Když se řekne Elon Musk, většině z nás se nejdřív vybaví elektromobily a poté lety do vesmíru. Jeden z největších vizionářů posledních let má ovšem vícero karet v rukávu. Jedním z nich jsou jeho plány na vybudování podzemní sítě tunelů, kterými budou moci být přepravovány jak samotné elektromobily, tak i lidé nebo zboží. Tento systém by pak měl být kompatibilní i s projektem Hyperloop, který má nabídnout skutečně vysokorychlostní přepravu.
Celý projekt sítě tunelů je spojován zejména s Kalifornií, kde má sídlo většina Muskových společností, včetně Boring Company. První konkrétní plány hovořily o vyhloubení tunelů pod části Los Angeles, ale zprávy se často vzájemně vyvrací a celý projekt je v tomto městě nejistý.
Elon Musk se však nechce spoléhat jen na jedno místo, takže své zájmy rozšířil i do ostatních států USA. Podle jeho nedávného příspěvku na Twitteru se pak zdá, že společnost Boring Company se hodlá ucházet o projekt, jehož cílem je nabídnout alternativní dopravu mezi městem centrem města Chicago a letištěm O'Hara.
Město samotné vypsalo soutěž na podzemní či nadzemní železnici, která bude schopna přepravit cestující z letiště do centra ze méně než 20 minut. Muskova společnost se sice nespecializuje na železnice, nicméně i tak se Musk rozhodl Boring Company do projektu přihlásit.
Není to ale poprvé, co se Musk přihlásil do projektu podobného typu. V březnu tohoto roku se s Teslou přihlásil do výběrového řízení na dodavatele největší "power-banky" na světě, která měla v jižní Austrálii modernizovat a stabilizovat rozvodnou síť elektrické energie.
The Boring Company will compete to fund, build & operate a high-speed Loop connecting Chicago O’Hare Airport to downtown https://t.co/bRqKpzSJjz
— Elon Musk (@elonmusk) 30. listopadu 2017
Musk tehdy prohlásil, že pokud nebude projekt hotový do 100 dnů, nebude muset Austrálie nic platit. Při tradičním zpoždění automobilky Tesla před představením nových modelů byli všichni napjatí, jak projekt dopadne. Nakonec se ale podařilo a Tesla si opět zlepšila Reputaci.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.