Jak dopadne srovnání BMW a Škody Superb? Výsledky všem vyrazily dech

Srovnání BMW M760Li se Škodou Superb: Stojí tyto rozdíly za 2.8 milionu?
Srovnání BMW M760Li se Škodou Superb: Stojí tyto rozdíly za 2.8 milionu?, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. listopadu 2017 09:58 | akt. 13. listopadu 2017 15:12
Sdílej:

Napadlo vás někdy, jak asi dopadne srovnání vrcholu mladoboleslavské automobilky Škoda Superb 2.0 TSI 280 k s momentálně nejrychlejším a nejluxusnějším vozem mnichovské automobilky BMW M760Li? Nás sice ne, ovšem naši britští kolegové to brali jako dobrý nápad a pustili se do srovnání nesrovnatelného. Výsledky? Předvídatelné, přesto mnohdy překvapivé.

Škoda Superb i BMW řady 7 se řadí k prémiovým modelům na trhu každé automobilky, ovšem v přímém srovnání je jasné, že BMW cílí na mnohem náročnější klientelu, zatímco Škoda se snaží nabídnout dostupný luxus téměř všem. O tom ostatně hovoří i ceny, kdy ve Velké Británii pořídíte nejsilnější Superb od 35 000 liber (cca 1 milion korun), zatímco BMW M760Li začíná na částce 135 000 liber (3.8 milionu korun).

Všem je nám tedy jasné, že BMW nabídne lepší výsledky a výkony, ovšem otázkou zní, zda tento rozdíl bude stát za 2,8 milionu, které si musí zákazník připlatit. Nemluvě tedy o tom, že CarWow měl v testu zapůjčené BMW M760i, jehož cena se díky další výbavě vyšplhala na 150 000 liber, tedy 4.3 milionu korun.

Prvním testem byl klasický závod na 1/4 míle, kde Škoda Superb neměla absolutní šanci. Její motor 2.0 TSI sice produkuje příjemných 280 koní, ovšem dvanáctiválec v BMW generuje přes 600 koní. Oba vozy sice disponují pohonem všech kol a funkcí Launch Control, nicméně rozdíl je patrný ihned po začátku závodu. v Cíli vzdáleném 402 metrů pak byla Škoda o 2,1 sekundy později.

Druhý pokus se týkal hlavně pružného zrychlení, kdy chtěl moderátor vědět, zda dokáže BMW tak prudce akcelerovat, aby se vyrovnalo a nedovolilo předjet Superbu, který ho tou dobou míjel. Na to ovšem ani Kick-down v BMW nestačil a Škoda si tak vyrovnala skóre.

Třetí test se týkal brzd, kdy oba vozy dosáhly rychlosti 70 mil za hodinu (112 km/h) a ve stejný okamžik začali řidiči prudce brzdit. Zde Superb profitoval ze své nižší váhy a podařilo se mu zastavit o něco dříve. Skóre se tak přesunulo na stranu Superbu v poměru 2:1.

Poté ale přišlo na řadu měření "cestovního komfortu" na zadních sedadlech. Moderátor položil na zadní loketní opěrku telefon se spuštěnou aplikací měřící nejdříve vibrace a poté hluk. Výsledky? Víceméně očekávatelné. Při rychlosti 112 km/h dosáhly vibrace v Superbu na průměrnou hodnotu 6,7, zatímco v BMW aplikace ukazovala 3,8. Během měření hluku v kabině pak v Superbu naměřili 87 decibelů, v BMW pak 81 decibelů.

Výsledek se tedy dal očekávat, cena vyšší o 2.8 milionů se přeci jen musí někde projevit, ovšem jak velký ten rozdíl je, na to už si musí odpovědět každý sám. V případě Superbu se však dá mluvit o potvrzení jeho jinak všeobecně dobré pověsti.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?