Britská policie se pochlubila videem, na kterém je zachycena demolice zabaveného Ferrari 458 Spider. Spolu s videem se ale objevil i poněkud kontroverzní příběh, který ke sešrotování vozu vedl. Na čí straně bylo právo je těžké soudit, nicméně přístup policie je i zpětně poněkud kontroverzní a těžko pochopitelný.
Případ zdemolovaného Ferrari 458 Spider v hodnotě cca 200 000 liber (cca 5.7 mil. Kč) se začal psát již v prosinci 2016, kdy byl jeho majitel, milionář Zahid Khan, souzen kvůli špatnému jednání se svými podnájemníky a odsouzen k 150 hodinám prospěšných prací.
Když se v dubnu roku 2017 vydal k soudu, kde se mu povedlo obhájit se ve třech z šesti obvinění, zaparkoval své bílé Ferrari na chodníku před soudem. O několik týdnů později byl ale zastaven policejní hlídkou, podle které nebyl schopen prokázat vlastnictví vozidla a tak mu bylo na místě zabaveno (oblíbená praktika britské policie).
Když se ale o několik týdnů později Khan dostavil k místnímu soudu, kde chtěl platnými dokumenty prokázat vlastnictví vozu, bylo mu soudcem sděleno, že několik dnů po zabavení vozu byla policistům povolena žádost o zničení vozu kvůli chybějícímu pojištění.
Khan včera zveřejnil záběry z demolice vozu na YouTube a k celému incidentu uvedl, že policie v žádném případě neměla právo na takové jednání. Jeho Ferrari mělo být řádně pojištěno a on byl jeho právoplatným majitelem. Policie přistoupila k demolici vozu za jeho zády - aniž by informovala jeho nebo tým jeho právních zástupců.
Khan dále uvedl, že se jednalo o jeho vysněné vozidlo, na které musel dlouhou dobu šetřit, než si ho mohl na aukci pořídit. K vozidlu si měl prý vybudovat velice silný vztah a nyní je odhodlán dostat policisty před soud, aby se ze svého jednání zpovídali.
Khan navíc nechápe, proč muselo být vozidlo zničeno. Kdyby ho policisté nechali rozebrat a rozprodali po dílech, pravděpodobně by díly samostatně měly větší hodnotu, než vozidlo jako takové. Ostatně tyto argumenty se u demolic vzácných a hodnotných vozů objevují poměrně často a rozhodně na nich něco bude.
Policisté se však brání, že vozidlo nemohlo mít platné pojištění, neboť bylo v kategorii B. Do této kategorie jsou zahrnuta vozidla, která mají výrazné poškození konstrukce a oficiálně již na silnici nesmí. Ostatně i sama automobilka vydala na svém Twitteru oficiální tiskové prohlášení, podle kterého byl automobil několikrát nabourán a na silnici se již neměl objevit.
Samotný Khan měl údajně uznat, že na voze byly prováděny opravy, nicméně podle jeho slov byly vždy použity originální díly Ferrari, takže vůz měl být v téměř perfektním stavu. Kde je tedy pravda už ale se nejspíš nedozvíme, neboť vůz byl zdemolován již téměř před rokem.
The car was written off, after a previous serious accident. It should never have been allowed back on the road. Police rightfully crushed it https://t.co/rfrkvTFZN3
— Ferrari North Europe (@FNEPR) 26. května 2017
Otazník ale visí nad přístupem policistů i úřadů. O úmyslu vůz sešrotovat totiž měli majitele informovat. Celý princip ničení zabavených aut je navíc značně kontroverzní, neboť státu přináší jen náklady, zatím co prodej vozidel nebo dílů by mohl přinést finance do státní pokladny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.