Už jste si někdy o víkendu vyrazili ve svém milovaném voze do oblíbené hospůdky, jen abyste si užili samotnou cestu a odměnili se alespoň jedním nealkoholickým před cestou domů? Jeden nadšenec s klasickým britským sporťákem TVR Chimaera povýšil tuhle kratochvíli na zcela novou úroveň a vyrazil si na výlet mezi nejsevernější a nejjižnější hospodou světa.
Tenhle neskutečný výlet, který měřil dohromady 32 187 kilometrů, vedl přes 23 států a 3 světové kontinenty. Vše přitom začalo v opuštěné důlní oblasti Svalbard, která leží zhruba 1126 kilometrů od Severního pólu a naposledy se zde těžilo ještě za Sovětského svazu.
Dostat se do těchto míst s klasickým roadsterem je čiré šílenství, proto muselo TVR Chimaera počkat v Norsku. Jakmile si ale expedice dopila své první pivo v nejsevernějším baru světa, všechny silnice vedly na jih. Nejdříve TVR projelo Skandinávii, poté několik států severní Evropy a nakonec skončilo v britském Southamptonu, odkud se po moři vydalo na cestu do "Nového světa".
Do USA se TVR Chimaera nikdy nedováželo, proto prý po cestě vzbuzovalo velký obdiv a kdekdo si ho nadšeně fotil. Cesta přitom vedla z New Yorku, přes Washington, Tennesse a Oklahomu až do Amarilla, kde si britský roadster poměřoval svaly ve sprintu proti americkým klasikám (a údajně pohořel).
Následně vůz zamířil na západ USA, kde si expedice pochvalovala úchvatné výhledy na pouště, lesy a nekonečná pobřeží. Pozornosti neunikly ani parky a velkolepé přírodní scenérie, jako například Monument Valley, Yosemitský národní park nebo oblast Big Sur. Po 10 000 mil (16094 km) ale přišly hranice Mexika a s nimi první kulturní šok.
Po překonání pohraniční oblasti, která byla lemována policisty s puškami na každém rohu a vojáky v pick-upech, ale mělo přijít výrazné zlepšení všeho (včetně asfaltu) a cesta poklidně probíhala dál přes státy střední Ameriky. Problém měl přijít až v Costa Rice, kam celníci nechtěli vůz vpustit kvůli řízení na pravé straně (inu, britský roadster).
Tyhle problémy však expedice Pub2Pub (z hospody do hospody) překonala s pomocí trajektu a ocitla se v Panamě. Odtud ale kvůli kusu divoké džungle musela opět cestovat trajektem do Jižní Ameriky. Zda vyvstala řada problémů s kvalitou silnic, obrovskými převýšeními a stranou nezůstala ani slavná "Silnice smrti", nicméně nezdolné TVR si se vším poradilo. Dokonce ani ve výšce 4000 metrů nad mořem neztratil výkonný osmiválec dech.
Zhruba po půl roce měla expedice najeto 16000 mil (25 750 kilometrů), vůz se stále hnal čile kupředu a po cestě nenastal ani žádný karambol. Další cesta tak vedla přes slavné solné pláně poblíž města Uyuni nebo štěrkové cesty pouště Atacama v Čile. Odtud už to nebylo k cíli daleko, ale expedice si záměrně prodloužila cestu o výlet do Patagonie.
Díky zajížďce se však expedici měly otevřít další hodiny cesty panenskou přírodou, která navíc nabízela úchvatné výhledy. Ovšem i tak se expedice zanedlouho dostala do Puntas Arenas, kde se nalodila na loď směřující k nejjižnějšímu baru na světě, který je v čilském Tierra Del Fuego.
Když expedice dorazila na místo, měli si všichni připít na hlavního hrdinu, kterým se stalo právě TVR Chimaera, jak uvádí web AutoClassics. Britské roadstery totiž nikdy neměly pověst příliš velkých držáků a spolehlivých vozů, tento konkrétní kousek ale absolvoval celou cestu s jednou výměnou spojky v Nikarague a s pár menšími úpravami v Peru.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?