Jméno Elon Musk se nejčastěji objevuje ve spojení se společnostmi Tesla nebo Space X, ovšem pozornost si zaslouží i jeho další projekt, který vzniká pod hlavičkou společnosti Boring Company. Jejím cílem mělo být vybudování tunelů pod městy, díky kterým by se řidičům usnadnilo cestování a zároveň by se vyprázdnily silnice. Musk ale podle všeho změnil plány a jeho prioritou přestaly být automobily.
Původním plánem Boring company mělo být vybudování sítě speciálních tunelů, po kterých by se vysokou rychlostí pohybovaly speciální saně, na kterých by byly zaparkovány osobní automobily. Ty měly na "saně" najíždět přímo z ulice a následně měly být spuštěny pod zem.
Kromě platforem pro osobní automobily počítal Musk i s výrobou speciálních "kapslí" pro přepravu osob, které měly být jakousi doplňkovou službou. Během série pátečních příspěvků na Twitteru však Musk naznačil, že přeprava lidí by se mohla stát prioritou.
"Budeme přepravovat auta, ovšem ale až poté, co naplníme potřeby lidí po hromadné dopravě.Je to otázka zdvořilosti a poctivosti. Pokud si někdo nemůže dovolit automobil, měl by jet jako první", pronesl Musk v jednom ze svých příspěvků.
Kromě výroby tunelů pro přepravu lidí a osobních automobilů má však Boring Company ještě jeden cíl. Měla by totiž ještě zkonstruovat tunely pro speciální přepravní systém Hyperloop, který by měl přepravovat lidi ve vysokorychlostních kapslích a to až rychlostí 1130 km/h.
"Systém městské přepravy Boring Company by měl mít tisíce malých zastávek, jejichž velikost se dá přirovnat k parkovacímu místu. Systém tak snadno přepraví lidi blíž k jejich cílům a navíc snadno zapadne do městské infrastruktury - na rozdíl od metra, které má jen pár obrovských stanic", pronesl Musk v dalším ze svých příspěvků.
Better video coming soon, but it would look a bit like this: pic.twitter.com/C0iJPi8b4U
— Elon Musk (@elonmusk) 9. března 2018
Kromě toho také Musk zveřejnil krátké video, které ukazuje speciální kapsli pro přepravu lidí, velikost zastávky i princip spouštění do tunelů a zapojování do "sítě". Mimochode, přepravní rychlost v tunelech se pohybuje okolo 200 km/h, čemuž se metro také jen těžko vyrovná.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.