Ford F150 je s železnou pravidelností nejprodávanějším automobilem v USA a svou popularitu si získal i na řadě dalších míst světa, což z něj dělá pro automobilku Ford jeden z nejdůležitějších modelů vůbec. Jakmile tedy došlo k nucenému zastavení jeho výroby, automobilka začala spěšně hledat způsob, jak tenhle problém napravit. Pomocnou ruku nakonec našla až u skutečného giganta nebes.
Požáru magnézia v dodavatelské společnosti Meridian Magnesium Products of America sídlící v Eaton Rapids vedl k přerušení dodávek dílů do celé řady světových automobilek, včetně Fiat Chrysler, General Motors a samozřejmě také Fordu, který je největším odběratelem. Jaké následky měl požár na ostatní automobilky nevíme, ovšem v případě Fordu se již 2. května zastavila výroba modelu F-150, který je jedním z nejoblíbenějších modelů na americkém trhu.
Něco takového si ani Ford nemůže dovolit dlouhodobě, proto musel rychle přijít s nápadem, jak výrobu obnovit. Jako nejvýhodnější řešení se nakonec ukázalo přestěhování 19 speciálních zařízení na výrobu odlitků ze společnosti Meridian, což si ovšem vyžádalo i účast největšího sériově vyráběného letadla světa, kterým je Antonov An-124.
Jak uvádí web Detroit Free Press, automobilka potřebovala přestěhovat vybavení o váze zhruba 39.5 tuny z amerického Eaton Rapids do britského Nottinghamu. K tomu nakonec využila sovětský letoun Antonov An-124, největší sériově vyráběné letadlo světa, díky kterému trvala přeprava pouze 30 hodin.
Úsměvné však je, že automobilka Ford získala povolení k vývozu součástek pouhé dvě hodiny předtím, než obří letadlo dosedlo na dráhu. Přeprava zařízení do Británie je však pouze první krok velkého plánu, tím dalším je každodenní přeprava součástek z Nottinghamu do továren Ford, což bude zajišťovat Boeing 747 až do té doby, než se podaří znovu zprovoznit továrnu v Eaton Rapids.
Možná si říkáte, jak se tohle může automobilce Ford vyplatit, ovšem počty jsou to jednoduché. Jen za rok 2017 vyrobila automobilka 1 052 658 automobilů série F, tedy cca 3 až 4 000 každý den. V průměru se přitom jeden prodává za cca 46500 dolarů, což automobilce na konci roku vygeneruje přes 40 miliard dolarů.
Požár v Eaton Rapids navíc znamenal nucenou dovolenou pro 250 pracovníků společnosti Meridian a 7 600 zaměstnanců Fordu, kteří zkrátka neměli z čeho vyrábět. To ovlivnilo i celou řadu dalších společností, které Fordu dodávají součástky. O ty totiž Ford najednou neměl zájem a tak musely některé firmy zavést zkrácené směny.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?