Britská policie se pochlubila videem, na kterém je zachycena demolice zabaveného Ferrari 458 Spider. Spolu s videem se ale objevil i poněkud kontroverzní příběh, který ke sešrotování vozu vedl. Na čí straně bylo právo je těžké soudit, nicméně přístup policie je i zpětně poněkud kontroverzní a těžko pochopitelný.
Případ zdemolovaného Ferrari 458 Spider v hodnotě cca 200 000 liber (cca 5.7 mil. Kč) se začal psát již v prosinci 2016, kdy byl jeho majitel, milionář Zahid Khan, souzen kvůli špatnému jednání se svými podnájemníky a odsouzen k 150 hodinám prospěšných prací.
Když se v dubnu roku 2017 vydal k soudu, kde se mu povedlo obhájit se ve třech z šesti obvinění, zaparkoval své bílé Ferrari na chodníku před soudem. O několik týdnů později byl ale zastaven policejní hlídkou, podle které nebyl schopen prokázat vlastnictví vozidla a tak mu bylo na místě zabaveno (oblíbená praktika britské policie).
Když se ale o několik týdnů později Khan dostavil k místnímu soudu, kde chtěl platnými dokumenty prokázat vlastnictví vozu, bylo mu soudcem sděleno, že několik dnů po zabavení vozu byla policistům povolena žádost o zničení vozu kvůli chybějícímu pojištění.
Khan včera zveřejnil záběry z demolice vozu na YouTube a k celému incidentu uvedl, že policie v žádném případě neměla právo na takové jednání. Jeho Ferrari mělo být řádně pojištěno a on byl jeho právoplatným majitelem. Policie přistoupila k demolici vozu za jeho zády - aniž by informovala jeho nebo tým jeho právních zástupců.
Khan dále uvedl, že se jednalo o jeho vysněné vozidlo, na které musel dlouhou dobu šetřit, než si ho mohl na aukci pořídit. K vozidlu si měl prý vybudovat velice silný vztah a nyní je odhodlán dostat policisty před soud, aby se ze svého jednání zpovídali.
Khan navíc nechápe, proč muselo být vozidlo zničeno. Kdyby ho policisté nechali rozebrat a rozprodali po dílech, pravděpodobně by díly samostatně měly větší hodnotu, než vozidlo jako takové. Ostatně tyto argumenty se u demolic vzácných a hodnotných vozů objevují poměrně často a rozhodně na nich něco bude.
Policisté se však brání, že vozidlo nemohlo mít platné pojištění, neboť bylo v kategorii B. Do této kategorie jsou zahrnuta vozidla, která mají výrazné poškození konstrukce a oficiálně již na silnici nesmí. Ostatně i sama automobilka vydala na svém Twitteru oficiální tiskové prohlášení, podle kterého byl automobil několikrát nabourán a na silnici se již neměl objevit.
Samotný Khan měl údajně uznat, že na voze byly prováděny opravy, nicméně podle jeho slov byly vždy použity originální díly Ferrari, takže vůz měl být v téměř perfektním stavu. Kde je tedy pravda už ale se nejspíš nedozvíme, neboť vůz byl zdemolován již téměř před rokem.
The car was written off, after a previous serious accident. It should never have been allowed back on the road. Police rightfully crushed it https://t.co/rfrkvTFZN3
— Ferrari North Europe (@FNEPR) 26. května 2017
Otazník ale visí nad přístupem policistů i úřadů. O úmyslu vůz sešrotovat totiž měli majitele informovat. Celý princip ničení zabavených aut je navíc značně kontroverzní, neboť státu přináší jen náklady, zatím co prodej vozidel nebo dílů by mohl přinést finance do státní pokladny.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?