Dodge Viper je bezpochyby úchvatným sportovním automobilem, který však díky výkonnému vidlicovému desetiválci pod kapotou neodpouští řidičům sebemenší chybu. Vyrazit v tomto stroji na závodní trať Rally tak chce buď pořádnou odvahu, absenci pudu sebezáchovy nebo trochu toho čistokrevného šílenství.
Nevíme který z výše uvedených aspektů ovlivnil rozhodování australských závodníků z týmu Whitehot Motorsport, ovšem právě tihle odvážlivci se rozhodli absolvovat náročný závod Targa Tasmania ve speciálně upraveném závodním stroji Dodge Viper.
Pokud nepatříte k vyznavačům motorsportu, pak se sluší připomenout, že Targa Tasmania je jedním z nejnáročnějších rally závodů konaných na asfaltu. Závod trvá celkem šest dnů a koná se, celkem překvapivě, na ostrově Tasmánie, který je součástí Austrálie.
Během oněch šesti dnů má každá posádka pouze jeden pokus na každou závodní etapu, což vyvíjí na jezdce i navigátory obrovský tlak. Divácky se však jedná o populární závod, neboť se ho účastní bohatá plejáda automobilů. Od veteránů, přes tradiční rally závodní vozy až po supersporty. Včetně Dodge Viper.
Šance vozu na vítězství však výrazně zvyšuje jeho posádka. Za volantem totiž sedí Jason White, sedminásobný vítěz závodů Targa Tasmania, který upravil Dodge Viper ACR Extreme 2016 do podoby závodního speciálu ihned poté, co pravidla něco podobného umožňovala.
Úpravy potřebné k účasti na závodech Targa Tasmania nebyly nijak drastické a Viper rozhodně nepřišel o nic ze svého charakteru. Na závodní dráze tak dosahuje rychlostí až 262 km/h a jeho zvuk zní naprosto famózně.
Jakkoliv zní kombinace Dodge Viper a závodů rally komicky, White jednoznačně dokázal, že to může fungovat. Tedy alespoň na asfaltu. Jason White za volantem, kterému dělá navigátora strýc John White, už totiž dokázal dovést Vipera k vítězstvím v tomto závodě v ročnících 2017 a 2018.
Jízda vozu na klikatých silničkách navíc vypadá na záběrech palubní kamery až překvapivě snadno, čímž se však nesmíte nechat zmást. Viper se totiž proslavil zejména tím, jak velice ochotně a nadšeně umí zavrtět svou zadní nápravou, což na podobně úzkých silničkách při vysokých rychlostech zavání pořádným průšvihem.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.