Když se řekne Elon Musk, většině z nás se nejdřív vybaví elektromobily a poté lety do vesmíru. Jeden z největších vizionářů posledních let má ovšem vícero karet v rukávu. Jedním z nich jsou jeho plány na vybudování podzemní sítě tunelů, kterými budou moci být přepravovány jak samotné elektromobily, tak i lidé nebo zboží. Tento systém by pak měl být kompatibilní i s projektem Hyperloop, který má nabídnout skutečně vysokorychlostní přepravu.
Celý projekt sítě tunelů je spojován zejména s Kalifornií, kde má sídlo většina Muskových společností, včetně Boring Company. První konkrétní plány hovořily o vyhloubení tunelů pod části Los Angeles, ale zprávy se často vzájemně vyvrací a celý projekt je v tomto městě nejistý.
Elon Musk se však nechce spoléhat jen na jedno místo, takže své zájmy rozšířil i do ostatních států USA. Podle jeho nedávného příspěvku na Twitteru se pak zdá, že společnost Boring Company se hodlá ucházet o projekt, jehož cílem je nabídnout alternativní dopravu mezi městem centrem města Chicago a letištěm O'Hara.
Město samotné vypsalo soutěž na podzemní či nadzemní železnici, která bude schopna přepravit cestující z letiště do centra ze méně než 20 minut. Muskova společnost se sice nespecializuje na železnice, nicméně i tak se Musk rozhodl Boring Company do projektu přihlásit.
Není to ale poprvé, co se Musk přihlásil do projektu podobného typu. V březnu tohoto roku se s Teslou přihlásil do výběrového řízení na dodavatele největší "power-banky" na světě, která měla v jižní Austrálii modernizovat a stabilizovat rozvodnou síť elektrické energie.
The Boring Company will compete to fund, build & operate a high-speed Loop connecting Chicago O’Hare Airport to downtown https://t.co/bRqKpzSJjz
— Elon Musk (@elonmusk) 30. listopadu 2017
Musk tehdy prohlásil, že pokud nebude projekt hotový do 100 dnů, nebude muset Austrálie nic platit. Při tradičním zpoždění automobilky Tesla před představením nových modelů byli všichni napjatí, jak projekt dopadne. Nakonec se ale podařilo a Tesla si opět zlepšila Reputaci.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?