Už jste si někdy o víkendu vyrazili ve svém milovaném voze do oblíbené hospůdky, jen abyste si užili samotnou cestu a odměnili se alespoň jedním nealkoholickým před cestou domů? Jeden nadšenec s klasickým britským sporťákem TVR Chimaera povýšil tuhle kratochvíli na zcela novou úroveň a vyrazil si na výlet mezi nejsevernější a nejjižnější hospodou světa.
Tenhle neskutečný výlet, který měřil dohromady 32 187 kilometrů, vedl přes 23 států a 3 světové kontinenty. Vše přitom začalo v opuštěné důlní oblasti Svalbard, která leží zhruba 1126 kilometrů od Severního pólu a naposledy se zde těžilo ještě za Sovětského svazu.
Dostat se do těchto míst s klasickým roadsterem je čiré šílenství, proto muselo TVR Chimaera počkat v Norsku. Jakmile si ale expedice dopila své první pivo v nejsevernějším baru světa, všechny silnice vedly na jih. Nejdříve TVR projelo Skandinávii, poté několik států severní Evropy a nakonec skončilo v britském Southamptonu, odkud se po moři vydalo na cestu do "Nového světa".
Do USA se TVR Chimaera nikdy nedováželo, proto prý po cestě vzbuzovalo velký obdiv a kdekdo si ho nadšeně fotil. Cesta přitom vedla z New Yorku, přes Washington, Tennesse a Oklahomu až do Amarilla, kde si britský roadster poměřoval svaly ve sprintu proti americkým klasikám (a údajně pohořel).
Následně vůz zamířil na západ USA, kde si expedice pochvalovala úchvatné výhledy na pouště, lesy a nekonečná pobřeží. Pozornosti neunikly ani parky a velkolepé přírodní scenérie, jako například Monument Valley, Yosemitský národní park nebo oblast Big Sur. Po 10 000 mil (16094 km) ale přišly hranice Mexika a s nimi první kulturní šok.
Po překonání pohraniční oblasti, která byla lemována policisty s puškami na každém rohu a vojáky v pick-upech, ale mělo přijít výrazné zlepšení všeho (včetně asfaltu) a cesta poklidně probíhala dál přes státy střední Ameriky. Problém měl přijít až v Costa Rice, kam celníci nechtěli vůz vpustit kvůli řízení na pravé straně (inu, britský roadster).
Tyhle problémy však expedice Pub2Pub (z hospody do hospody) překonala s pomocí trajektu a ocitla se v Panamě. Odtud ale kvůli kusu divoké džungle musela opět cestovat trajektem do Jižní Ameriky. Zda vyvstala řada problémů s kvalitou silnic, obrovskými převýšeními a stranou nezůstala ani slavná "Silnice smrti", nicméně nezdolné TVR si se vším poradilo. Dokonce ani ve výšce 4000 metrů nad mořem neztratil výkonný osmiválec dech.
Zhruba po půl roce měla expedice najeto 16000 mil (25 750 kilometrů), vůz se stále hnal čile kupředu a po cestě nenastal ani žádný karambol. Další cesta tak vedla přes slavné solné pláně poblíž města Uyuni nebo štěrkové cesty pouště Atacama v Čile. Odtud už to nebylo k cíli daleko, ale expedice si záměrně prodloužila cestu o výlet do Patagonie.
Díky zajížďce se však expedici měly otevřít další hodiny cesty panenskou přírodou, která navíc nabízela úchvatné výhledy. Ovšem i tak se expedice zanedlouho dostala do Puntas Arenas, kde se nalodila na loď směřující k nejjižnějšímu baru na světě, který je v čilském Tierra Del Fuego.
Když expedice dorazila na místo, měli si všichni připít na hlavního hrdinu, kterým se stalo právě TVR Chimaera, jak uvádí web AutoClassics. Britské roadstery totiž nikdy neměly pověst příliš velkých držáků a spolehlivých vozů, tento konkrétní kousek ale absolvoval celou cestu s jednou výměnou spojky v Nikarague a s pár menšími úpravami v Peru.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.