Pokud se často pohybujete po Praze, pak už jste se jistě párkrát potkali s automobily diplomatického či konzulárního sboru, které spojují speciální registrační značky. Povětšinou se jedná o klasické sedany značek Merceds-Benz, BMW a v některých případech o vozy Škoda Superb. V zámoří jsou však diplomaté a konzulové při výběrech svých automobilů podstatně odvázanější, což potvrzuje případ z Manhattanu.
Po ulicích Manhattanu se totiž podle webu Jalopnik prohání šedý supersport McLaren 570 GT, který zdobí speciální konzulární značky. A zatím co v Česku se diplomaté a konzulové musí spokojit s univerzálními značkami CD a HC, v zámoří jsou vozy diplomatů rozlišeny speciálními znaky, díky kterým se dá dekódovat, jakému státu vůz patří.
Pokud byste čekali, že ryze britský supersport bude náležet diplomatickému sboru či konzulovi z Velké Británie, musíme vás částečně zklamat. Ostrovní stát, jehož konzulovi vůz patří, sice spadá do Commonwealthu, ovšem svou nezávislost získaly Seychely již v roce 1976.
Vraťme se ale k samotnému McLarenu. Šedý supersport, který se často pohybuje po ulicích Manhattanu, zdobí registrační značky CKW 1005. Písmeno C znamená, že se jedná o konzulární vůz - vozy diplomatického sboru by začínaly písmenem D. Další dvě písmena jsou pak kódem státu, což jsou v tomto případě Seychely. Číslo 005 na konci pak značí, že se v zámoří pohybují další 4 vozidla konzulů.
Konzul ze Seychel však není jediným pracovníkem konzulárního sboru, který má v USA úchvatný automobil. Není to totiž tak dlouho, co se na sociálních sítích objevili fotografie služebního vozu australského konzula, který se prohání v unikátním australském dvojníkovi Chevroletu SS. V jeho případě se však jednalo o sedan, který své svaly a famózní výkony účinně maskoval.
V případě konzula ze Seychel je však volba McLarenu přeci jen docela pochopitelná. Při představě, že místo relaxování v jednom ze zbývajících rájů na zemi se musí denně starat o svou agendu v New Yorku je pochopitelné, že si chce svou práci alespoň patřičně užívat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?