Plastové zmenšeniny klasických automobilů, vybavené elektrickými motory, jsou dnes vcelku oblíbenou hračkou. Jeden nadšený mechanik však dokázal postavit podobně velký ale zcela funkční automobil, se kterým se může bez obav vypravit i na silnice.
Austin Coulson, rodák z amerického Phoenixu, měl v dětství poněkud neobvyklý sen. Vysnil si totiž, že se jednou dostane do Guinnessovy knihy rekordů. A to se mu skutečně povedlo - postavil totiž nejmenší silničně legální automobil na světě.
Podle oficiálního webu Guinnessovy knihy rekordů se nám podařilo zjistit, že vůz měří 35 centimetrů na výšku, 65.41 cm do šířky a 126.47 cm na délku. Základem vozu je originální rám, na kterém sedí jedinečná karoserie, kterou si konstruktér vyrobil z kusu starého Chevrolet Bell Air z roku 1957.
O pohon se stará kompletní pohonné ústrojí ze silniční čtyřkolky, přičemž maximální rychlost dosahuje cca 40.2 km/h a dojezd na jedno natankování 1.9 litrové nádrže se pohybuje okolo 68 kilometrů. Moc pohodlí se ale očekávat nedá, neboť na vyladění podvozku nebylo moc času. Tedy vlastně žádný.
Aby mohl být vůz uznán zcela silničně legálním, bylo potřeba provést na něm řadu úprav. K těm patří například instalace bezpečnostních pásů, svítilen, zadních světel, blinkru, klaksonu, zadních zrcátek nebo na zakázku vyrobeného čelního skla - to je navíc doplněno speciálními stěrači. I v nejmenším automobilu světa tak naleznete téměř vše, na co jste zvyklí z automobilů klasických.
A aby byl Coulsonův stroj skutečně nezapomenutelný, rozhodl se mu nadělit stylové lakování inspirované druhoválečnými stíhačkami P-51 Mustang.Na bocích jsou navíc insignie lodi, na které Coulsonův děd sloužil během druhé světové války. Nejspíš i proto se vozítko s registrační značkou "IM BIG" pravidelně objevuje na všech veteránských akcích v okolí.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?