Filmový Ford Gran Torino učaroval i Clinta Eastwooda. Po natáčení jej odkoupil

-jka / AutoRoad.cz, 19. listopadu 2017, 11:56 Google+

Většině čtenářů asi nemusíme film Gran Torino více představovat - je velmi pravděpodobné, že film "starý" téměř deset let, který (alespoň dle csfd) patří mezi 20 nejoblíbenějších filmů, viděl již téměř každý. Nás ale více než děj, zajímá chlouba hlavního hrdiny - nablýskaný sporťák Gran Torino.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Gran Torino

Ford Gran Torino | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Clint Eastwood je totiž v reálném životě skutečný automobilový nadšenec, dokonce se v nich i vyzná. Jedna ze zajímavostí, spojená s natáčením filmů říká, že cokoliv se během natáčení s autem stalo, dokázal Clint opravit. Automobil Gran Torino koupila produkce od obchodníka s veterány v Kalifornii. Během natáčení si ho však producent natolik oblíbil, že se s Clintem domluvili a auto odkoupili.

Vozy Ford Torino se vyráběly mezi lety 1968 - 1976 a tvořili klíčové modely automobilky Ford. Torino bylo zpočátku rozmanitou variantou středně velkého modelu Ford Fairlane, který Ford vyráběl mezi lety 1955 a 1970. Většina "Torin" byly obyčejné vozy, přičemž nejoblíbenější byly 4-dveřové sedany. Výjimečně se však vyráběly i vysoce výkonné verze, osazené například motory "Cobra-Jet", tedy závodními motory s objemem 7 litrů. Pro tyto vozy se vžilo označení "muscle-car". 

1972 - 1976: Gran Torino

Ford Gran Torino byl přepracovaný model předchozí generace, kdy slovo "Gran" označuje luxusní modely. Karoserie vozu patří mezi označované jako Coke styling. Ano, je to podle láhve Coca Coly, kde při pohledu shora jsou blatníky širší jak středová část vozu. Oproti předchozí generaci dostal do vínku mohutný nasávací otvor, prodlouženou kapotu a kabinu posunutou více dozadu.

K dispozici byla celá řada provedení, včetně široké škály pohonných ústrojí i převodovek. Karoserie se vyráběly v provedení dvoudvéřovém (hardtop a fastback), 4-dveřovém (sedan) i 5-dveřovém (station wagon). Zvolit jste mohli z nabídky tří a čtyřrychlostní, automatické i manuální převodovky. Základní nabídku tvořil šestiválec o objemu 4,1 litru, většina vozů je však poháněná osmiválcem V8 o možných objemech 4,9 l, 5,8 l, 6,6 l a 7,0 litru. 

Velkou změnu Gran Torino zaznamenal i ve zcela nové konstrukci podvozku. Tato změna byla velice důležitá, neboť podvozky předchozího Torina nevynikaly zrovna sportovním nadáním. 

Celkově lze říci, že byly vozy Gran Torino pro Ford velkým úspěchem. Během roku 1972 se prodalo téměř 497 tisíc vozů, a jednalo se o nejprodávanější model. Gran Torino bylo bezpečnější, lépe ovladatelné a tišší, než kdykoliv dříve. Automobilový tisk i široká veřejnost reagovala na nový model pozitivně a udělila mu hned několik pozitivních recenzí. Dokonce i tehdejší "Spotřebitelský test" udělil modelu Gran Torino označení "Nejlepší koupě" pro rok 1972. 

Vytisknout

Diskuze: Filmový Ford Gran Torino učaroval i Clinta Eastwooda. Po natáčení jej odkoupil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Elroq

První jízdy s novou Škodou Elroq – má potenciál dobýt český trh s elektromobily ?

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

reklama

Doporučujeme

Za volantem...

Správná pozice za volantem je absolutní základ. Víte, jak na to?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud