Šikovný mechanik si splnil dětský sen. Schopnosti miniauta překvapí, lakování má osobní odkaz

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. dubna 2018, 09:00 Aktualizováno 30.4.2018, 10:14 Google+

Plastové zmenšeniny klasických automobilů, vybavené elektrickými motory, jsou dnes vcelku oblíbenou hračkou. Jeden nadšený mechanik však dokázal postavit podobně velký ale zcela funkční automobil, se kterým se může bez obav vypravit i na silnice.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nejmenší automobil na světě, který může legálně na silnice

Nejmenší automobil na světě, který může legálně na silnice | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Austin Coulson, rodák z amerického Phoenixu, měl v dětství poněkud neobvyklý sen. Vysnil si totiž, že se jednou dostane do Guinnessovy knihy rekordů. A to se mu skutečně povedlo - postavil totiž nejmenší silničně legální automobil na světě.

Podle oficiálního webu Guinnessovy knihy rekordů se nám podařilo zjistit, že vůz měří 35 centimetrů na výšku, 65.41 cm do šířky a 126.47 cm na délku. Základem vozu je originální rám, na kterém sedí jedinečná karoserie, kterou si konstruktér vyrobil z kusu starého Chevrolet Bell Air z roku 1957.

O pohon se stará kompletní pohonné ústrojí ze silniční čtyřkolky, přičemž maximální rychlost dosahuje cca 40.2 km/h a dojezd na jedno natankování 1.9 litrové nádrže se pohybuje okolo 68 kilometrů. Moc pohodlí se ale očekávat nedá, neboť na vyladění podvozku nebylo moc času. Tedy vlastně žádný.

Aby mohl být vůz uznán zcela silničně legálním, bylo potřeba provést na něm řadu úprav. K těm patří například instalace bezpečnostních pásů, svítilen, zadních světel, blinkru, klaksonu, zadních zrcátek nebo na zakázku vyrobeného čelního skla - to je navíc doplněno speciálními stěrači. I v nejmenším automobilu světa tak naleznete téměř vše, na co jste zvyklí z automobilů klasických.

Nejmenší automobil na světě | zdroj: youtube.com

A aby byl Coulsonův stroj skutečně nezapomenutelný, rozhodl se mu nadělit stylové lakování inspirované druhoválečnými stíhačkami P-51 Mustang.Na bocích jsou navíc insignie lodi, na které Coulsonův děd sloužil během druhé světové války. Nejspíš i proto se vozítko s registrační značkou "IM BIG" pravidelně objevuje na všech veteránských akcích v okolí.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Šikovný mechanik si splnil dětský sen. Schopnosti miniauta překvapí, lakování má osobní odkaz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Kodiaq

Pohon Škoda 4x4. Výhody, funkce, zájem zákazníků

Ilustrační foto

Koupit si nyní auto je extrémně výhodné. Podívejte se proč

Hyundai Kona Electric

Hyundai přispěje České republice v boji proti nemoci COVID-19

Toyota

CO JE BLOCKCHAIN a proč začala Toyota testovat využití této technologie?

Škoda Octavia Combi RS TDI

Čtyřleté Octavie, i30 a Cee´dy zlevnily. Jak dopadly SUV a luxusní vozy?

e-Bulli

Nový e-BULLI, znovuzrození legendy s nejmodernější technikou

PSA Groupe

Skupina PSA a její fungování v současném výjimečném stavu

Toyota H2 Truck

Toyota vyvíjí vodíkové nákladní auto

Toyota C-HR Hybrid

Test: Toyota C-HR s hybridním ústrojím 4. generace a úžasnou spotřebou pro čistou radost z jízdy

Ferrari

Dokonalá kombinace: Klasické Ferrari, nádherná modelka a pláž v Miami

reklama

Doporučujeme

Řidič Tesly Model S si během jízdy po dálnici ustlal na místě spolujezdce

Řidič Tesly si za jízdy ustlal na místě spolujezdce, co mu na to řekli…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čtyřleté Octavie, i30 a Cee´dy zlevnily. Jak dopadly SUV a luxusní vozy?

  2. Test: Toyota C-HR s hybridním ústrojím 4. generace a úžasnou spotřebou pro čistou radost z jízdy

  3. Koupit si nyní auto je extrémně výhodné. Podívejte se proč

  4. Nový e-BULLI, znovuzrození legendy s nejmodernější technikou

  5. CO JE BLOCKCHAIN a proč začala Toyota testovat využití této technologie?

  6. CO JE TO SLEEPER a proč je tenhle Moskvič Aleko s výkonem 300 koní tím pravým?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud