Plastové zmenšeniny klasických automobilů, vybavené elektrickými motory, jsou dnes vcelku oblíbenou hračkou. Jeden nadšený mechanik však dokázal postavit podobně velký ale zcela funkční automobil, se kterým se může bez obav vypravit i na silnice.
Austin Coulson, rodák z amerického Phoenixu, měl v dětství poněkud neobvyklý sen. Vysnil si totiž, že se jednou dostane do Guinnessovy knihy rekordů. A to se mu skutečně povedlo - postavil totiž nejmenší silničně legální automobil na světě.
Podle oficiálního webu Guinnessovy knihy rekordů se nám podařilo zjistit, že vůz měří 35 centimetrů na výšku, 65.41 cm do šířky a 126.47 cm na délku. Základem vozu je originální rám, na kterém sedí jedinečná karoserie, kterou si konstruktér vyrobil z kusu starého Chevrolet Bell Air z roku 1957.
O pohon se stará kompletní pohonné ústrojí ze silniční čtyřkolky, přičemž maximální rychlost dosahuje cca 40.2 km/h a dojezd na jedno natankování 1.9 litrové nádrže se pohybuje okolo 68 kilometrů. Moc pohodlí se ale očekávat nedá, neboť na vyladění podvozku nebylo moc času. Tedy vlastně žádný.
Aby mohl být vůz uznán zcela silničně legálním, bylo potřeba provést na něm řadu úprav. K těm patří například instalace bezpečnostních pásů, svítilen, zadních světel, blinkru, klaksonu, zadních zrcátek nebo na zakázku vyrobeného čelního skla - to je navíc doplněno speciálními stěrači. I v nejmenším automobilu světa tak naleznete téměř vše, na co jste zvyklí z automobilů klasických.
A aby byl Coulsonův stroj skutečně nezapomenutelný, rozhodl se mu nadělit stylové lakování inspirované druhoválečnými stíhačkami P-51 Mustang.Na bocích jsou navíc insignie lodi, na které Coulsonův děd sloužil během druhé světové války. Nejspíš i proto se vozítko s registrační značkou "IM BIG" pravidelně objevuje na všech veteránských akcích v okolí.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.