Automobilka Volkswagen v současnosti prochází řadou změn, jejichž cílem je zřejmě snaha obnovit důvěru ve stávajících zákaznících a zapůsobit na novou zahraniční klientelu. Jednou z novinek tak bude snaha působit "méně Německy," což by se mělo nejmarkantněji projevit na novém logu automobilky.
Volkswagen má za sebou poměrně hektické období, během kterého musel řešit palčivé problémy spojené s kauzou dieselgate, následně představil celou paletu elektrických konceptů a před pár dny dokonce došlo na výměnu na nejvyšším křesle společnosti. Řada změn a novinek tím však nekončí, neboť automobilka se chystá v příštím roce vyměnit své logo. Poslední obměna přitom přišla v roce 2012.
S poněkud překvapivými informacemi dnes přišel web Bloomberg, který přinesl vyjádření šéfa marketingového oddělení automobilky VW. Jochen Sengpiehl měl v pondělí v Berlíně pronést, že „Ve srovnání s minulými lety není značka v dobré kondici," neboť ztratila emoce tím, že se snažila být „příliš Německá."
Kromě výměny loga se však automobilka chystá i na velké změny ve svém marketingu. Podle všeho by se nyní měla markantněji zaměřit na používání digitálních a sociálních médií, prostřednictvím kterých se chce zaměřit na na zákazníky, kteří jsou prozatím skeptičtí stran přechodu na bateriemi poháněná vozidla. Nasadit novou image bude zřejmě velice důležitým aspektem co se obrovských investic do elektromobility týče.
Sengpiehl naznačil, že automobilka chce získat nový a méně svázaný obraz inovátora, čímž chce obhájit vyšší ceny svých elektrických modelů. Tím prvním bude I.D. hatchback, kterého bychom se měli dočkat již v roce 2020. Následovat bude SUV, minivan a nakonec sedan.
„Velkou výzvou je: Jak dostat lidi do světa elektromobility?," pronesl Sengpiehl. „Chceme, aby se s námi lidé bavili. Budeme se muset stát pestřejšími."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?