Už jste si někdy o víkendu vyrazili ve svém milovaném voze do oblíbené hospůdky, jen abyste si užili samotnou cestu a odměnili se alespoň jedním nealkoholickým před cestou domů? Jeden nadšenec s klasickým britským sporťákem TVR Chimaera povýšil tuhle kratochvíli na zcela novou úroveň a vyrazil si na výlet mezi nejsevernější a nejjižnější hospodou světa.
Tenhle neskutečný výlet, který měřil dohromady 32 187 kilometrů, vedl přes 23 států a 3 světové kontinenty. Vše přitom začalo v opuštěné důlní oblasti Svalbard, která leží zhruba 1126 kilometrů od Severního pólu a naposledy se zde těžilo ještě za Sovětského svazu.
Dostat se do těchto míst s klasickým roadsterem je čiré šílenství, proto muselo TVR Chimaera počkat v Norsku. Jakmile si ale expedice dopila své první pivo v nejsevernějším baru světa, všechny silnice vedly na jih. Nejdříve TVR projelo Skandinávii, poté několik států severní Evropy a nakonec skončilo v britském Southamptonu, odkud se po moři vydalo na cestu do "Nového světa".
Do USA se TVR Chimaera nikdy nedováželo, proto prý po cestě vzbuzovalo velký obdiv a kdekdo si ho nadšeně fotil. Cesta přitom vedla z New Yorku, přes Washington, Tennesse a Oklahomu až do Amarilla, kde si britský roadster poměřoval svaly ve sprintu proti americkým klasikám (a údajně pohořel).
Následně vůz zamířil na západ USA, kde si expedice pochvalovala úchvatné výhledy na pouště, lesy a nekonečná pobřeží. Pozornosti neunikly ani parky a velkolepé přírodní scenérie, jako například Monument Valley, Yosemitský národní park nebo oblast Big Sur. Po 10 000 mil (16094 km) ale přišly hranice Mexika a s nimi první kulturní šok.
Po překonání pohraniční oblasti, která byla lemována policisty s puškami na každém rohu a vojáky v pick-upech, ale mělo přijít výrazné zlepšení všeho (včetně asfaltu) a cesta poklidně probíhala dál přes státy střední Ameriky. Problém měl přijít až v Costa Rice, kam celníci nechtěli vůz vpustit kvůli řízení na pravé straně (inu, britský roadster).
Tyhle problémy však expedice Pub2Pub (z hospody do hospody) překonala s pomocí trajektu a ocitla se v Panamě. Odtud ale kvůli kusu divoké džungle musela opět cestovat trajektem do Jižní Ameriky. Zda vyvstala řada problémů s kvalitou silnic, obrovskými převýšeními a stranou nezůstala ani slavná "Silnice smrti", nicméně nezdolné TVR si se vším poradilo. Dokonce ani ve výšce 4000 metrů nad mořem neztratil výkonný osmiválec dech.
Zhruba po půl roce měla expedice najeto 16000 mil (25 750 kilometrů), vůz se stále hnal čile kupředu a po cestě nenastal ani žádný karambol. Další cesta tak vedla přes slavné solné pláně poblíž města Uyuni nebo štěrkové cesty pouště Atacama v Čile. Odtud už to nebylo k cíli daleko, ale expedice si záměrně prodloužila cestu o výlet do Patagonie.
Díky zajížďce se však expedici měly otevřít další hodiny cesty panenskou přírodou, která navíc nabízela úchvatné výhledy. Ovšem i tak se expedice zanedlouho dostala do Puntas Arenas, kde se nalodila na loď směřující k nejjižnějšímu baru na světě, který je v čilském Tierra Del Fuego.
Když expedice dorazila na místo, měli si všichni připít na hlavního hrdinu, kterým se stalo právě TVR Chimaera, jak uvádí web AutoClassics. Britské roadstery totiž nikdy neměly pověst příliš velkých držáků a spolehlivých vozů, tento konkrétní kousek ale absolvoval celou cestu s jednou výměnou spojky v Nikarague a s pár menšími úpravami v Peru.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.