Automobilka Rolls-Royce již brzy odhalí své první SUV Cullinan, o kterém se poměrně často mluví jako o nejluxusnějším SUV světa. Většina z nás už teď tuší, že tento aristokraticky vznešený krasavec se do terénu nejspíš nikdy nepodívá, nicméně automobilka se nás snaží přesvědčit, že pokud na to dojde, Cullinan se rozhodně neztratí.
My sice mluvíme o modelu Cullinan jako o SUV, nicméně sama automobilka se vehementně snaží, aby ho lidé nepovažovali ani za crossover ani za SUV. Podle samotné automobilky jde totiž o ATHSBD, což v řeči techniků Rolls-Royce znamená „All-Terrain High-Sided Bodied Vehicle" - tedy všestranné vozidlo s vyšší světlou výškou.
Co konkrétního si pod tím máme představit skutečně netušíme, nicméně už teď se dá téměř s jistotou říci, že Cullinan se výzev v terénu nelekne. Po jejich překonání navíc mile překvapí speciálně upraveným víkem zavazadlového prostoru, které ukrývá integrovaná skládací křesla.
O všestrannosti vozu se nás automobilka rozhodla přesvědčit sérií videí, na jejichž vytváření se údajně podílejí i lidé z National Geographic. Automobilka tak cestuje s modelem Cullinan po celém světě a často ho vystavuje pokusům, na které by si řada lidí ani netroufla.
Poslední záběry byly pořízeny v Dubaji, tedy přesněji řečeno v pouštních dunách několik kilometrů za Dubají. Cullinan sice není kompaktní ani dostatečně vybavený ke zdolávání podobného terénu, přesto se do něj řidič vrhl s nadšením a odhodláním.
Opulentní SUV však všechny překvapilo lehkostí, jakou v dunách dovádělo a s jakou se snažilo postavit jedné z nejnáročnějších výzev přírody. Něco podobného by člověk čekal spíše od starých a modifikovaných off-roadů, než od vozidla značky Rolls-Royce.
Management automobilky si je však velice dobře vědom svého jednání, neboť největší rivalové v podání Bentley a Range Roveru již své modely v dunách několikrát prohnali. Je přitom nezpochybnitelným faktem, že podobný styl propagace bude mít jistě vliv na výsledné prodeje.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?