Volkswagen představí zcela nové logo. Co je příčinou tak zásadní změny?

Členové modelové řady Volkswagen I.D. na autosalonu Los Angeles Auto Show 2017
Členové modelové řady Volkswagen I.D. na autosalonu Los Angeles Auto Show 2017, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 17. dubna 2018 11:59 | akt. 17. dubna 2018 14:19
Sdílej:

Automobilka Volkswagen v současnosti prochází řadou změn, jejichž cílem je zřejmě snaha obnovit důvěru ve stávajících zákaznících a zapůsobit na novou zahraniční klientelu. Jednou z novinek tak bude snaha působit "méně Německy," což by se mělo nejmarkantněji projevit na novém logu automobilky.

Volkswagen má za sebou poměrně hektické období, během kterého musel řešit palčivé problémy spojené s kauzou dieselgate, následně představil celou paletu elektrických konceptů a před pár dny dokonce došlo na výměnu na nejvyšším křesle společnosti. Řada změn a novinek tím však nekončí, neboť automobilka se chystá v příštím roce vyměnit své logo. Poslední obměna přitom přišla v roce 2012.

S poněkud překvapivými informacemi dnes přišel web Bloomberg, který přinesl vyjádření šéfa marketingového oddělení automobilky VW. Jochen Sengpiehl měl v pondělí v Berlíně pronést, že „Ve srovnání s minulými lety není značka v dobré kondici," neboť ztratila emoce tím, že se snažila být „příliš Německá."

Kromě výměny loga se však automobilka chystá i na velké změny ve svém marketingu. Podle všeho by se nyní měla markantněji zaměřit na používání digitálních a sociálních médií, prostřednictvím kterých se chce zaměřit na na zákazníky, kteří jsou prozatím skeptičtí stran přechodu na bateriemi poháněná vozidla. Nasadit novou image bude zřejmě velice důležitým aspektem co se obrovských investic do elektromobility týče.

Sengpiehl naznačil, že automobilka chce získat nový a méně svázaný obraz inovátora, čímž chce obhájit vyšší ceny svých elektrických modelů. Tím prvním bude I.D. hatchback, kterého bychom se měli dočkat již v roce 2020. Následovat bude SUV, minivan a nakonec sedan.

„Velkou výzvou je: Jak dostat lidi do světa elektromobility?," pronesl Sengpiehl. „Chceme, aby se s námi lidé bavili. Budeme se muset stát pestřejšími."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.