Slovenský parlament v nedávných dnech přijal novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích. Kromě jiného se v ní hovoří o pokutách, přesněji i snížení pokuty za jízdu s neplatnou technickou nebo emisní kontrolou. Informuje ÚAMK.
Systém bude podobný, jak ho známe z jiných západních zemí, kde je obvyklé, že uhrazení pokuty ve stanovené době znamená, že její výše se snižuje. Po uplynutí doby stanovené zákonem je násobně vyšší.
Takže konkrétně: za jízdu bez potvrzení o absolvování technické nebo emisní kontroly hrozí stále na Slovensku pokuta ve výši 165 euro. Ovšem, pokud bude pokuta za tento přestupek uhrazena do 15 dní od rozhodnutí policie, má se za uhrazenou, jestliže motorista odešle 55 euro, tedy jen třetinu částky.
Samozřejmě, že součástí změn zákona je také zapracování směrnice EU ohledně technické kontroly vozidel, silničních technických kontrol a evidenci registračních dokladů. Tato směrnice kromě jiného stanoví procesy a techniku nutnou pro technické kontroly, aby byly na stejné úrovni v rámci celé EU. Povinností států EU je zapracovat tyto podmínky do svých předpisů do 20. května 2018. Slovensko už to tedy udělalo.
Původně byla v návrhu ministerstva dopravy zapracována značná liberalizace zřizování a provozování technických a emisních kontrol, které by mohly provádět i servisy, jak je to v zahraničí leckde obvyklé. Ovšem poslanci rozhodli o tom, že má nadále tuto oblast regulovat a kontrolovat stát, tedy ministerstvo dopravy.
Zajímavá je i „drobnost“, která se v zákoně změnila, a to, kdo se má starat o chodníky, které byly znečištěny například sněhem, bahnem nebo jinak vinou dopravy. Dosud to bylo na správci komunikací, což znamenalo pracovat na pozemku, který mohl patřit někomu jinému. Nyní je za stav chodníků zodpovědný jejich vlastník nebo správce.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.