Aukční společnost Bonhams dražila tento týden v Londýně skutečné skvosty jak pro milovníky automobilů, tak pro milovníky Beatles. Během jedné aukce se totiž sešel jak Mini Cooper Ringo Starra, tak Aston Martin DB5, který kdysi vlastnil Paul McCartney.
Pojďme začít rovnou tím nejlepším, což byl nádherně zrenovovaný Aston Martin DB5, který sám o sobě patří k největším skvostům britského automobilového průmyslu. Tento kousek se však mohl pochlubit i bohatou historií, vždyť jeho prvním vlastníkem byl Paul McCartney.
Od té doby však vůz prošel rukama několika dalších vlastníků, včetně bývalého moderátora Top Gearu Chrise Evanse, a podstoupil rozsáhlou renovaci, během které byl takřka celý rozebrán, opraven, složen, přelakován a přečalouněn. Pravděpodobně i díky tomu se jeho cena oproti poslednímu prodeji více jak ztrojnásobila.
Když byl totiž naposledy prodáván v roce 2012, ještě v původní tmavě modré barvě se kterou ho koupil Paul McCartney, jeho cena se vyšplhala na "pouhých" 495000 dolarů (10.7 milionu korun). Tentokrát však nový majitel musí zaplatit 1.8 milionu dolarů (39.1 milionu korun). Konečná částka se tak trefila přesně do středu odhadů expertů z Bonhams.
Druhým a neméně slavným automobilem je Mini Cooper kdysi vlastněný Ringo Starrem. Ten se prodal za 137000 dolarů (2,9 milionu), což je na klasické Mini až neskutečná částka. Jeho majitelkou se však nestal nikdo obyčejný, ale bývalá hvězda seskupení Spice Girl, Geri Horner (rozená Halliwell).
Stejně jako v případě Aston Martinu, i tohle Mini má za sebou zajímavý příběh. Pochází totiž z doby, kdy klasické Mini Coopery dostali všichni členové Beatles, ovšem ten Ringo Starra se vyznačoval malou specialitkou.
Dříve měly všechny Mini oddělené sklo zadního okna a jejich malý kufr se otvíral dvířky výklopnými dolů. Ringo Starr však dostal vůz, jehož zadní část byla vyrobena z jednoho dílu a celá se otvírala nahoru, aby se mu bicí souprava lépe nakládala. Navíc měl jeho Mini speciální mřížku chladiče, přídavné světlomety, malé výdechy na kapotě a plátěnou střechu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.