Řidiči v oblasti Miami-Dade mají pořádný důvod k radosti. Policistům z přilehlých oddělení totiž docházejí pokutové bločky, takže od svých nadřízených dostali příkaz pokutovat pouze nejzávažnější prohřešky. Z menších prohřešků tak řidiči vyváznou pouze s napomenutím
Policejní oddělení spravující oblast Miami-Dade uložilo za rok 2015 celkem 123 731 pokutových lístků. V letošním roce se však jejich počet zastavil na čísle 76 563. Zlepšení u řidičů určitě nehledejte, ti totiž v této oblasti patří k jedněm z nejhorších v celé zemi. Tím zásadním důvodem je totiž podle listu Miami Herald akutní nedostatek pokutových bločků.
Policejní oddělení, jehož příslušníci jsou pověření správou oblasti Miami-Dade County včetně všech přilehlých úseků dálnic, totiž přechází na nový typ elektronického zasílání pokutových lístků. Od poloviny ledna tak policistům bude stačit k vypsání pokuty pouze laptop v jeho služebním voze.
Tento progresivní krok však mimo jiné znamená, že policejní oddělení automaticky zrušilo objednávky nových bloků s pokutovými lístky. Ovšem jak se nyní ukazuje, toto rozhodnutí přišlo až s příliš velkým předstihem. Policisté tak dostali rozkaz, aby pokutové lístky šetřili jen pro nejzávažnější prohřešky.
Jeden ze zkušených dopravních policistů v rozhovoru pro Miami Herald uvedl, že většina jeho kolegů už nemá k dispozici prakticky žádné pokutové lístky. Jemu osobně pak zbývá poslední bloček, takže ve vypisování pokut se zaměřuje pouze na ty nejzávažnější přestupky či trestné činy.
Pravdou však je, že původně měl být nový systém elektronických pokutových lístků zprovozněn již ke konci léta. Software v hodnotě 248980 dolarů (5.4 milionu korun) se však povedlo instalovat jen do zlomku služebních vozů a to ještě v tzv. zkušební fázi, kde se program ukázal být značně problémový.
V současné době tak policisté i tvůrci programu pracují na vyladění jeho nedostatků a co nejrychlejší distribuci do zbývajících služebních vozů. Zatím se to však zdá být velkou výzvou, díky které unikne trestu celá řada neukázněných řidičů. A těch je prý právě v oblasti Miami-Dade takřka nejvíce z celého státu, jak podle Miami Herald uvádí některé výzkumy.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.