Jméno Elon Musk se nejčastěji objevuje ve spojení se společnostmi Tesla nebo Space X, ovšem pozornost si zaslouží i jeho další projekt, který vzniká pod hlavičkou společnosti Boring Company. Jejím cílem mělo být vybudování tunelů pod městy, díky kterým by se řidičům usnadnilo cestování a zároveň by se vyprázdnily silnice. Musk ale podle všeho změnil plány a jeho prioritou přestaly být automobily.
Původním plánem Boring company mělo být vybudování sítě speciálních tunelů, po kterých by se vysokou rychlostí pohybovaly speciální saně, na kterých by byly zaparkovány osobní automobily. Ty měly na "saně" najíždět přímo z ulice a následně měly být spuštěny pod zem.
Kromě platforem pro osobní automobily počítal Musk i s výrobou speciálních "kapslí" pro přepravu osob, které měly být jakousi doplňkovou službou. Během série pátečních příspěvků na Twitteru však Musk naznačil, že přeprava lidí by se mohla stát prioritou.
"Budeme přepravovat auta, ovšem ale až poté, co naplníme potřeby lidí po hromadné dopravě.Je to otázka zdvořilosti a poctivosti. Pokud si někdo nemůže dovolit automobil, měl by jet jako první", pronesl Musk v jednom ze svých příspěvků.
Kromě výroby tunelů pro přepravu lidí a osobních automobilů má však Boring Company ještě jeden cíl. Měla by totiž ještě zkonstruovat tunely pro speciální přepravní systém Hyperloop, který by měl přepravovat lidi ve vysokorychlostních kapslích a to až rychlostí 1130 km/h.
"Systém městské přepravy Boring Company by měl mít tisíce malých zastávek, jejichž velikost se dá přirovnat k parkovacímu místu. Systém tak snadno přepraví lidi blíž k jejich cílům a navíc snadno zapadne do městské infrastruktury - na rozdíl od metra, které má jen pár obrovských stanic", pronesl Musk v dalším ze svých příspěvků.
Better video coming soon, but it would look a bit like this: pic.twitter.com/C0iJPi8b4U
— Elon Musk (@elonmusk) 9. března 2018
Kromě toho také Musk zveřejnil krátké video, které ukazuje speciální kapsli pro přepravu lidí, velikost zastávky i princip spouštění do tunelů a zapojování do "sítě". Mimochode, přepravní rychlost v tunelech se pohybuje okolo 200 km/h, čemuž se metro také jen těžko vyrovná.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?