Automobilka Rolls-Royce již brzy odhalí své první SUV Cullinan, o kterém se poměrně často mluví jako o nejluxusnějším SUV světa. Většina z nás už teď tuší, že tento aristokraticky vznešený krasavec se do terénu nejspíš nikdy nepodívá, nicméně automobilka se nás snaží přesvědčit, že pokud na to dojde, Cullinan se rozhodně neztratí.
My sice mluvíme o modelu Cullinan jako o SUV, nicméně sama automobilka se vehementně snaží, aby ho lidé nepovažovali ani za crossover ani za SUV. Podle samotné automobilky jde totiž o ATHSBD, což v řeči techniků Rolls-Royce znamená „All-Terrain High-Sided Bodied Vehicle" - tedy všestranné vozidlo s vyšší světlou výškou.
Co konkrétního si pod tím máme představit skutečně netušíme, nicméně už teď se dá téměř s jistotou říci, že Cullinan se výzev v terénu nelekne. Po jejich překonání navíc mile překvapí speciálně upraveným víkem zavazadlového prostoru, které ukrývá integrovaná skládací křesla.
O všestrannosti vozu se nás automobilka rozhodla přesvědčit sérií videí, na jejichž vytváření se údajně podílejí i lidé z National Geographic. Automobilka tak cestuje s modelem Cullinan po celém světě a často ho vystavuje pokusům, na které by si řada lidí ani netroufla.
Poslední záběry byly pořízeny v Dubaji, tedy přesněji řečeno v pouštních dunách několik kilometrů za Dubají. Cullinan sice není kompaktní ani dostatečně vybavený ke zdolávání podobného terénu, přesto se do něj řidič vrhl s nadšením a odhodláním.
Opulentní SUV však všechny překvapilo lehkostí, jakou v dunách dovádělo a s jakou se snažilo postavit jedné z nejnáročnějších výzev přírody. Něco podobného by člověk čekal spíše od starých a modifikovaných off-roadů, než od vozidla značky Rolls-Royce.
Management automobilky si je však velice dobře vědom svého jednání, neboť největší rivalové v podání Bentley a Range Roveru již své modely v dunách několikrát prohnali. Je přitom nezpochybnitelným faktem, že podobný styl propagace bude mít jistě vliv na výsledné prodeje.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?