Rekord pro nejrychlejší silniční auto světa mění majitele poměrně často, ale tím současným by měl být, pokud si dobře vzpomínáme, Koenigsegg Agera RS. Jeho maximální rychlost těsně pod 450 km/h je ale nic ve srovnání s tím, co předvedl obyčejný městský hatchback Opel Astra. A to prosím bez jakéhokoliv tuningu, upravené aerodynamiky nebo pádu z 10 kilometrů.
Řidičem zcela sériového Opelu Astra přitom nebyl profesionální jezdec, kaskadér ani testovací pilot. Jednalo se o zcela obyčejného člověka z lidu, který se navíc obešel i bez několikakilometrové uzavřené silnice, dálnice či letištní plochy.
Rychlostní rekord s hodnotou 696 km/h totiž padl v belgickém městě Quievrain a k jeho záznamu nebylo potřeba speciálních měřících zařízení s přesností švýcarských hodinek, ale postačila zcela obyčejná dopravní kamera. O svém zápisu do historie rychlostních rekordů se pak řidič dozvěděl až díky dopisu od policie.
Ta mu však nechtěla k rekordu poblahopřát, ale vyzývala ho k uhrazení pokuty ve výši 6597 euro, tedy cca 168 200 Kč. Řidič totiž svou rekordní jízdu realizoval v oblasti s maximální povolenou rychlostí 50 km/h a v závislosti na výši překročení rychlosti mu policisté vyměřili pokutu.
A jakkoliv řidiči skutečně přišel papír s těmito absurdními čísly, tedy s naměřenou rychlostí 696 km/h a pokutou 6597 euro, skutečnost byla poněkud jiná. Měřící zařízení totiž mělo poruchu, což naštěstí policisté uznali - zřejmě jim došlo, že téhle rychlosti by Astra dosáhla jen v momentě, že by se ji Opel rozhodl vystřelit do vesmíru.
Nevíme jakým způsobem, ale nakonec se policisté dopočítali k závěru, že řidič stejně překročil rychlost o 10 km/h, takže pokutě se nevyhnul. V rukou mu tak alespoň zůstal doklad o tom, že je stále nejrychlejším řidičem na planetě.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?