Když se řekne Elon Musk, většině z nás se nejdřív vybaví elektromobily a poté lety do vesmíru. Jeden z největších vizionářů posledních let má ovšem vícero karet v rukávu. Jedním z nich jsou jeho plány na vybudování podzemní sítě tunelů, kterými budou moci být přepravovány jak samotné elektromobily, tak i lidé nebo zboží. Tento systém by pak měl být kompatibilní i s projektem Hyperloop, který má nabídnout skutečně vysokorychlostní přepravu.
Celý projekt sítě tunelů je spojován zejména s Kalifornií, kde má sídlo většina Muskových společností, včetně Boring Company. První konkrétní plány hovořily o vyhloubení tunelů pod části Los Angeles, ale zprávy se často vzájemně vyvrací a celý projekt je v tomto městě nejistý.
Elon Musk se však nechce spoléhat jen na jedno místo, takže své zájmy rozšířil i do ostatních států USA. Podle jeho nedávného příspěvku na Twitteru se pak zdá, že společnost Boring Company se hodlá ucházet o projekt, jehož cílem je nabídnout alternativní dopravu mezi městem centrem města Chicago a letištěm O'Hara.
Město samotné vypsalo soutěž na podzemní či nadzemní železnici, která bude schopna přepravit cestující z letiště do centra ze méně než 20 minut. Muskova společnost se sice nespecializuje na železnice, nicméně i tak se Musk rozhodl Boring Company do projektu přihlásit.
Není to ale poprvé, co se Musk přihlásil do projektu podobného typu. V březnu tohoto roku se s Teslou přihlásil do výběrového řízení na dodavatele největší "power-banky" na světě, která měla v jižní Austrálii modernizovat a stabilizovat rozvodnou síť elektrické energie.
The Boring Company will compete to fund, build & operate a high-speed Loop connecting Chicago O’Hare Airport to downtown https://t.co/bRqKpzSJjz
— Elon Musk (@elonmusk) 30. listopadu 2017
Musk tehdy prohlásil, že pokud nebude projekt hotový do 100 dnů, nebude muset Austrálie nic platit. Při tradičním zpoždění automobilky Tesla před představením nových modelů byli všichni napjatí, jak projekt dopadne. Nakonec se ale podařilo a Tesla si opět zlepšila Reputaci.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?