Už jste si někdy o víkendu vyrazili ve svém milovaném voze do oblíbené hospůdky, jen abyste si užili samotnou cestu a odměnili se alespoň jedním nealkoholickým před cestou domů? Jeden nadšenec s klasickým britským sporťákem TVR Chimaera povýšil tuhle kratochvíli na zcela novou úroveň a vyrazil si na výlet mezi nejsevernější a nejjižnější hospodou světa.
Tenhle neskutečný výlet, který měřil dohromady 32 187 kilometrů, vedl přes 23 států a 3 světové kontinenty. Vše přitom začalo v opuštěné důlní oblasti Svalbard, která leží zhruba 1126 kilometrů od Severního pólu a naposledy se zde těžilo ještě za Sovětského svazu.
Dostat se do těchto míst s klasickým roadsterem je čiré šílenství, proto muselo TVR Chimaera počkat v Norsku. Jakmile si ale expedice dopila své první pivo v nejsevernějším baru světa, všechny silnice vedly na jih. Nejdříve TVR projelo Skandinávii, poté několik států severní Evropy a nakonec skončilo v britském Southamptonu, odkud se po moři vydalo na cestu do "Nového světa".
Do USA se TVR Chimaera nikdy nedováželo, proto prý po cestě vzbuzovalo velký obdiv a kdekdo si ho nadšeně fotil. Cesta přitom vedla z New Yorku, přes Washington, Tennesse a Oklahomu až do Amarilla, kde si britský roadster poměřoval svaly ve sprintu proti americkým klasikám (a údajně pohořel).
Následně vůz zamířil na západ USA, kde si expedice pochvalovala úchvatné výhledy na pouště, lesy a nekonečná pobřeží. Pozornosti neunikly ani parky a velkolepé přírodní scenérie, jako například Monument Valley, Yosemitský národní park nebo oblast Big Sur. Po 10 000 mil (16094 km) ale přišly hranice Mexika a s nimi první kulturní šok.
Po překonání pohraniční oblasti, která byla lemována policisty s puškami na každém rohu a vojáky v pick-upech, ale mělo přijít výrazné zlepšení všeho (včetně asfaltu) a cesta poklidně probíhala dál přes státy střední Ameriky. Problém měl přijít až v Costa Rice, kam celníci nechtěli vůz vpustit kvůli řízení na pravé straně (inu, britský roadster).
Tyhle problémy však expedice Pub2Pub (z hospody do hospody) překonala s pomocí trajektu a ocitla se v Panamě. Odtud ale kvůli kusu divoké džungle musela opět cestovat trajektem do Jižní Ameriky. Zda vyvstala řada problémů s kvalitou silnic, obrovskými převýšeními a stranou nezůstala ani slavná "Silnice smrti", nicméně nezdolné TVR si se vším poradilo. Dokonce ani ve výšce 4000 metrů nad mořem neztratil výkonný osmiválec dech.
Zhruba po půl roce měla expedice najeto 16000 mil (25 750 kilometrů), vůz se stále hnal čile kupředu a po cestě nenastal ani žádný karambol. Další cesta tak vedla přes slavné solné pláně poblíž města Uyuni nebo štěrkové cesty pouště Atacama v Čile. Odtud už to nebylo k cíli daleko, ale expedice si záměrně prodloužila cestu o výlet do Patagonie.
Díky zajížďce se však expedici měly otevřít další hodiny cesty panenskou přírodou, která navíc nabízela úchvatné výhledy. Ovšem i tak se expedice zanedlouho dostala do Puntas Arenas, kde se nalodila na loď směřující k nejjižnějšímu baru na světě, který je v čilském Tierra Del Fuego.
Když expedice dorazila na místo, měli si všichni připít na hlavního hrdinu, kterým se stalo právě TVR Chimaera, jak uvádí web AutoClassics. Britské roadstery totiž nikdy neměly pověst příliš velkých držáků a spolehlivých vozů, tento konkrétní kousek ale absolvoval celou cestu s jednou výměnou spojky v Nikarague a s pár menšími úpravami v Peru.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.