Tesla už se jednou představila jako zachránce uvízlých kamionů, ovšem tehdy se jednalo o jakousi záchrannou akci, během které Kamion Tesle na univerzálních pneumatikách pomáhal. Tentokrát se ale můžeme podívat na pokus, během kterého se majitel Tesly Model X rozhodl odtáhnout plně naložený kamion bez jakékoliv pomoci.
Pokud se alespoň trochu zajímáte o elektromobily značky Tesla, pak vám jméno Bjørn Nyland rozhodně nebude cizí. Tenhle norský milovník elektromobilů Tesla začínal za volantem Modelu S, se kterým najezdil desítky tisíc kilometrů, natočil desítky videí, stal se "Tesla ambasadorem" a díky programu na podporu prodeje elektromobilů Tesla také vyhrál první evropský Model X.
Díky tomu začal natáčet zcela novou sérii videí, ve kterých Teslu Model X podrobuje poměrně náročnému testování. Už se s ní pustil do zasněženého lesa (kde vozu nehezky ublížil), úmyslně vyjel baterie do prázdna, zkoušel Teslu pod nánosem ledu, atd.
Ve svém posledním videu se pak Bjørn rozhodl napodobit kousek, který se před pár dny objevil na YouTube. Neznámý majitel Modelu X totiž s pomocí svého elektromobilu vyprostil naložený náklaďák, který nebyl schopen dostat se vlastními silami do zasněženého a namrzlého kopce.
Tehdy ale měla Tesla nazuty jen univerzální celoroční pneumatiky a kamion na laně ji do jisté míry pomáhal . Bjørna ale zajímalo, zda by Tesla dokázala utáhnout plně naložený náklaďák na povrchu se špatnou adhezí i bez jakékoliv špatné pomoci.
Vzal tedy svou Teslu Model X P90D o váze 2600 kilogramů a obutou na zimních pneumatikách Nereus NS806, za kterou pořádným lanem připojil plně naložený tahač s návěsem o váze 43 tun. Ten měl sice nastartováno, ovšem převodovka byla v neutrálu.
A jak si Tesla s tahačem poradila? S naprostou lehkostí. Nejdříve se sice kola protáčela, ovšem poté se ke slovu dostal propracovaný stabilizační a trakční systém, který zajistil maximální přenos síly na kola a zledovatělý povrch. Bjørn na konci videa zveřejnil úsměvnou frázi "Airbus A380 jako další?", čímž nás docela navnadil. Bylo by totiž zajímavé sledovat, jak by si s tím tolik populární Tesla poradila.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?