Napadlo vás někdy, jak asi dopadne srovnání vrcholu mladoboleslavské automobilky Škoda Superb 2.0 TSI 280 k s momentálně nejrychlejším a nejluxusnějším vozem mnichovské automobilky BMW M760Li? Nás sice ne, ovšem naši britští kolegové to brali jako dobrý nápad a pustili se do srovnání nesrovnatelného. Výsledky? Předvídatelné, přesto mnohdy překvapivé.
Škoda Superb i BMW řady 7 se řadí k prémiovým modelům na trhu každé automobilky, ovšem v přímém srovnání je jasné, že BMW cílí na mnohem náročnější klientelu, zatímco Škoda se snaží nabídnout dostupný luxus téměř všem. O tom ostatně hovoří i ceny, kdy ve Velké Británii pořídíte nejsilnější Superb od 35 000 liber (cca 1 milion korun), zatímco BMW M760Li začíná na částce 135 000 liber (3.8 milionu korun).
Všem je nám tedy jasné, že BMW nabídne lepší výsledky a výkony, ovšem otázkou zní, zda tento rozdíl bude stát za 2,8 milionu, které si musí zákazník připlatit. Nemluvě tedy o tom, že CarWow měl v testu zapůjčené BMW M760i, jehož cena se díky další výbavě vyšplhala na 150 000 liber, tedy 4.3 milionu korun.
Prvním testem byl klasický závod na 1/4 míle, kde Škoda Superb neměla absolutní šanci. Její motor 2.0 TSI sice produkuje příjemných 280 koní, ovšem dvanáctiválec v BMW generuje přes 600 koní. Oba vozy sice disponují pohonem všech kol a funkcí Launch Control, nicméně rozdíl je patrný ihned po začátku závodu. v Cíli vzdáleném 402 metrů pak byla Škoda o 2,1 sekundy později.
Druhý pokus se týkal hlavně pružného zrychlení, kdy chtěl moderátor vědět, zda dokáže BMW tak prudce akcelerovat, aby se vyrovnalo a nedovolilo předjet Superbu, který ho tou dobou míjel. Na to ovšem ani Kick-down v BMW nestačil a Škoda si tak vyrovnala skóre.
Třetí test se týkal brzd, kdy oba vozy dosáhly rychlosti 70 mil za hodinu (112 km/h) a ve stejný okamžik začali řidiči prudce brzdit. Zde Superb profitoval ze své nižší váhy a podařilo se mu zastavit o něco dříve. Skóre se tak přesunulo na stranu Superbu v poměru 2:1.
Poté ale přišlo na řadu měření "cestovního komfortu" na zadních sedadlech. Moderátor položil na zadní loketní opěrku telefon se spuštěnou aplikací měřící nejdříve vibrace a poté hluk. Výsledky? Víceméně očekávatelné. Při rychlosti 112 km/h dosáhly vibrace v Superbu na průměrnou hodnotu 6,7, zatímco v BMW aplikace ukazovala 3,8. Během měření hluku v kabině pak v Superbu naměřili 87 decibelů, v BMW pak 81 decibelů.
Výsledek se tedy dal očekávat, cena vyšší o 2.8 milionů se přeci jen musí někde projevit, ovšem jak velký ten rozdíl je, na to už si musí odpovědět každý sám. V případě Superbu se však dá mluvit o potvrzení jeho jinak všeobecně dobré pověsti.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?