Automobilka Rolls-Royce již brzy odhalí své první SUV Cullinan, o kterém se poměrně často mluví jako o nejluxusnějším SUV světa. Většina z nás už teď tuší, že tento aristokraticky vznešený krasavec se do terénu nejspíš nikdy nepodívá, nicméně automobilka se nás snaží přesvědčit, že pokud na to dojde, Cullinan se rozhodně neztratí.
My sice mluvíme o modelu Cullinan jako o SUV, nicméně sama automobilka se vehementně snaží, aby ho lidé nepovažovali ani za crossover ani za SUV. Podle samotné automobilky jde totiž o ATHSBD, což v řeči techniků Rolls-Royce znamená „All-Terrain High-Sided Bodied Vehicle" - tedy všestranné vozidlo s vyšší světlou výškou.
Co konkrétního si pod tím máme představit skutečně netušíme, nicméně už teď se dá téměř s jistotou říci, že Cullinan se výzev v terénu nelekne. Po jejich překonání navíc mile překvapí speciálně upraveným víkem zavazadlového prostoru, které ukrývá integrovaná skládací křesla.
O všestrannosti vozu se nás automobilka rozhodla přesvědčit sérií videí, na jejichž vytváření se údajně podílejí i lidé z National Geographic. Automobilka tak cestuje s modelem Cullinan po celém světě a často ho vystavuje pokusům, na které by si řada lidí ani netroufla.
Poslední záběry byly pořízeny v Dubaji, tedy přesněji řečeno v pouštních dunách několik kilometrů za Dubají. Cullinan sice není kompaktní ani dostatečně vybavený ke zdolávání podobného terénu, přesto se do něj řidič vrhl s nadšením a odhodláním.
Opulentní SUV však všechny překvapilo lehkostí, jakou v dunách dovádělo a s jakou se snažilo postavit jedné z nejnáročnějších výzev přírody. Něco podobného by člověk čekal spíše od starých a modifikovaných off-roadů, než od vozidla značky Rolls-Royce.
Management automobilky si je však velice dobře vědom svého jednání, neboť největší rivalové v podání Bentley a Range Roveru již své modely v dunách několikrát prohnali. Je přitom nezpochybnitelným faktem, že podobný styl propagace bude mít jistě vliv na výsledné prodeje.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?