Pokud se často pohybujete po Praze, pak už jste se jistě párkrát potkali s automobily diplomatického či konzulárního sboru, které spojují speciální registrační značky. Povětšinou se jedná o klasické sedany značek Merceds-Benz, BMW a v některých případech o vozy Škoda Superb. V zámoří jsou však diplomaté a konzulové při výběrech svých automobilů podstatně odvázanější, což potvrzuje případ z Manhattanu.
Po ulicích Manhattanu se totiž podle webu Jalopnik prohání šedý supersport McLaren 570 GT, který zdobí speciální konzulární značky. A zatím co v Česku se diplomaté a konzulové musí spokojit s univerzálními značkami CD a HC, v zámoří jsou vozy diplomatů rozlišeny speciálními znaky, díky kterým se dá dekódovat, jakému státu vůz patří.
Pokud byste čekali, že ryze britský supersport bude náležet diplomatickému sboru či konzulovi z Velké Británie, musíme vás částečně zklamat. Ostrovní stát, jehož konzulovi vůz patří, sice spadá do Commonwealthu, ovšem svou nezávislost získaly Seychely již v roce 1976.
Vraťme se ale k samotnému McLarenu. Šedý supersport, který se často pohybuje po ulicích Manhattanu, zdobí registrační značky CKW 1005. Písmeno C znamená, že se jedná o konzulární vůz - vozy diplomatického sboru by začínaly písmenem D. Další dvě písmena jsou pak kódem státu, což jsou v tomto případě Seychely. Číslo 005 na konci pak značí, že se v zámoří pohybují další 4 vozidla konzulů.
Konzul ze Seychel však není jediným pracovníkem konzulárního sboru, který má v USA úchvatný automobil. Není to totiž tak dlouho, co se na sociálních sítích objevili fotografie služebního vozu australského konzula, který se prohání v unikátním australském dvojníkovi Chevroletu SS. V jeho případě se však jednalo o sedan, který své svaly a famózní výkony účinně maskoval.
V případě konzula ze Seychel je však volba McLarenu přeci jen docela pochopitelná. Při představě, že místo relaxování v jednom ze zbývajících rájů na zemi se musí denně starat o svou agendu v New Yorku je pochopitelné, že si chce svou práci alespoň patřičně užívat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.