Volkswagen představí zcela nové logo. Co je příčinou tak zásadní změny?

Členové modelové řady Volkswagen I.D. na autosalonu Los Angeles Auto Show 2017
Členové modelové řady Volkswagen I.D. na autosalonu Los Angeles Auto Show 2017, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 17. dubna 2018 11:59 | akt. 17. dubna 2018 14:19
Sdílej:

Automobilka Volkswagen v současnosti prochází řadou změn, jejichž cílem je zřejmě snaha obnovit důvěru ve stávajících zákaznících a zapůsobit na novou zahraniční klientelu. Jednou z novinek tak bude snaha působit "méně Německy," což by se mělo nejmarkantněji projevit na novém logu automobilky.

Volkswagen má za sebou poměrně hektické období, během kterého musel řešit palčivé problémy spojené s kauzou dieselgate, následně představil celou paletu elektrických konceptů a před pár dny dokonce došlo na výměnu na nejvyšším křesle společnosti. Řada změn a novinek tím však nekončí, neboť automobilka se chystá v příštím roce vyměnit své logo. Poslední obměna přitom přišla v roce 2012.

S poněkud překvapivými informacemi dnes přišel web Bloomberg, který přinesl vyjádření šéfa marketingového oddělení automobilky VW. Jochen Sengpiehl měl v pondělí v Berlíně pronést, že „Ve srovnání s minulými lety není značka v dobré kondici," neboť ztratila emoce tím, že se snažila být „příliš Německá."

Kromě výměny loga se však automobilka chystá i na velké změny ve svém marketingu. Podle všeho by se nyní měla markantněji zaměřit na používání digitálních a sociálních médií, prostřednictvím kterých se chce zaměřit na na zákazníky, kteří jsou prozatím skeptičtí stran přechodu na bateriemi poháněná vozidla. Nasadit novou image bude zřejmě velice důležitým aspektem co se obrovských investic do elektromobility týče.

Sengpiehl naznačil, že automobilka chce získat nový a méně svázaný obraz inovátora, čímž chce obhájit vyšší ceny svých elektrických modelů. Tím prvním bude I.D. hatchback, kterého bychom se měli dočkat již v roce 2020. Následovat bude SUV, minivan a nakonec sedan.

„Velkou výzvou je: Jak dostat lidi do světa elektromobility?," pronesl Sengpiehl. „Chceme, aby se s námi lidé bavili. Budeme se muset stát pestřejšími."

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?