Že je stav českých silnic naprosto tristní není potřeba znovu připomínat, ovšem pokud byste si mysleli, že situace se bude směrem od hranic zlepšovat, musíme vás zklamat. Špatný stav silnic trápí v posledních letech celou řadu evropských zemí a k nápravě dochází většinou až příliš pozdě.
O tom se na vlastní kůži přesvědčila i jednadvacetiletá řidička Daisy Boxall z Velké Británie, které neopravená silnice doslova vytrhla zadní nápravu z automobilu. Rána to navíc byla tak silná, že vůz skončil otočený o 90 stupňů a v protisměru.
Možná si teď říkáte, že na vině byla vysoká rychlost, nebo automobil v otřesném stavu. Podle dostupných informací však řidička vjela do výmolu při rychlosti zhruba 25 mil za hodinu, což je zhruba 40.2 km/h. Jejím automobilem byl navíc Ford Fiesta 5. generace, který se nezdá být v jakkoliv špatném stavu.
Nehoda se měla stát během minulého týdne na hlavní silnici procházející městem Felpham, kam Daisy jela se svým kamarádem za dalšími přáteli. Když se blížila k zatáčce, měla zpomalit a vjet do výmolu. Následně se však automobil zničehonic roztočil a nekontrolovatelně a se skřípěním pokračoval po silnici.
Když Daisy se svým kamarádem vystoupila z poškozené Fiesty, uviděla dílo zkázy. První co jí napadlo bylo: „To bude drahý." Následně ji však došlo, že automobil je na odpis. Vůz stál v protisměru a zadní nápravy zůstala odtržená a zkřížená pod ním.
Následovalo přivolání policie a sepsání nehody. Magazín chichester.co.uk následně na svém webu zveřejnil článek, ve kterém je citována i tisková mluvčí rady města. Podle jejích slov byla díra v silnici zaznamenána a ještě toho večera, zhruba během hodiny a půl, byla zasypána.
Výmol podobných rozměrů přitom nevzniká ze dne na den a podle slov Daisy o něm místní dobře věděli a údajně ho měli i nahlašovat k opravě. Jeden z policistů na místě nehody se měl navíc Daisy svěřit, že tímto místem jezdí do práce a osobně měl výmol několikrát úřadu hlásil. K žádné opravě však nedošlo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?