Řidiči v oblasti Miami-Dade mají pořádný důvod k radosti. Policistům z přilehlých oddělení totiž docházejí pokutové bločky, takže od svých nadřízených dostali příkaz pokutovat pouze nejzávažnější prohřešky. Z menších prohřešků tak řidiči vyváznou pouze s napomenutím
Policejní oddělení spravující oblast Miami-Dade uložilo za rok 2015 celkem 123 731 pokutových lístků. V letošním roce se však jejich počet zastavil na čísle 76 563. Zlepšení u řidičů určitě nehledejte, ti totiž v této oblasti patří k jedněm z nejhorších v celé zemi. Tím zásadním důvodem je totiž podle listu Miami Herald akutní nedostatek pokutových bločků.
Policejní oddělení, jehož příslušníci jsou pověření správou oblasti Miami-Dade County včetně všech přilehlých úseků dálnic, totiž přechází na nový typ elektronického zasílání pokutových lístků. Od poloviny ledna tak policistům bude stačit k vypsání pokuty pouze laptop v jeho služebním voze.
Tento progresivní krok však mimo jiné znamená, že policejní oddělení automaticky zrušilo objednávky nových bloků s pokutovými lístky. Ovšem jak se nyní ukazuje, toto rozhodnutí přišlo až s příliš velkým předstihem. Policisté tak dostali rozkaz, aby pokutové lístky šetřili jen pro nejzávažnější prohřešky.
Jeden ze zkušených dopravních policistů v rozhovoru pro Miami Herald uvedl, že většina jeho kolegů už nemá k dispozici prakticky žádné pokutové lístky. Jemu osobně pak zbývá poslední bloček, takže ve vypisování pokut se zaměřuje pouze na ty nejzávažnější přestupky či trestné činy.
Pravdou však je, že původně měl být nový systém elektronických pokutových lístků zprovozněn již ke konci léta. Software v hodnotě 248980 dolarů (5.4 milionu korun) se však povedlo instalovat jen do zlomku služebních vozů a to ještě v tzv. zkušební fázi, kde se program ukázal být značně problémový.
V současné době tak policisté i tvůrci programu pracují na vyladění jeho nedostatků a co nejrychlejší distribuci do zbývajících služebních vozů. Zatím se to však zdá být velkou výzvou, díky které unikne trestu celá řada neukázněných řidičů. A těch je prý právě v oblasti Miami-Dade takřka nejvíce z celého státu, jak podle Miami Herald uvádí některé výzkumy.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.