Rekord pro nejrychlejší silniční auto světa mění majitele poměrně často, ale tím současným by měl být, pokud si dobře vzpomínáme, Koenigsegg Agera RS. Jeho maximální rychlost těsně pod 450 km/h je ale nic ve srovnání s tím, co předvedl obyčejný městský hatchback Opel Astra. A to prosím bez jakéhokoliv tuningu, upravené aerodynamiky nebo pádu z 10 kilometrů.
Řidičem zcela sériového Opelu Astra přitom nebyl profesionální jezdec, kaskadér ani testovací pilot. Jednalo se o zcela obyčejného člověka z lidu, který se navíc obešel i bez několikakilometrové uzavřené silnice, dálnice či letištní plochy.
Rychlostní rekord s hodnotou 696 km/h totiž padl v belgickém městě Quievrain a k jeho záznamu nebylo potřeba speciálních měřících zařízení s přesností švýcarských hodinek, ale postačila zcela obyčejná dopravní kamera. O svém zápisu do historie rychlostních rekordů se pak řidič dozvěděl až díky dopisu od policie.
Ta mu však nechtěla k rekordu poblahopřát, ale vyzývala ho k uhrazení pokuty ve výši 6597 euro, tedy cca 168 200 Kč. Řidič totiž svou rekordní jízdu realizoval v oblasti s maximální povolenou rychlostí 50 km/h a v závislosti na výši překročení rychlosti mu policisté vyměřili pokutu.
A jakkoliv řidiči skutečně přišel papír s těmito absurdními čísly, tedy s naměřenou rychlostí 696 km/h a pokutou 6597 euro, skutečnost byla poněkud jiná. Měřící zařízení totiž mělo poruchu, což naštěstí policisté uznali - zřejmě jim došlo, že téhle rychlosti by Astra dosáhla jen v momentě, že by se ji Opel rozhodl vystřelit do vesmíru.
Nevíme jakým způsobem, ale nakonec se policisté dopočítali k závěru, že řidič stejně překročil rychlost o 10 km/h, takže pokutě se nevyhnul. V rukou mu tak alespoň zůstal doklad o tom, že je stále nejrychlejším řidičem na planetě.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?