Dodge Viper je bezpochyby úchvatným sportovním automobilem, který však díky výkonnému vidlicovému desetiválci pod kapotou neodpouští řidičům sebemenší chybu. Vyrazit v tomto stroji na závodní trať Rally tak chce buď pořádnou odvahu, absenci pudu sebezáchovy nebo trochu toho čistokrevného šílenství.
Nevíme který z výše uvedených aspektů ovlivnil rozhodování australských závodníků z týmu Whitehot Motorsport, ovšem právě tihle odvážlivci se rozhodli absolvovat náročný závod Targa Tasmania ve speciálně upraveném závodním stroji Dodge Viper.
Pokud nepatříte k vyznavačům motorsportu, pak se sluší připomenout, že Targa Tasmania je jedním z nejnáročnějších rally závodů konaných na asfaltu. Závod trvá celkem šest dnů a koná se, celkem překvapivě, na ostrově Tasmánie, který je součástí Austrálie.
Během oněch šesti dnů má každá posádka pouze jeden pokus na každou závodní etapu, což vyvíjí na jezdce i navigátory obrovský tlak. Divácky se však jedná o populární závod, neboť se ho účastní bohatá plejáda automobilů. Od veteránů, přes tradiční rally závodní vozy až po supersporty. Včetně Dodge Viper.
Šance vozu na vítězství však výrazně zvyšuje jeho posádka. Za volantem totiž sedí Jason White, sedminásobný vítěz závodů Targa Tasmania, který upravil Dodge Viper ACR Extreme 2016 do podoby závodního speciálu ihned poté, co pravidla něco podobného umožňovala.
Úpravy potřebné k účasti na závodech Targa Tasmania nebyly nijak drastické a Viper rozhodně nepřišel o nic ze svého charakteru. Na závodní dráze tak dosahuje rychlostí až 262 km/h a jeho zvuk zní naprosto famózně.
Jakkoliv zní kombinace Dodge Viper a závodů rally komicky, White jednoznačně dokázal, že to může fungovat. Tedy alespoň na asfaltu. Jason White za volantem, kterému dělá navigátora strýc John White, už totiž dokázal dovést Vipera k vítězstvím v tomto závodě v ročnících 2017 a 2018.
Jízda vozu na klikatých silničkách navíc vypadá na záběrech palubní kamery až překvapivě snadno, čímž se však nesmíte nechat zmást. Viper se totiž proslavil zejména tím, jak velice ochotně a nadšeně umí zavrtět svou zadní nápravou, což na podobně úzkých silničkách při vysokých rychlostech zavání pořádným průšvihem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.