rychlostí cca 59 km/h v místě, kde by na nových pneumatikách už stál.

V případě Toyoty Camry byl nárůst brzdné dráhy u stejně ojetých pneumatik opět nezanedbatelných 42 %. Stejný příklad z praxe pak ukázal, že na místě, kde by vůz na nových pneumatikách zastavil, jela Toyota na ojetých pneumatikách rychlostí ještě 62 km/h.

Celkově se brzdná dráha vozidel v průměru prodloužila o 26.5 metru u Toyoty Camry a o 26.2 metru v případě Fordu F-150. Zhoršila se i ovladatelnost vozu, která byla u Fordu horší o 33 % a u Toyoty o 28 %. Ojeté pneumatiky měly dopad i na akceleraci, které byla u F-150 pomalejší o 28 % a v případě Camry o 33 %.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Že je potřeba ojeté pneumatiky pravidelně měnit připomínáme poměrně, často, ovšem u univerzálních pneumatik to platí obzvlášť. V létě totiž pneumatika musí dokázat odvést i vyšší množství vody ze srážek a v zimě se nesmí zanášet sněhem.

Vytisknout

Diskuze: Skomírající sláva celoročních pneumatik? Ani ty dražší moc nepředvedou, tvrdí průzkum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

TMMF zahájení výroby

Auta nejsou, zoufají Češi. Příčin našli celou řadu

Volkswagen Amarok

Nový Amarok bude představen v polovině roku 2022, pod kapotou bude opět šestiválec

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Ilustrační foto

ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

Ford Ranger Raptor

TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

ojetá auta

Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

Toyota Yaris GRMN

Kladivo na Yaris GR? Nový Yaris GRMN, který je ještě ostřejší a bude pěkně vzácný!

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021

BMW čerstvě přepsalo dějiny v prémiovém segmentu

lexus nx

Uhodnete, který Lexus je tím nejbezpečnějším v historii?

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

Výzkum ukázal, proč Češi neradi mění své vozy

Volkswagen Multivan

Nový Volkswagen Multivan přijíždí k českým prodejcům - známe ceny

Vize nové Buchanky

Buchanka zítřka? Kéž by takto vypadal nástupce legendárního UAZu

BMW 1HP

Nové super ekologické BMW 1HP

reklama

Doporučujeme

Lamborghini Terzo Millennio

Elektrické Lamborghini se odkládá? Technologie prý nestačí, konkurence ale…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. BMW čerstvě přepsalo dějiny v prémiovém segmentu

  2. Kladivo na Yaris GR? Nový Yaris GRMN, který je ještě ostřejší a bude pěkně vzácný!

  3. Výzkum ukázal, proč Češi neradi mění své vozy

  4. Nový Volkswagen Multivan přijíždí k českým prodejcům - známe ceny

  5. Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

  6. Nové super ekologické BMW 1HP

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud