Na Filipínách se v posledních měsících rozmáhá zajímavý trend: veřejná likvidace vzácných automobilů, které byly do země propašovány bez zaplacení daní a dovozního cla. A zatím co při první likvidaci šlo jen o jakousi "oslavu" výročí založení celního úřadu, tentokrát už šlo jen o veřejnou manifestaci.
A řekněme si upřímně, k manifestaci moci si úřady pravděpodobně nemohly najít lepší sbírku automobilů. Už v prvním videu jsme viděli likvidaci pár pěkných kousků, ovšem tentokrát se jednalo o skvosty jako BMW Z1, Porsche 911 GT3, Mercedes SL55 AMG, Opel Manta nebo BMW Alpina B12 - a po všech těchto skvostech se prohnal buldozer.
Důvodem jsou přitom velice striktní pravidla pro import automobilů, kvůli kterým čeká podobný osud dalších 855 automobilů, jak uvedla státní rozhlasová a televizní stanice RTVM. Zda budou stovky dalších vozidel opět zlikvidovány veřejně, jako prvních 14 nešťastníků, však netušíme.
Prezident Rodrigo Duterte, který je známý pro svůj nelítostný, nevybíravý a značně násilný přístup k potírání drogové i všeobecně kriminality, byl během likvidace automobilů osobně přítomen a následně vydal prohlášení, ve kterém uvedl: "Zničení těchto dovezených luxusních vozidel zdůrazňuje naše silné odhodlání obnovit fungující státní správu, zachovat důstojnost našeho národa a ochránit blaho našeho lidu."
Následně dodal: "Opakuji, že nikdy nebudu tolerovat pašování ani žádné jiné porušování zákonů v našich přístavech. Nelegální praktiky budou vždy řešeny tak, aby bylo zajištěno, že každé oddělení, agentura či vládní prostředky jsou zbaveny korupce."
Video svým způsobem připomíná veřejnou popravu, během které cituje ženský hlas Nařízení č. 156 z roku 2002, které zakazuje import ojetých automobilů do země. Za tímto nařízením stál prezident Gloria Macapagal-Arroyo, který jím chtěl v roce 2002 pomoci místnímu automobilovému průmyslu - a proto zakázal dovoz ojetých automobilů, jak uvedla stanice RTVM.
Mimochodem, oněch 14 veřejně zničených automobilů pocházelo převážně z Japonska či Korei a jejich hodnota se odhaduje na cca půl milionu amerických dolarů, tedy téměř 10,3 milionu korun. Při pohledu na zdemolované vraky však doufáme, že mezi zbývajícími automobily není více podobných rarit jako BMW či Alpina, pro které by někteří v Evropě či jinde na světě ochotně prodávali nemovitosti či orgány..
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.