Skandál spojený s aférou Dieselgate dal zřejmě Evropské unii pocit, že od teď může ku prospěchu celého lidstva strkat nos do všeho. Emisní limity se zpřísňují, z trhu mizí přinejlepším jen motory a přinejhorším kompletní modely (sbohem WRX STI) a evidentně bude ještě hůř. Evropská unie totiž schválila Evropské komisi možnost strkat nos automobilkám pod ruce a trestat je.
Parlament Evropské unie schválil nový zákon, který by měl předcházet podobným skandálům, jako byla například aféra Dieselgate koncernu Volkswagen. Co ale v praxi znamená?
Evropská komise tak v podstatě dostala do rukou nový bič na automobilky, díky kterému by měla mít více respektu a současně by měla mít nad automobilkami větší moc. A tu si samozřejmě hodlá získávat všetečností a tresty - jak jinak, než finančními.
Web Autocar uvádí, že Evropská komise bude moci uložit automobilce pokutu až 30 000 Euro (cca 760 900 Kč) za každé vadné / problémové auto a zároveň bude moci sama vyhlašovat svolávací akce. Přesnou definici problémů za které budou padat pokuty jsme však nedohledali.
Součástí nového zákona by také měla být povinnost každé automobilky odkrýt Evropské komisi na požádání software automobilu, aby se komise mohla přesvědčit, že nedochází k používání podvodného software jako v případě Volkswagenu.
Nová legislativa, kterou Evropský parlament schválil v tomto týdnu, tak dává komisi do rukou pravomoci, díky kterým se stále více přibližuje americké agentuře pro ochranu životního prostředí (EPA). Nutno však podotknout, že se od roku 2015 jedná už o několikátý krok podniknutý po vypuknutí aféry Dieselgate.
Jednou z největších změn bylo zavedení nového a údajně přesnějšího postupu pro měření emisí, kterým je Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure - lépe známý pod zkratkou WLTP. Ten by měl být výrazně přesnější než dosavadní NEDC test, který nahrazuje.
Ačkoliv jsou testy WLTP stále prováděny v laboratorních podmínkách, měly by mnohem lépe napodobovat prostředí reálného světa a běžné jízdy po silnicích. Součástí těchto testu je navíc i Real Driving Emissions (RDE), který na různých silnicích monitoruje emise vozidla ve skutečném světě.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.