Jak dopadne srovnání BMW a Škody Superb? Výsledky všem vyrazily dech

Srovnání BMW M760Li se Škodou Superb: Stojí tyto rozdíly za 2.8 milionu?
Srovnání BMW M760Li se Škodou Superb: Stojí tyto rozdíly za 2.8 milionu?, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. listopadu 2017 09:58 | akt. 13. listopadu 2017 15:12
Sdílej:

Napadlo vás někdy, jak asi dopadne srovnání vrcholu mladoboleslavské automobilky Škoda Superb 2.0 TSI 280 k s momentálně nejrychlejším a nejluxusnějším vozem mnichovské automobilky BMW M760Li? Nás sice ne, ovšem naši britští kolegové to brali jako dobrý nápad a pustili se do srovnání nesrovnatelného. Výsledky? Předvídatelné, přesto mnohdy překvapivé.

Škoda Superb i BMW řady 7 se řadí k prémiovým modelům na trhu každé automobilky, ovšem v přímém srovnání je jasné, že BMW cílí na mnohem náročnější klientelu, zatímco Škoda se snaží nabídnout dostupný luxus téměř všem. O tom ostatně hovoří i ceny, kdy ve Velké Británii pořídíte nejsilnější Superb od 35 000 liber (cca 1 milion korun), zatímco BMW M760Li začíná na částce 135 000 liber (3.8 milionu korun).

Všem je nám tedy jasné, že BMW nabídne lepší výsledky a výkony, ovšem otázkou zní, zda tento rozdíl bude stát za 2,8 milionu, které si musí zákazník připlatit. Nemluvě tedy o tom, že CarWow měl v testu zapůjčené BMW M760i, jehož cena se díky další výbavě vyšplhala na 150 000 liber, tedy 4.3 milionu korun.

Prvním testem byl klasický závod na 1/4 míle, kde Škoda Superb neměla absolutní šanci. Její motor 2.0 TSI sice produkuje příjemných 280 koní, ovšem dvanáctiválec v BMW generuje přes 600 koní. Oba vozy sice disponují pohonem všech kol a funkcí Launch Control, nicméně rozdíl je patrný ihned po začátku závodu. v Cíli vzdáleném 402 metrů pak byla Škoda o 2,1 sekundy později.

Druhý pokus se týkal hlavně pružného zrychlení, kdy chtěl moderátor vědět, zda dokáže BMW tak prudce akcelerovat, aby se vyrovnalo a nedovolilo předjet Superbu, který ho tou dobou míjel. Na to ovšem ani Kick-down v BMW nestačil a Škoda si tak vyrovnala skóre.

Třetí test se týkal brzd, kdy oba vozy dosáhly rychlosti 70 mil za hodinu (112 km/h) a ve stejný okamžik začali řidiči prudce brzdit. Zde Superb profitoval ze své nižší váhy a podařilo se mu zastavit o něco dříve. Skóre se tak přesunulo na stranu Superbu v poměru 2:1.

Poté ale přišlo na řadu měření "cestovního komfortu" na zadních sedadlech. Moderátor položil na zadní loketní opěrku telefon se spuštěnou aplikací měřící nejdříve vibrace a poté hluk. Výsledky? Víceméně očekávatelné. Při rychlosti 112 km/h dosáhly vibrace v Superbu na průměrnou hodnotu 6,7, zatímco v BMW aplikace ukazovala 3,8. Během měření hluku v kabině pak v Superbu naměřili 87 decibelů, v BMW pak 81 decibelů.

Výsledek se tedy dal očekávat, cena vyšší o 2.8 milionů se přeci jen musí někde projevit, ovšem jak velký ten rozdíl je, na to už si musí odpovědět každý sám. V případě Superbu se však dá mluvit o potvrzení jeho jinak všeobecně dobré pověsti.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.