Většina běžných motoristů vnímá historii značky BMW až od modelu E30, ovšem znalci dobře vědí, že řada zajímavých modelů vznikala již od šedesátých let. A mezi ty nejzajímavější patří i BMW 1600 Kabriolet, které se kromě svého zdařilého designu může pochlubit i svou vzácností.
BMW 1600 kabriolet patřilo do série vozů 02 a jak už jsme v úvodu avizovali, jedná se o poměrně vzácný stroj. Výroba sice probíhala poměrně dlouho, ovšem mezi lety 1967 až 1971 vzniklo pouhých 1.672 kusů, přičemž mnohé z nich už jsou nenávratně ztraceny.
Tento konkrétní se však může pyšnit zcela výjimečným stavem, díky čemuž si zasloužil svou účast i na akci "NEC Classic Motor Show Sale" konané 11. a 12. listopadu, kde by se jeho cena podle odhadů Silverstone Auctions mohla vyšplhat až na 50-60 000 liber (1,4 až 1,7 milionu korun).
Ve světě obchodu s klasickými automobily či veterány to není nikterak vysoká částka, ovšem pokud se podíváme do ceníku britského dealerství automobilky BMW, pak poměrně rychle zjistíme, že za podobnou částku už se dá pořídit BMW M3 (ceny od 58,580 liber), plně vybavené BMW řady 5 a téměř i vlajková loď v podobě BMW řady 7, jehož částka začíná od 61,300 liber.
A co činí tento stroj tak výjimečným? Jednak samozřejmě unikátnost. Podle odhadů se totiž jedná o jediný plně funkční vůz BMW 1600 kabriolet na britských silnicích, což mu samozřejmě přidává na exkluzivitě. Ovšem aby byl vůz plně funkční, musel projít celkovou renovací. A tím se dostáváme k zajímavé minulosti.
Podle nepotvrzených spekulací měl být v roce 1968 prvním majitelem slavný módní návrhář a designér Pierre Cardin, ovšem k tomuto tvrzení chybí jakýkoliv pádný důkaz. Víme však jistě, že v roce 1983 byl vůz přepraven do Los Angeles, kde pobýval až do roku 1994. Následně byl vůz novým majitelem a sběratelem přemístěn do Velké Británie, kde podstoupil kompletní renovaci.
Během té došlo i na kompletní renovaci originálního 1,6 litrového čtyřválce M10 i čtyřrychlostní převodovky. Vzhledem k tomu, že od této renovace ujel vůz už jen pouhých 15 500 kilometrů, dá se považovat v podstatě za nový.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.