Napadlo vás někdy, jak asi dopadne srovnání vrcholu mladoboleslavské automobilky Škoda Superb 2.0 TSI 280 k s momentálně nejrychlejším a nejluxusnějším vozem mnichovské automobilky BMW M760Li? Nás sice ne, ovšem naši britští kolegové to brali jako dobrý nápad a pustili se do srovnání nesrovnatelného. Výsledky? Předvídatelné, přesto mnohdy překvapivé.
Škoda Superb i BMW řady 7 se řadí k prémiovým modelům na trhu každé automobilky, ovšem v přímém srovnání je jasné, že BMW cílí na mnohem náročnější klientelu, zatímco Škoda se snaží nabídnout dostupný luxus téměř všem. O tom ostatně hovoří i ceny, kdy ve Velké Británii pořídíte nejsilnější Superb od 35 000 liber (cca 1 milion korun), zatímco BMW M760Li začíná na částce 135 000 liber (3.8 milionu korun).
Všem je nám tedy jasné, že BMW nabídne lepší výsledky a výkony, ovšem otázkou zní, zda tento rozdíl bude stát za 2,8 milionu, které si musí zákazník připlatit. Nemluvě tedy o tom, že CarWow měl v testu zapůjčené BMW M760i, jehož cena se díky další výbavě vyšplhala na 150 000 liber, tedy 4.3 milionu korun.
Prvním testem byl klasický závod na 1/4 míle, kde Škoda Superb neměla absolutní šanci. Její motor 2.0 TSI sice produkuje příjemných 280 koní, ovšem dvanáctiválec v BMW generuje přes 600 koní. Oba vozy sice disponují pohonem všech kol a funkcí Launch Control, nicméně rozdíl je patrný ihned po začátku závodu. v Cíli vzdáleném 402 metrů pak byla Škoda o 2,1 sekundy později.
Druhý pokus se týkal hlavně pružného zrychlení, kdy chtěl moderátor vědět, zda dokáže BMW tak prudce akcelerovat, aby se vyrovnalo a nedovolilo předjet Superbu, který ho tou dobou míjel. Na to ovšem ani Kick-down v BMW nestačil a Škoda si tak vyrovnala skóre.
Třetí test se týkal brzd, kdy oba vozy dosáhly rychlosti 70 mil za hodinu (112 km/h) a ve stejný okamžik začali řidiči prudce brzdit. Zde Superb profitoval ze své nižší váhy a podařilo se mu zastavit o něco dříve. Skóre se tak přesunulo na stranu Superbu v poměru 2:1.
Poté ale přišlo na řadu měření "cestovního komfortu" na zadních sedadlech. Moderátor položil na zadní loketní opěrku telefon se spuštěnou aplikací měřící nejdříve vibrace a poté hluk. Výsledky? Víceméně očekávatelné. Při rychlosti 112 km/h dosáhly vibrace v Superbu na průměrnou hodnotu 6,7, zatímco v BMW aplikace ukazovala 3,8. Během měření hluku v kabině pak v Superbu naměřili 87 decibelů, v BMW pak 81 decibelů.
Výsledek se tedy dal očekávat, cena vyšší o 2.8 milionů se přeci jen musí někde projevit, ovšem jak velký ten rozdíl je, na to už si musí odpovědět každý sám. V případě Superbu se však dá mluvit o potvrzení jeho jinak všeobecně dobré pověsti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.