Dodge Viper v roli Rally speciálu? Šílená kombinace funguje překvapivě dobře

Dodge Viper závodního týmu Whitehot Motorsport
Dodge Viper závodního týmu Whitehot Motorsport, foto: facebook
Antonín Marek , AutoRoad.cz 18. května 2018 16:15 | akt. 19. května 2018 16:22
Sdílej:

Dodge Viper je bezpochyby úchvatným sportovním automobilem, který však díky výkonnému vidlicovému desetiválci pod kapotou neodpouští řidičům sebemenší chybu. Vyrazit v tomto stroji na závodní trať Rally tak chce buď pořádnou odvahu, absenci pudu sebezáchovy nebo trochu toho čistokrevného šílenství.

Nevíme který z výše uvedených aspektů ovlivnil rozhodování australských závodníků z týmu Whitehot Motorsport, ovšem právě tihle odvážlivci se rozhodli absolvovat náročný závod Targa Tasmania ve speciálně upraveném závodním stroji Dodge Viper.

Pokud nepatříte k vyznavačům motorsportu, pak se sluší připomenout, že Targa Tasmania je jedním z nejnáročnějších rally závodů konaných na asfaltu. Závod trvá celkem šest dnů a koná se, celkem překvapivě, na ostrově Tasmánie, který je součástí Austrálie.

Během oněch šesti dnů má každá posádka pouze jeden pokus na každou závodní etapu, což vyvíjí na jezdce i navigátory obrovský tlak. Divácky se však jedná o populární závod, neboť se ho účastní bohatá plejáda automobilů. Od veteránů, přes tradiční rally závodní vozy až po supersporty. Včetně Dodge Viper.

Šance vozu na vítězství však výrazně zvyšuje jeho posádka. Za volantem totiž sedí Jason White, sedminásobný vítěz závodů Targa Tasmania, který upravil Dodge Viper ACR Extreme 2016 do podoby závodního speciálu ihned poté, co pravidla něco podobného umožňovala.

Úpravy potřebné k účasti na závodech Targa Tasmania nebyly nijak drastické a Viper rozhodně nepřišel o nic ze svého charakteru. Na závodní dráze tak dosahuje rychlostí až 262 km/h a jeho zvuk zní naprosto famózně.

Jakkoliv zní kombinace Dodge Viper a závodů rally komicky, White jednoznačně dokázal, že to může fungovat. Tedy alespoň na asfaltu. Jason White za volantem, kterému dělá navigátora strýc John White, už totiž dokázal dovést Vipera k vítězstvím v tomto závodě v ročnících 2017 a 2018.

Jízda vozu na klikatých silničkách navíc vypadá na záběrech palubní kamery až překvapivě snadno, čímž se však nesmíte nechat zmást. Viper se totiž proslavil zejména tím, jak velice ochotně a nadšeně umí zavrtět svou zadní nápravou, což na podobně úzkých silničkách při vysokých rychlostech zavání pořádným průšvihem.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.