Tesla už se jednou představila jako zachránce uvízlých kamionů, ovšem tehdy se jednalo o jakousi záchrannou akci, během které Kamion Tesle na univerzálních pneumatikách pomáhal. Tentokrát se ale můžeme podívat na pokus, během kterého se majitel Tesly Model X rozhodl odtáhnout plně naložený kamion bez jakékoliv pomoci.
Pokud se alespoň trochu zajímáte o elektromobily značky Tesla, pak vám jméno Bjørn Nyland rozhodně nebude cizí. Tenhle norský milovník elektromobilů Tesla začínal za volantem Modelu S, se kterým najezdil desítky tisíc kilometrů, natočil desítky videí, stal se "Tesla ambasadorem" a díky programu na podporu prodeje elektromobilů Tesla také vyhrál první evropský Model X.
Díky tomu začal natáčet zcela novou sérii videí, ve kterých Teslu Model X podrobuje poměrně náročnému testování. Už se s ní pustil do zasněženého lesa (kde vozu nehezky ublížil), úmyslně vyjel baterie do prázdna, zkoušel Teslu pod nánosem ledu, atd.
Ve svém posledním videu se pak Bjørn rozhodl napodobit kousek, který se před pár dny objevil na YouTube. Neznámý majitel Modelu X totiž s pomocí svého elektromobilu vyprostil naložený náklaďák, který nebyl schopen dostat se vlastními silami do zasněženého a namrzlého kopce.
Tehdy ale měla Tesla nazuty jen univerzální celoroční pneumatiky a kamion na laně ji do jisté míry pomáhal . Bjørna ale zajímalo, zda by Tesla dokázala utáhnout plně naložený náklaďák na povrchu se špatnou adhezí i bez jakékoliv špatné pomoci.
Vzal tedy svou Teslu Model X P90D o váze 2600 kilogramů a obutou na zimních pneumatikách Nereus NS806, za kterou pořádným lanem připojil plně naložený tahač s návěsem o váze 43 tun. Ten měl sice nastartováno, ovšem převodovka byla v neutrálu.
A jak si Tesla s tahačem poradila? S naprostou lehkostí. Nejdříve se sice kola protáčela, ovšem poté se ke slovu dostal propracovaný stabilizační a trakční systém, který zajistil maximální přenos síly na kola a zledovatělý povrch. Bjørn na konci videa zveřejnil úsměvnou frázi "Airbus A380 jako další?", čímž nás docela navnadil. Bylo by totiž zajímavé sledovat, jak by si s tím tolik populární Tesla poradila.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.