Většina běžných motoristů vnímá historii značky BMW až od modelu E30, ovšem znalci dobře vědí, že řada zajímavých modelů vznikala již od šedesátých let. A mezi ty nejzajímavější patří i BMW 1600 Kabriolet, které se kromě svého zdařilého designu může pochlubit i svou vzácností.
BMW 1600 kabriolet patřilo do série vozů 02 a jak už jsme v úvodu avizovali, jedná se o poměrně vzácný stroj. Výroba sice probíhala poměrně dlouho, ovšem mezi lety 1967 až 1971 vzniklo pouhých 1.672 kusů, přičemž mnohé z nich už jsou nenávratně ztraceny.
Tento konkrétní se však může pyšnit zcela výjimečným stavem, díky čemuž si zasloužil svou účast i na akci "NEC Classic Motor Show Sale" konané 11. a 12. listopadu, kde by se jeho cena podle odhadů Silverstone Auctions mohla vyšplhat až na 50-60 000 liber (1,4 až 1,7 milionu korun).
Ve světě obchodu s klasickými automobily či veterány to není nikterak vysoká částka, ovšem pokud se podíváme do ceníku britského dealerství automobilky BMW, pak poměrně rychle zjistíme, že za podobnou částku už se dá pořídit BMW M3 (ceny od 58,580 liber), plně vybavené BMW řady 5 a téměř i vlajková loď v podobě BMW řady 7, jehož částka začíná od 61,300 liber.
A co činí tento stroj tak výjimečným? Jednak samozřejmě unikátnost. Podle odhadů se totiž jedná o jediný plně funkční vůz BMW 1600 kabriolet na britských silnicích, což mu samozřejmě přidává na exkluzivitě. Ovšem aby byl vůz plně funkční, musel projít celkovou renovací. A tím se dostáváme k zajímavé minulosti.
Podle nepotvrzených spekulací měl být v roce 1968 prvním majitelem slavný módní návrhář a designér Pierre Cardin, ovšem k tomuto tvrzení chybí jakýkoliv pádný důkaz. Víme však jistě, že v roce 1983 byl vůz přepraven do Los Angeles, kde pobýval až do roku 1994. Následně byl vůz novým majitelem a sběratelem přemístěn do Velké Británie, kde podstoupil kompletní renovaci.
Během té došlo i na kompletní renovaci originálního 1,6 litrového čtyřválce M10 i čtyřrychlostní převodovky. Vzhledem k tomu, že od této renovace ujel vůz už jen pouhých 15 500 kilometrů, dá se považovat v podstatě za nový.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?