Automobilka Rolls-Royce již brzy odhalí své první SUV Cullinan, o kterém se poměrně často mluví jako o nejluxusnějším SUV světa. Většina z nás už teď tuší, že tento aristokraticky vznešený krasavec se do terénu nejspíš nikdy nepodívá, nicméně automobilka se nás snaží přesvědčit, že pokud na to dojde, Cullinan se rozhodně neztratí.
My sice mluvíme o modelu Cullinan jako o SUV, nicméně sama automobilka se vehementně snaží, aby ho lidé nepovažovali ani za crossover ani za SUV. Podle samotné automobilky jde totiž o ATHSBD, což v řeči techniků Rolls-Royce znamená „All-Terrain High-Sided Bodied Vehicle" - tedy všestranné vozidlo s vyšší světlou výškou.
Co konkrétního si pod tím máme představit skutečně netušíme, nicméně už teď se dá téměř s jistotou říci, že Cullinan se výzev v terénu nelekne. Po jejich překonání navíc mile překvapí speciálně upraveným víkem zavazadlového prostoru, které ukrývá integrovaná skládací křesla.
O všestrannosti vozu se nás automobilka rozhodla přesvědčit sérií videí, na jejichž vytváření se údajně podílejí i lidé z National Geographic. Automobilka tak cestuje s modelem Cullinan po celém světě a často ho vystavuje pokusům, na které by si řada lidí ani netroufla.
Poslední záběry byly pořízeny v Dubaji, tedy přesněji řečeno v pouštních dunách několik kilometrů za Dubají. Cullinan sice není kompaktní ani dostatečně vybavený ke zdolávání podobného terénu, přesto se do něj řidič vrhl s nadšením a odhodláním.
Opulentní SUV však všechny překvapilo lehkostí, jakou v dunách dovádělo a s jakou se snažilo postavit jedné z nejnáročnějších výzev přírody. Něco podobného by člověk čekal spíše od starých a modifikovaných off-roadů, než od vozidla značky Rolls-Royce.
Management automobilky si je však velice dobře vědom svého jednání, neboť největší rivalové v podání Bentley a Range Roveru již své modely v dunách několikrát prohnali. Je přitom nezpochybnitelným faktem, že podobný styl propagace bude mít jistě vliv na výsledné prodeje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.