Automobilka Ford v tomto roce představila zcela první hybridní policejní vozidlo, které si získalo klasifikaci i jak pro hlídkovou hlídkovou činnost, tak i k pronásledování ujíždějících pachatelů. Jeho název je "Ford Police Responder Hybrid Sedan" a policisté z amerického státu Michigan už ho podrobili důkladnému testování před zařazením do služby
Ford v nedávné době představil rovnou dva policejní speciály, zatímco tím prvním byl výše zmíněný hybridní sedan založený na platformě Ford Fusion, tím druhým byl drsný Pick-up postavený na základech Fordu F-150. Obě tato vozidla plní klasifikace pro univerzální službu u policie a obě si v nedávných dnech vyzkoušeli i policisté ze státu Michigan (USA), od kterých obě vozidla dostala skvělé recenze.
Oba vozy musely splnit náročné testy, které mimo jiné zahrnovaly celkem 32 kol na závodním okruhu Grattan Raceway. Během testů se pak potvrdila celková odolnost, výkon motoru, brzd i kvalita obutí, které policejní vozy z výroby dostávají.
Samotná automobilka vkládá velké naděje hlavně do hybridního sedanu, který svými výkony převyšuje i ikonický Ford Crown Victoria s motorem V8, přičemž jeho spotřeba je takřka poloviční, jak řekl Stephen Tyler, zástupce marketingového oddělení policejních vozidel Ford.
Spolu s hybridním sedanem však policisté zkoušeli i klasický policejní vůz založený na Fordu Fusion s 3.5 litrovým motorem EcoBoost V6 a policejní SUV Ford s totožným motorem. Sedan poháněný tímto motorem zvládl akcelerovat z 0 na 96 km/h za 5.6 sekund, zatímco SUV a policejnímu pick-upu to trvalo 6.3 sekundy.
I přes úspěch hybridního sedanu, který už používají policisté v Los Angeles nebo New Yorku, tak nakonec policisté z Michiganu dali přednost klasickým spalovacím motorům, které během testů na závodní dráze vykazovaly lepší zrychlení i průměrné časy a do služby zařadili Fusion s motorem V6.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?