Britská policie se pochlubila videem, na kterém je zachycena demolice zabaveného Ferrari 458 Spider. Spolu s videem se ale objevil i poněkud kontroverzní příběh, který ke sešrotování vozu vedl. Na čí straně bylo právo je těžké soudit, nicméně přístup policie je i zpětně poněkud kontroverzní a těžko pochopitelný.
Případ zdemolovaného Ferrari 458 Spider v hodnotě cca 200 000 liber (cca 5.7 mil. Kč) se začal psát již v prosinci 2016, kdy byl jeho majitel, milionář Zahid Khan, souzen kvůli špatnému jednání se svými podnájemníky a odsouzen k 150 hodinám prospěšných prací.
Když se v dubnu roku 2017 vydal k soudu, kde se mu povedlo obhájit se ve třech z šesti obvinění, zaparkoval své bílé Ferrari na chodníku před soudem. O několik týdnů později byl ale zastaven policejní hlídkou, podle které nebyl schopen prokázat vlastnictví vozidla a tak mu bylo na místě zabaveno (oblíbená praktika britské policie).
Když se ale o několik týdnů později Khan dostavil k místnímu soudu, kde chtěl platnými dokumenty prokázat vlastnictví vozu, bylo mu soudcem sděleno, že několik dnů po zabavení vozu byla policistům povolena žádost o zničení vozu kvůli chybějícímu pojištění.
Khan včera zveřejnil záběry z demolice vozu na YouTube a k celému incidentu uvedl, že policie v žádném případě neměla právo na takové jednání. Jeho Ferrari mělo být řádně pojištěno a on byl jeho právoplatným majitelem. Policie přistoupila k demolici vozu za jeho zády - aniž by informovala jeho nebo tým jeho právních zástupců.
Khan dále uvedl, že se jednalo o jeho vysněné vozidlo, na které musel dlouhou dobu šetřit, než si ho mohl na aukci pořídit. K vozidlu si měl prý vybudovat velice silný vztah a nyní je odhodlán dostat policisty před soud, aby se ze svého jednání zpovídali.
Khan navíc nechápe, proč muselo být vozidlo zničeno. Kdyby ho policisté nechali rozebrat a rozprodali po dílech, pravděpodobně by díly samostatně měly větší hodnotu, než vozidlo jako takové. Ostatně tyto argumenty se u demolic vzácných a hodnotných vozů objevují poměrně často a rozhodně na nich něco bude.
Policisté se však brání, že vozidlo nemohlo mít platné pojištění, neboť bylo v kategorii B. Do této kategorie jsou zahrnuta vozidla, která mají výrazné poškození konstrukce a oficiálně již na silnici nesmí. Ostatně i sama automobilka vydala na svém Twitteru oficiální tiskové prohlášení, podle kterého byl automobil několikrát nabourán a na silnici se již neměl objevit.
Samotný Khan měl údajně uznat, že na voze byly prováděny opravy, nicméně podle jeho slov byly vždy použity originální díly Ferrari, takže vůz měl být v téměř perfektním stavu. Kde je tedy pravda už ale se nejspíš nedozvíme, neboť vůz byl zdemolován již téměř před rokem.
The car was written off, after a previous serious accident. It should never have been allowed back on the road. Police rightfully crushed it https://t.co/rfrkvTFZN3
— Ferrari North Europe (@FNEPR) 26. května 2017
Otazník ale visí nad přístupem policistů i úřadů. O úmyslu vůz sešrotovat totiž měli majitele informovat. Celý princip ničení zabavených aut je navíc značně kontroverzní, neboť státu přináší jen náklady, zatím co prodej vozidel nebo dílů by mohl přinést finance do státní pokladny.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?