EU schválila bič na automobilky. Trestat se bude ve velkém. Kdo to odnese?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. dubna 2018, 15:36 Aktualizováno 20.4.2018, 16:03 Google+

Skandál spojený s aférou Dieselgate dal zřejmě Evropské unii pocit, že od teď může ku prospěchu celého lidstva strkat nos do všeho. Emisní limity se zpřísňují, z trhu mizí přinejlepším jen motory a přinejhorším kompletní modely (sbohem WRX STI) a evidentně bude ještě hůř. Evropská unie totiž schválila Evropské komisi možnost strkat nos automobilkám pod ruce a trestat je.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Parlament Evropské unie schválil nový zákon, který by měl předcházet podobným skandálům, jako byla například aféra Dieselgate koncernu Volkswagen. Co ale v praxi znamená?

Evropská komise tak v podstatě dostala do rukou nový bič na automobilky, díky kterému by měla mít více respektu a současně by měla mít nad automobilkami větší moc. A tu si samozřejmě hodlá získávat všetečností a tresty - jak jinak, než finančními.

img-responsive

Kauza Dieselgate dala Evropské komisi do rukou bič na automobilky | foto: youtube.com

Web Autocar uvádí, že Evropská komise bude moci uložit automobilce pokutu až 30 000 Euro (cca 760 900 Kč) za každé vadné / problémové auto a zároveň bude moci sama vyhlašovat svolávací akce. Přesnou definici problémů za které budou padat pokuty jsme však nedohledali.

Součástí nového zákona by také měla být povinnost každé automobilky odkrýt Evropské komisi na požádání software automobilu, aby se komise mohla přesvědčit, že nedochází k používání podvodného software jako v případě Volkswagenu.

Nová legislativa, kterou Evropský parlament schválil v tomto týdnu, tak dává komisi do rukou pravomoci, díky kterým se stále více přibližuje americké agentuře pro ochranu životního prostředí (EPA). Nutno však podotknout, že se od roku 2015 jedná už o několikátý krok podniknutý po vypuknutí aféry Dieselgate.

Jednou z největších změn bylo zavedení nového a údajně přesnějšího postupu pro měření emisí, kterým je  Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure - lépe známý pod zkratkou WLTP. Ten by měl být výrazně přesnější než dosavadní NEDC test, který nahrazuje. 

Ačkoliv jsou testy WLTP stále prováděny v laboratorních podmínkách, měly by mnohem lépe napodobovat prostředí reálného světa a běžné jízdy po silnicích. Součástí těchto testu je navíc i  Real Driving Emissions (RDE), který na různých silnicích monitoruje emise vozidla ve skutečném světě.

Vytisknout

Diskuze: EU schválila bič na automobilky. Trestat se bude ve velkém. Kdo to odnese?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Speciálně upravená Toyota Auris závodí v sérii Formula Drift

Místo nákupní taškou dveřmi napřed! U Aurisu nezůstal po přestavbě kámen na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud