Napadlo vás někdy, jak asi dopadne srovnání vrcholu mladoboleslavské automobilky Škoda Superb 2.0 TSI 280 k s momentálně nejrychlejším a nejluxusnějším vozem mnichovské automobilky BMW M760Li? Nás sice ne, ovšem naši britští kolegové to brali jako dobrý nápad a pustili se do srovnání nesrovnatelného. Výsledky? Předvídatelné, přesto mnohdy překvapivé.
Škoda Superb i BMW řady 7 se řadí k prémiovým modelům na trhu každé automobilky, ovšem v přímém srovnání je jasné, že BMW cílí na mnohem náročnější klientelu, zatímco Škoda se snaží nabídnout dostupný luxus téměř všem. O tom ostatně hovoří i ceny, kdy ve Velké Británii pořídíte nejsilnější Superb od 35 000 liber (cca 1 milion korun), zatímco BMW M760Li začíná na částce 135 000 liber (3.8 milionu korun).
Všem je nám tedy jasné, že BMW nabídne lepší výsledky a výkony, ovšem otázkou zní, zda tento rozdíl bude stát za 2,8 milionu, které si musí zákazník připlatit. Nemluvě tedy o tom, že CarWow měl v testu zapůjčené BMW M760i, jehož cena se díky další výbavě vyšplhala na 150 000 liber, tedy 4.3 milionu korun.
Prvním testem byl klasický závod na 1/4 míle, kde Škoda Superb neměla absolutní šanci. Její motor 2.0 TSI sice produkuje příjemných 280 koní, ovšem dvanáctiválec v BMW generuje přes 600 koní. Oba vozy sice disponují pohonem všech kol a funkcí Launch Control, nicméně rozdíl je patrný ihned po začátku závodu. v Cíli vzdáleném 402 metrů pak byla Škoda o 2,1 sekundy později.
Druhý pokus se týkal hlavně pružného zrychlení, kdy chtěl moderátor vědět, zda dokáže BMW tak prudce akcelerovat, aby se vyrovnalo a nedovolilo předjet Superbu, který ho tou dobou míjel. Na to ovšem ani Kick-down v BMW nestačil a Škoda si tak vyrovnala skóre.
Třetí test se týkal brzd, kdy oba vozy dosáhly rychlosti 70 mil za hodinu (112 km/h) a ve stejný okamžik začali řidiči prudce brzdit. Zde Superb profitoval ze své nižší váhy a podařilo se mu zastavit o něco dříve. Skóre se tak přesunulo na stranu Superbu v poměru 2:1.
Poté ale přišlo na řadu měření "cestovního komfortu" na zadních sedadlech. Moderátor položil na zadní loketní opěrku telefon se spuštěnou aplikací měřící nejdříve vibrace a poté hluk. Výsledky? Víceméně očekávatelné. Při rychlosti 112 km/h dosáhly vibrace v Superbu na průměrnou hodnotu 6,7, zatímco v BMW aplikace ukazovala 3,8. Během měření hluku v kabině pak v Superbu naměřili 87 decibelů, v BMW pak 81 decibelů.
Výsledek se tedy dal očekávat, cena vyšší o 2.8 milionů se přeci jen musí někde projevit, ovšem jak velký ten rozdíl je, na to už si musí odpovědět každý sám. V případě Superbu se však dá mluvit o potvrzení jeho jinak všeobecně dobré pověsti.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.