Aukční společnost Bonhams dražila tento týden v Londýně skutečné skvosty jak pro milovníky automobilů, tak pro milovníky Beatles. Během jedné aukce se totiž sešel jak Mini Cooper Ringo Starra, tak Aston Martin DB5, který kdysi vlastnil Paul McCartney.
Pojďme začít rovnou tím nejlepším, což byl nádherně zrenovovaný Aston Martin DB5, který sám o sobě patří k největším skvostům britského automobilového průmyslu. Tento kousek se však mohl pochlubit i bohatou historií, vždyť jeho prvním vlastníkem byl Paul McCartney.
Od té doby však vůz prošel rukama několika dalších vlastníků, včetně bývalého moderátora Top Gearu Chrise Evanse, a podstoupil rozsáhlou renovaci, během které byl takřka celý rozebrán, opraven, složen, přelakován a přečalouněn. Pravděpodobně i díky tomu se jeho cena oproti poslednímu prodeji více jak ztrojnásobila.
Když byl totiž naposledy prodáván v roce 2012, ještě v původní tmavě modré barvě se kterou ho koupil Paul McCartney, jeho cena se vyšplhala na "pouhých" 495000 dolarů (10.7 milionu korun). Tentokrát však nový majitel musí zaplatit 1.8 milionu dolarů (39.1 milionu korun). Konečná částka se tak trefila přesně do středu odhadů expertů z Bonhams.
Druhým a neméně slavným automobilem je Mini Cooper kdysi vlastněný Ringo Starrem. Ten se prodal za 137000 dolarů (2,9 milionu), což je na klasické Mini až neskutečná částka. Jeho majitelkou se však nestal nikdo obyčejný, ale bývalá hvězda seskupení Spice Girl, Geri Horner (rozená Halliwell).
Stejně jako v případě Aston Martinu, i tohle Mini má za sebou zajímavý příběh. Pochází totiž z doby, kdy klasické Mini Coopery dostali všichni členové Beatles, ovšem ten Ringo Starra se vyznačoval malou specialitkou.
Dříve měly všechny Mini oddělené sklo zadního okna a jejich malý kufr se otvíral dvířky výklopnými dolů. Ringo Starr však dostal vůz, jehož zadní část byla vyrobena z jednoho dílu a celá se otvírala nahoru, aby se mu bicí souprava lépe nakládala. Navíc měl jeho Mini speciální mřížku chladiče, přídavné světlomety, malé výdechy na kapotě a plátěnou střechu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.