Skomírající sláva celoročních pneumatik? Ani ty dražší moc nepředvedou, tvrdí průzkum

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 8. června 2018, 12:30 Google+

Celoroční pneumatiky jsou tématem, které rozděluje veřejnost na dva tábory. Pro jednu skupinu se jedná o elegantní způsob, jak ušetřit a zároveň si zajistit pneumatiku vhodnou do všech podmínek. Druhá skupina však poukazuje na časté nedostatky celoročních pneumatik, které se za všech podmínek chovají nanejvýš průměrně. To ostatně potvrzují i odborné testy, které navíc přináší alarmující zjištění, že ani univerzální pneumatiky renomovaných značek nepřináší podstatně lepší vlastnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Celoroční pneumatiky prošly několika náročnými testy

Celoroční pneumatiky prošly několika náročnými testy | foto: NewsRoom.AAA.com

Sdílejte článek

Kvalitou a vlastnostmi celoročních pneumatik už se zabývala celá řada organizací, včetně americké AAA Automotive Engineering. Ta před pár dny vydala rozsáhlý pětašedesátistránkový rozbor, který zkoumá a srovnává kvality univerzálních pneumatik prémiových i méně známých značek v různých podmínkách a v různé fázi opotřebení. 

Testy mimo jiné zahrnovaly praktické zkoušky na dvou vozidlech, kterými byl Ford F-150 a Toyota Camry. Obě vozidla byla v sériovém stavu a obě zahrnovala průměrnou výbavu. Volba vozů může někomu přijít zarážející, ovšem podle AAA se jednalo o nejprodávanějších vozidla mezi lety 2013 až 2016. Pro test se tedy jedná o ideální vzorek.

Pokud si chcete pročíst celou studii, můžete si stáhnout podrobný rozbor na tomto odkazu (PDF). My se však podíváme rovnou na závěr, který de facto naznačuje, že v průměru nejsou výsledky prémiových (dražších) univerzálních pneumatik podstatně lepší, než výsledky lacinějších pneumatik. To se nejvíce podepsalo při brzdění a akceleraci na mokrém povrchu a během testů vibrací a hluku v kabině.

Finanční rozdíly mezi prémiovými a méně známými pneumatikami jsou přitom celkem výrazné. Například u pick-upu Ford F-150 vyjde sada renomovaných univerzálních pneumatik v průměru o 204 dolarů (4 470 Kč) dráž, než cena lacinějších kousků. V případě Toyoty Camry je pak průměrný rozdíl ještě výraznějších 248 dolarů (5 434 Kč) v neprospěch prémiových značek.

Experiment také poukázal na výrazně horší vlastnosti u ojetých pneumatik, jejichž vzorek má hloubku cca 3.2 milimetru. V případě Fordu F-150 došlo k nárůstu brzdné dráhy o 44 procent. V praxi to znamená, že na mokré silnici jel vůz rychlostí cca 59 km/h v místě, kde by na nových pneumatikách už stál.

V případě Toyoty Camry byl nárůst brzdné dráhy u stejně ojetých pneumatik opět nezanedbatelných 42 %. Stejný příklad z praxe pak ukázal, že na místě, kde by vůz na nových pneumatikách zastavil, jela Toyota na ojetých pneumatikách rychlostí ještě 62 km/h.

Celkově se brzdná dráha vozidel v průměru prodloužila o 26.5 metru u Toyoty Camry a o 26.2 metru v případě Fordu F-150. Zhoršila se i ovladatelnost vozu, která byla u Fordu horší o 33 % a u Toyoty o 28 %. Ojeté pneumatiky měly dopad i na akceleraci, které byla u F-150 pomalejší o 28 % a v případě Camry o 33 %.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Že je potřeba ojeté pneumatiky pravidelně měnit připomínáme poměrně, často, ovšem u univerzálních pneumatik to platí obzvlášť. V létě totiž pneumatika musí dokázat odvést i vyšší množství vody ze srážek a v zimě se nesmí zanášet sněhem.

Vytisknout

Diskuze: Skomírající sláva celoročních pneumatik? Ani ty dražší moc nepředvedou, tvrdí průzkum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Jde o riziko požáru elektromobilů Chevrolet Bolt

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

Panel klimatizace, ilustrační foto

Auta, lidé, klimatizace, nejde jen o komfort, ale i o zdraví

Ilustrační foto

Jak postupovat při nehodě v zahraničí a zkušenost se švýcarským lumpem

Peugeot e-208 GT

Test Peugeot e-208, lvíček na baterky

Harley Davidson

Nová generace Harley-Davidson Sportster

Red Bull

VIDEO: Reklama na Česko a Slovensko v podání formule Red Bull aneb "From castle to castle"

reklama

Doporučujeme

Lamborghini Terzo Millennio

Elektrické Lamborghini se odkládá? Technologie prý nestačí, konkurence ale…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

  2. Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

  3. Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

  4. Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

  5. Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

  6. Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud