Pokud se často pohybujete po Praze, pak už jste se jistě párkrát potkali s automobily diplomatického či konzulárního sboru, které spojují speciální registrační značky. Povětšinou se jedná o klasické sedany značek Merceds-Benz, BMW a v některých případech o vozy Škoda Superb. V zámoří jsou však diplomaté a konzulové při výběrech svých automobilů podstatně odvázanější, což potvrzuje případ z Manhattanu.
Po ulicích Manhattanu se totiž podle webu Jalopnik prohání šedý supersport McLaren 570 GT, který zdobí speciální konzulární značky. A zatím co v Česku se diplomaté a konzulové musí spokojit s univerzálními značkami CD a HC, v zámoří jsou vozy diplomatů rozlišeny speciálními znaky, díky kterým se dá dekódovat, jakému státu vůz patří.
Pokud byste čekali, že ryze britský supersport bude náležet diplomatickému sboru či konzulovi z Velké Británie, musíme vás částečně zklamat. Ostrovní stát, jehož konzulovi vůz patří, sice spadá do Commonwealthu, ovšem svou nezávislost získaly Seychely již v roce 1976.
Vraťme se ale k samotnému McLarenu. Šedý supersport, který se často pohybuje po ulicích Manhattanu, zdobí registrační značky CKW 1005. Písmeno C znamená, že se jedná o konzulární vůz - vozy diplomatického sboru by začínaly písmenem D. Další dvě písmena jsou pak kódem státu, což jsou v tomto případě Seychely. Číslo 005 na konci pak značí, že se v zámoří pohybují další 4 vozidla konzulů.
Konzul ze Seychel však není jediným pracovníkem konzulárního sboru, který má v USA úchvatný automobil. Není to totiž tak dlouho, co se na sociálních sítích objevili fotografie služebního vozu australského konzula, který se prohání v unikátním australském dvojníkovi Chevroletu SS. V jeho případě se však jednalo o sedan, který své svaly a famózní výkony účinně maskoval.
V případě konzula ze Seychel je však volba McLarenu přeci jen docela pochopitelná. Při představě, že místo relaxování v jednom ze zbývajících rájů na zemi se musí denně starat o svou agendu v New Yorku je pochopitelné, že si chce svou práci alespoň patřičně užívat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.