Plastové zmenšeniny klasických automobilů, vybavené elektrickými motory, jsou dnes vcelku oblíbenou hračkou. Jeden nadšený mechanik však dokázal postavit podobně velký ale zcela funkční automobil, se kterým se může bez obav vypravit i na silnice.
Austin Coulson, rodák z amerického Phoenixu, měl v dětství poněkud neobvyklý sen. Vysnil si totiž, že se jednou dostane do Guinnessovy knihy rekordů. A to se mu skutečně povedlo - postavil totiž nejmenší silničně legální automobil na světě.
Podle oficiálního webu Guinnessovy knihy rekordů se nám podařilo zjistit, že vůz měří 35 centimetrů na výšku, 65.41 cm do šířky a 126.47 cm na délku. Základem vozu je originální rám, na kterém sedí jedinečná karoserie, kterou si konstruktér vyrobil z kusu starého Chevrolet Bell Air z roku 1957.
O pohon se stará kompletní pohonné ústrojí ze silniční čtyřkolky, přičemž maximální rychlost dosahuje cca 40.2 km/h a dojezd na jedno natankování 1.9 litrové nádrže se pohybuje okolo 68 kilometrů. Moc pohodlí se ale očekávat nedá, neboť na vyladění podvozku nebylo moc času. Tedy vlastně žádný.
Aby mohl být vůz uznán zcela silničně legálním, bylo potřeba provést na něm řadu úprav. K těm patří například instalace bezpečnostních pásů, svítilen, zadních světel, blinkru, klaksonu, zadních zrcátek nebo na zakázku vyrobeného čelního skla - to je navíc doplněno speciálními stěrači. I v nejmenším automobilu světa tak naleznete téměř vše, na co jste zvyklí z automobilů klasických.
A aby byl Coulsonův stroj skutečně nezapomenutelný, rozhodl se mu nadělit stylové lakování inspirované druhoválečnými stíhačkami P-51 Mustang.Na bocích jsou navíc insignie lodi, na které Coulsonův děd sloužil během druhé světové války. Nejspíš i proto se vozítko s registrační značkou "IM BIG" pravidelně objevuje na všech veteránských akcích v okolí.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?