Jméno Elon Musk se nejčastěji objevuje ve spojení se společnostmi Tesla nebo Space X, ovšem pozornost si zaslouží i jeho další projekt, který vzniká pod hlavičkou společnosti Boring Company. Jejím cílem mělo být vybudování tunelů pod městy, díky kterým by se řidičům usnadnilo cestování a zároveň by se vyprázdnily silnice. Musk ale podle všeho změnil plány a jeho prioritou přestaly být automobily.
Původním plánem Boring company mělo být vybudování sítě speciálních tunelů, po kterých by se vysokou rychlostí pohybovaly speciální saně, na kterých by byly zaparkovány osobní automobily. Ty měly na "saně" najíždět přímo z ulice a následně měly být spuštěny pod zem.
Kromě platforem pro osobní automobily počítal Musk i s výrobou speciálních "kapslí" pro přepravu osob, které měly být jakousi doplňkovou službou. Během série pátečních příspěvků na Twitteru však Musk naznačil, že přeprava lidí by se mohla stát prioritou.
"Budeme přepravovat auta, ovšem ale až poté, co naplníme potřeby lidí po hromadné dopravě.Je to otázka zdvořilosti a poctivosti. Pokud si někdo nemůže dovolit automobil, měl by jet jako první", pronesl Musk v jednom ze svých příspěvků.
Kromě výroby tunelů pro přepravu lidí a osobních automobilů má však Boring Company ještě jeden cíl. Měla by totiž ještě zkonstruovat tunely pro speciální přepravní systém Hyperloop, který by měl přepravovat lidi ve vysokorychlostních kapslích a to až rychlostí 1130 km/h.
"Systém městské přepravy Boring Company by měl mít tisíce malých zastávek, jejichž velikost se dá přirovnat k parkovacímu místu. Systém tak snadno přepraví lidi blíž k jejich cílům a navíc snadno zapadne do městské infrastruktury - na rozdíl od metra, které má jen pár obrovských stanic", pronesl Musk v dalším ze svých příspěvků.
Better video coming soon, but it would look a bit like this: pic.twitter.com/C0iJPi8b4U
— Elon Musk (@elonmusk) 9. března 2018
Kromě toho také Musk zveřejnil krátké video, které ukazuje speciální kapsli pro přepravu lidí, velikost zastávky i princip spouštění do tunelů a zapojování do "sítě". Mimochode, přepravní rychlost v tunelech se pohybuje okolo 200 km/h, čemuž se metro také jen těžko vyrovná.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.