Vzpomínáte si na společnost Workhorse? Začátkem tohoto roku nám představila první elektrický Pick-up W-15, již delší dobu se zabývá vývojem a výrobou elektrických dodávek, pracuje na doručovacím dronu HorseFly a také na osobním cestovním dronu SureFly. Poslední novinkou v portfoliu této společnosti se pak má stát doručovací dodávka N-Gen, která je revoluční v každém ohledu.
Nová dodávka N-Gen je nástupcem v současnosti používané platformy E-Gen, kterou však překonává takřka ve všech ohledech. Nová dodávka by měla nabídnout čistě elektrický dojezd 161 kilometrů na jedno nabití + dalších 121 kilometrů, které může zajistit volitelný benzínový generátor.
Čím je však N-Gen skutečně revoluční, je systém doručování zásilek mezi automobilem a zákazníkem. Společnost totiž umístila na střechu vozu hangár pro dron HorseFly, díky kterému by se měl celý proces doručování mnohanásobně urychlit. Díky zvětšenému nákladovému prostoru navíc může dodávka operovat déle bez nutnosti vracet se do depa.
Co se doručování zásilek pomocí dronů týče, i přes technologickou náročnost se jedná o efektivní řešení, která provozovatelům šetří tu nejcennější komoditu: čas řidiče. Zatímco dron letí odevzdat zásilku, řidič pokračuje k další adrese. Dron si poté sám dokáže najít cestu zpět k dodávce a přistane pro další náklad.
Provozovatelé přepravních společností navíc budou mít radost i z nákladů na provoz samotného dronu. Jedna míle jeho letu je totiž vyjde na cca 3 centy, tedy cca 6,5 koruny za 1,6 km. Malým omezením může být nosnost, neboť v současnosti dron unese pouhých 4,5 kilogramu, nicméně s rozvojem této technologie by mělo dojít i k navyšování kapacity.
Během testování spotřeby pak čistě elektrický WorkHorse B-Gen prokázal, že při klasickém přepočtu na 1/100 km odpovídá jeho spotřeba zhruba 5,6 až 4,3 litrům paliva na 100 kilometrů, což jsou skutečně vynikající hodnoty.
V brzké době by se mělo přesunout testování dodávky N-Gen i s dronem do několika městských lokalit v USA, kde mají drony ukázat své skutečné schopnosti v ostrém provozu. Kromě dodávek N-Gen pro doručovací společnosti se však také uvažuje o jejich specializaci pro telekomunikační a městské / obecní služby.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?