Rusové jsou ve stavbě terénních monster skuteční přeborníci, což ostatně dokazuje celá plejáda strojů, které byly navrženy k boji s podmínkami nehostinné Sibiře. Sherp, jeden z posledních ruských extrémních offroadů, pak svými schopnostmi ohromil téměř celý svět. I tenhle nebojácný off-road však našel svého přemožitele - a paradoxně to nebylo na Sibiři, ale v Texasu.
Sherp, který byl představen před více jak dvěma lety, ohromil celý svět svou konstrukcí i svými schopnostmi. Na rozdíl od mnoha podobných terénních monster nevsadil Sherp na pásy ani "šroubovice", ale na klasické pneumatiky s obřím rozměrem. Ostatně kdy naposledy jste viděli 63- palcové gumy?
Právě volba těchto ohromných pneumatik pak přidala Sherpu na univerzálnosti. Díky jejich velikosti a speciálně tvarovanému podvozku se totiž tenhle mrštný offroad bez problému udrží na hladině, díky jejich jednoduchému vzorku, který připomíná lopatky kolesového parníku, navíc nepotřebuje k pohonu na vodě ani žádný hnací šroub.
Možnost regulace tlaku v pneumatikách pak Sherpu umožňuje pohyb po různých typech povrchu bez jakýchkoliv starostí. A tak bychom mohli pokračovat dlouho. Tohle vozítko s pohonem 4x4 a ovládáním podobným tanku prostě vzniklo, aby překonalo jakoukoliv překážku. A dlouho se mu to i dařilo.
Pokud ale postavíte stroj, který se často označuje jako "nezastavitelný," musíte automaticky počítat s tím, že se ho někdo zastavit pokusí. A právě to se téměř povedlo partě amerických milovníků bláta a terénu, kteří se Sherpem, čtyřkolkami a buginou vyrazili za krásami texaského venkova.
Během cesty však výletníci na čtyřkolkách narazili na pořádně rozbahněný úsek, který se pro ně stal automaticky výzvou. Žádný z řidičů čtyřkolek nakonec neuspěl bez pomoci navijáku, takže na řadu přišel test Sherpu. Ten sice dojel dál než jakákoliv čtyřkolka, ale po chvíli bylo jasné, že tohle bláto je moc i na ruský offroad.
Jak poznamenal kameraman „Kdybychom měli osm hodin, možná by si prohrabal cestu skrz." Osm hodin však lidé neměli, takže Sherp putoval na lano navijáku jedné z čtyřkolek a nakonec byl z blátivé pasti vysvobozen. Nikdo z přítomných ale nejspíš nečekal, že právě tahle "louže" zastaví nezastavitelné ruské monstrum.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?