Vzpomínáte si na společnost Workhorse? Začátkem tohoto roku nám představila první elektrický Pick-up W-15, již delší dobu se zabývá vývojem a výrobou elektrických dodávek, pracuje na doručovacím dronu HorseFly a také na osobním cestovním dronu SureFly. Poslední novinkou v portfoliu této společnosti se pak má stát doručovací dodávka N-Gen, která je revoluční v každém ohledu.
Nová dodávka N-Gen je nástupcem v současnosti používané platformy E-Gen, kterou však překonává takřka ve všech ohledech. Nová dodávka by měla nabídnout čistě elektrický dojezd 161 kilometrů na jedno nabití + dalších 121 kilometrů, které může zajistit volitelný benzínový generátor.
Čím je však N-Gen skutečně revoluční, je systém doručování zásilek mezi automobilem a zákazníkem. Společnost totiž umístila na střechu vozu hangár pro dron HorseFly, díky kterému by se měl celý proces doručování mnohanásobně urychlit. Díky zvětšenému nákladovému prostoru navíc může dodávka operovat déle bez nutnosti vracet se do depa.
Co se doručování zásilek pomocí dronů týče, i přes technologickou náročnost se jedná o efektivní řešení, která provozovatelům šetří tu nejcennější komoditu: čas řidiče. Zatímco dron letí odevzdat zásilku, řidič pokračuje k další adrese. Dron si poté sám dokáže najít cestu zpět k dodávce a přistane pro další náklad.
Provozovatelé přepravních společností navíc budou mít radost i z nákladů na provoz samotného dronu. Jedna míle jeho letu je totiž vyjde na cca 3 centy, tedy cca 6,5 koruny za 1,6 km. Malým omezením může být nosnost, neboť v současnosti dron unese pouhých 4,5 kilogramu, nicméně s rozvojem této technologie by mělo dojít i k navyšování kapacity.
Během testování spotřeby pak čistě elektrický WorkHorse B-Gen prokázal, že při klasickém přepočtu na 1/100 km odpovídá jeho spotřeba zhruba 5,6 až 4,3 litrům paliva na 100 kilometrů, což jsou skutečně vynikající hodnoty.
V brzké době by se mělo přesunout testování dodávky N-Gen i s dronem do několika městských lokalit v USA, kde mají drony ukázat své skutečné schopnosti v ostrém provozu. Kromě dodávek N-Gen pro doručovací společnosti se však také uvažuje o jejich specializaci pro telekomunikační a městské / obecní služby.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?