Dodge Viper v roli Rally speciálu? Šílená kombinace funguje překvapivě dobře

Dodge Viper závodního týmu Whitehot Motorsport
Dodge Viper závodního týmu Whitehot Motorsport, foto: facebook
Antonín Marek , AutoRoad.cz 18. května 2018 16:15 | akt. 19. května 2018 16:22
Sdílej:

Dodge Viper je bezpochyby úchvatným sportovním automobilem, který však díky výkonnému vidlicovému desetiválci pod kapotou neodpouští řidičům sebemenší chybu. Vyrazit v tomto stroji na závodní trať Rally tak chce buď pořádnou odvahu, absenci pudu sebezáchovy nebo trochu toho čistokrevného šílenství.

Nevíme který z výše uvedených aspektů ovlivnil rozhodování australských závodníků z týmu Whitehot Motorsport, ovšem právě tihle odvážlivci se rozhodli absolvovat náročný závod Targa Tasmania ve speciálně upraveném závodním stroji Dodge Viper.

Pokud nepatříte k vyznavačům motorsportu, pak se sluší připomenout, že Targa Tasmania je jedním z nejnáročnějších rally závodů konaných na asfaltu. Závod trvá celkem šest dnů a koná se, celkem překvapivě, na ostrově Tasmánie, který je součástí Austrálie.

Během oněch šesti dnů má každá posádka pouze jeden pokus na každou závodní etapu, což vyvíjí na jezdce i navigátory obrovský tlak. Divácky se však jedná o populární závod, neboť se ho účastní bohatá plejáda automobilů. Od veteránů, přes tradiční rally závodní vozy až po supersporty. Včetně Dodge Viper.

Šance vozu na vítězství však výrazně zvyšuje jeho posádka. Za volantem totiž sedí Jason White, sedminásobný vítěz závodů Targa Tasmania, který upravil Dodge Viper ACR Extreme 2016 do podoby závodního speciálu ihned poté, co pravidla něco podobného umožňovala.

Úpravy potřebné k účasti na závodech Targa Tasmania nebyly nijak drastické a Viper rozhodně nepřišel o nic ze svého charakteru. Na závodní dráze tak dosahuje rychlostí až 262 km/h a jeho zvuk zní naprosto famózně.

Jakkoliv zní kombinace Dodge Viper a závodů rally komicky, White jednoznačně dokázal, že to může fungovat. Tedy alespoň na asfaltu. Jason White za volantem, kterému dělá navigátora strýc John White, už totiž dokázal dovést Vipera k vítězstvím v tomto závodě v ročnících 2017 a 2018.

Jízda vozu na klikatých silničkách navíc vypadá na záběrech palubní kamery až překvapivě snadno, čímž se však nesmíte nechat zmást. Viper se totiž proslavil zejména tím, jak velice ochotně a nadšeně umí zavrtět svou zadní nápravou, což na podobně úzkých silničkách při vysokých rychlostech zavání pořádným průšvihem.

Stalo se
Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.