Rekord pro nejrychlejší silniční auto světa mění majitele poměrně často, ale tím současným by měl být, pokud si dobře vzpomínáme, Koenigsegg Agera RS. Jeho maximální rychlost těsně pod 450 km/h je ale nic ve srovnání s tím, co předvedl obyčejný městský hatchback Opel Astra. A to prosím bez jakéhokoliv tuningu, upravené aerodynamiky nebo pádu z 10 kilometrů.
Řidičem zcela sériového Opelu Astra přitom nebyl profesionální jezdec, kaskadér ani testovací pilot. Jednalo se o zcela obyčejného člověka z lidu, který se navíc obešel i bez několikakilometrové uzavřené silnice, dálnice či letištní plochy.
Rychlostní rekord s hodnotou 696 km/h totiž padl v belgickém městě Quievrain a k jeho záznamu nebylo potřeba speciálních měřících zařízení s přesností švýcarských hodinek, ale postačila zcela obyčejná dopravní kamera. O svém zápisu do historie rychlostních rekordů se pak řidič dozvěděl až díky dopisu od policie.
Ta mu však nechtěla k rekordu poblahopřát, ale vyzývala ho k uhrazení pokuty ve výši 6597 euro, tedy cca 168 200 Kč. Řidič totiž svou rekordní jízdu realizoval v oblasti s maximální povolenou rychlostí 50 km/h a v závislosti na výši překročení rychlosti mu policisté vyměřili pokutu.
A jakkoliv řidiči skutečně přišel papír s těmito absurdními čísly, tedy s naměřenou rychlostí 696 km/h a pokutou 6597 euro, skutečnost byla poněkud jiná. Měřící zařízení totiž mělo poruchu, což naštěstí policisté uznali - zřejmě jim došlo, že téhle rychlosti by Astra dosáhla jen v momentě, že by se ji Opel rozhodl vystřelit do vesmíru.
Nevíme jakým způsobem, ale nakonec se policisté dopočítali k závěru, že řidič stejně překročil rychlost o 10 km/h, takže pokutě se nevyhnul. V rukou mu tak alespoň zůstal doklad o tom, že je stále nejrychlejším řidičem na planetě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.