Řidiči v oblasti Miami-Dade mají pořádný důvod k radosti. Policistům z přilehlých oddělení totiž docházejí pokutové bločky, takže od svých nadřízených dostali příkaz pokutovat pouze nejzávažnější prohřešky. Z menších prohřešků tak řidiči vyváznou pouze s napomenutím
Policejní oddělení spravující oblast Miami-Dade uložilo za rok 2015 celkem 123 731 pokutových lístků. V letošním roce se však jejich počet zastavil na čísle 76 563. Zlepšení u řidičů určitě nehledejte, ti totiž v této oblasti patří k jedněm z nejhorších v celé zemi. Tím zásadním důvodem je totiž podle listu Miami Herald akutní nedostatek pokutových bločků.
Policejní oddělení, jehož příslušníci jsou pověření správou oblasti Miami-Dade County včetně všech přilehlých úseků dálnic, totiž přechází na nový typ elektronického zasílání pokutových lístků. Od poloviny ledna tak policistům bude stačit k vypsání pokuty pouze laptop v jeho služebním voze.
Tento progresivní krok však mimo jiné znamená, že policejní oddělení automaticky zrušilo objednávky nových bloků s pokutovými lístky. Ovšem jak se nyní ukazuje, toto rozhodnutí přišlo až s příliš velkým předstihem. Policisté tak dostali rozkaz, aby pokutové lístky šetřili jen pro nejzávažnější prohřešky.
Jeden ze zkušených dopravních policistů v rozhovoru pro Miami Herald uvedl, že většina jeho kolegů už nemá k dispozici prakticky žádné pokutové lístky. Jemu osobně pak zbývá poslední bloček, takže ve vypisování pokut se zaměřuje pouze na ty nejzávažnější přestupky či trestné činy.
Pravdou však je, že původně měl být nový systém elektronických pokutových lístků zprovozněn již ke konci léta. Software v hodnotě 248980 dolarů (5.4 milionu korun) se však povedlo instalovat jen do zlomku služebních vozů a to ještě v tzv. zkušební fázi, kde se program ukázal být značně problémový.
V současné době tak policisté i tvůrci programu pracují na vyladění jeho nedostatků a co nejrychlejší distribuci do zbývajících služebních vozů. Zatím se to však zdá být velkou výzvou, díky které unikne trestu celá řada neukázněných řidičů. A těch je prý právě v oblasti Miami-Dade takřka nejvíce z celého státu, jak podle Miami Herald uvádí některé výzkumy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?