Trojkové BMW řady e30 patří k nejznámějším a nejpopulárnějším modelům, jaké kdy tato mnichovská automobilka vyrobila. Jednu chvíli to byl také sen mnoha tunerů a úpravců, ovšem v současnosti rostou na hodnotě především zachovalé vozy, na kterých toho jejich majitelé moc neměnili. Jaký stav se ale dá očekávat od kusu, který má najeto téměř 450 000 kilometrů?
Pokud budete hledat v našich končinách zachovalé BMW generace e30, připravte se, že bez ohledu na motorizaci či výbavu si za pěkný kousek pořádně připlatíte. Ovšem ani vozy s cenovkou, která se nezřídka vyrovná nové Fabii, však nejsou žádnými leštěnkami zapomenutými na dlouhé roky v opuštěné stodole.
Často se jedná o automobily, které sice mohou být ve slušném stavu, ovšem jejich motory již mají naběhány stovky tisíc kilometrů. Co ale od takového motoru očekávat? To se rozhodl zjistit majitel BMW e30 325i z YouTube kanálu Blake's Garage, který si pořídil vůz z roku 1988 s nájezdem 278 486 mil (448 000 km) za cenu 1600 dolarů, tedy cca 34 500 Kč.
Autor videa hned na začátku říká, že od koupě vozu na něm proběhla řada úprav, takže se rozhodně nejedná o sériový stav. Motor M20 pod kapotou však zůstal beze změny, přičemž jako nový generoval cca 170 koní (čistě motor).
Oněch 448 000 kilometrů se na kondici motoru bezesporu silně podepsalo, ovšem nikdo si netroufal sázet jak moc.lidé sice zprvu sázeli na cca 100 koní na kolech (neplést s výkonem motoru), ovšem starý mnichovský bojovník všechny překvapil.
Během tří testů mu mechanik naměřil v průměru 100 koní přímo na kolech, přičemž maximální výkon se pohyboval okolo 126 koňských sil (na kolech). Vůz tak bezesporu nějakého toho koně za ty roky ztratil, ovšem při nájezdu téměř 450 000 kilometrů se jedná o skvělá čísla. To ostatně potvrdili i přítomní mechanici, kteří neskrývali údiv a nadšení.
Majitel vozu však do budoucna stejně plánuje výměnu motoru za výkonnější jednotku S52 z BMW M3 generace M3. Tu chce navíc zkombinovat s převodovkou ZF, takže stádo koní pod kapotou se rázem markantně rozroste.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.