Rusové jsou ve stavbě terénních monster skuteční přeborníci, což ostatně dokazuje celá plejáda strojů, které byly navrženy k boji s podmínkami nehostinné Sibiře. Sherp, jeden z posledních ruských extrémních offroadů, pak svými schopnostmi ohromil téměř celý svět. I tenhle nebojácný off-road však našel svého přemožitele - a paradoxně to nebylo na Sibiři, ale v Texasu.
Sherp, který byl představen před více jak dvěma lety, ohromil celý svět svou konstrukcí i svými schopnostmi. Na rozdíl od mnoha podobných terénních monster nevsadil Sherp na pásy ani "šroubovice", ale na klasické pneumatiky s obřím rozměrem. Ostatně kdy naposledy jste viděli 63- palcové gumy?
Právě volba těchto ohromných pneumatik pak přidala Sherpu na univerzálnosti. Díky jejich velikosti a speciálně tvarovanému podvozku se totiž tenhle mrštný offroad bez problému udrží na hladině, díky jejich jednoduchému vzorku, který připomíná lopatky kolesového parníku, navíc nepotřebuje k pohonu na vodě ani žádný hnací šroub.
Možnost regulace tlaku v pneumatikách pak Sherpu umožňuje pohyb po různých typech povrchu bez jakýchkoliv starostí. A tak bychom mohli pokračovat dlouho. Tohle vozítko s pohonem 4x4 a ovládáním podobným tanku prostě vzniklo, aby překonalo jakoukoliv překážku. A dlouho se mu to i dařilo.
Pokud ale postavíte stroj, který se často označuje jako "nezastavitelný," musíte automaticky počítat s tím, že se ho někdo zastavit pokusí. A právě to se téměř povedlo partě amerických milovníků bláta a terénu, kteří se Sherpem, čtyřkolkami a buginou vyrazili za krásami texaského venkova.
Během cesty však výletníci na čtyřkolkách narazili na pořádně rozbahněný úsek, který se pro ně stal automaticky výzvou. Žádný z řidičů čtyřkolek nakonec neuspěl bez pomoci navijáku, takže na řadu přišel test Sherpu. Ten sice dojel dál než jakákoliv čtyřkolka, ale po chvíli bylo jasné, že tohle bláto je moc i na ruský offroad.
Jak poznamenal kameraman „Kdybychom měli osm hodin, možná by si prohrabal cestu skrz." Osm hodin však lidé neměli, takže Sherp putoval na lano navijáku jedné z čtyřkolek a nakonec byl z blátivé pasti vysvobozen. Nikdo z přítomných ale nejspíš nečekal, že právě tahle "louže" zastaví nezastavitelné ruské monstrum.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?