Zařadí se tohle speciální Ferrari mezi 10 nejdražších veteránů prodaných v dražbě?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. listopadu 2017, 11:25 Aktualizováno 14.11.2017, 11:24 Google+

Vozy Ferrari 250 se často řadí mezi to nejlepší, co kdy italská automobilka vyrobila. V seznamu nejcennějších automobilů světa dokonce nalezneme dva zástupce s tímto názvem - a brzy je možné doplní další: Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione. Jedná se totiž o vůz, jehož konstrukce i historie z něj činí naprostý a unikát.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione

Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione | foto: Rm Auctions

Sdílejte článek

Historie tohoto vozu se začala psát v roce 1959, nedlouho před závodem 24 hodin Le Mans, kde si zažil svou velkou premiéru. Tu ale málem nestihl, neboť jeho kola se poprvé dotkla asfaltu jen pouhých pět dnů před startem jednoho z nejnáročnějších a nejstarších vytrvalostních závodů světa.

Tehdejší vlastník vozu a současně závodník Bob Grossman vzpomínal, že rychlost výroby byla na voze velice vidět. Svrchní vrstva laku prý byla velice tenká, místy dokonce stěží překrývala základní lak. Pořádného dokončení se prý nedočkala ani sedadla, která byla překryta různými hadry. Oproti současnému stavu tedy vůz vypadal podstatně jinak, ovšem za těch několik desítek let vystřídal několik vlastníků, prošel dvěma rozsáhlými renovacemi a také získal zvláštní certifikát "Ferrari Classiche".

A v čem že je vůz tak výjimečný konstrukčně? Vše se váže ke slovíčku Competizione v jeho názvu, které označuje speciální modely s hliníkovou karoserií, kterých se vyrobilo pouhých osm kusů. Pod kapotou se pak ukrývá 3.0 litrový motor Tipo 128F o výkonu 263 koní, který se ochotně točil až do 7300 otáček za minutu. Motor byl navíc vybaven třemi karburátory DCL6 a palivo bylo přiváděno ze speciální soutěžní palivové nádrže.

Hned v prvním závodu zvládl vůz bez problémů 294 kol a celkově se umístil na pátém místě, přičemž ve své kategorii byl dokonce třetí. Na to, že řidič vozu byl na slavném okruhu "Circuit de la Sarthe" poprvé a vůz se sotva stihl vyrobit, jsou to vskutku působivé výsledky, nemyslíte? Vůz poté absolvoval ještě několik závodů, než zhruba po roce změnil majitele.

Co se s vozem dělo dál nemá příliš smysl rozebírat, roky však ubíhaly, majitelé se měnili, technika se udržovala, vůz se renovoval, několikrát se objevil na okruzích, párkrát na kobercích výstavišť a nyní je opět na prodej. A jeho cena? V RM Sotheby's ji odhadují v rozmezí 14 - 17 milionů dolarů (307 - 372 milionů korun), ovšem odhady mohou být i překonány, neboť vůz s podobně slavnou minulostí by mohl přilákat do New Yorku řadu zájemců.

Jeden z dříve prodávaných vozů Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione (0:56) | zdroj: youtube.com

Navíc by se vůz mohl dostat i do tabulky nejdražších kdy prodaných veteránů, kdy na 10. místě v současné době Ferrari 250 GT SWB California Spider v hodnotě 18 milionů dolarů. Tabulce pak vévodí Ferrari 250 GTO z roku 1962.

Vytisknout

Diskuze: Zařadí se tohle speciální Ferrari mezi 10 nejdražších veteránů prodaných v dražbě?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Replika Jeepu Wrangler od Jeep Studio

Drzost nebo pocta? Indická společnost do detailu zkopírovala Jeep Wrangler

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud