Tesla se snaží optimalizovat a vylepšit vše co je možné. V uplynulých týdnech jsme vás informovali o pokusech s aerodynamikou, věčného tématu v podobě prodlužování dojezdu a nyní tu máme něco z opačného soudku. Otázka zní: „Jak zabavit řidiče, kteří čekají na dobití svého elektrovozu?“
Vypadá to, že síť nabíjecích stanic Tesla by se mohla v budoucnosti rozšířit o nové obchodní zóny. Technologický ředitel Tesly Jeffrey Straubel k tomu na konferenci FSTEC řekl: „Lidé na těchto zastávkách průměrně tráví 20 až 30 minut. Chtějí si odskočit na toaletu, dát si šálek dobré kávy nebo něco k jídlu. Měli bychom jim to umožnit.“
Zatímco tradiční vozidla se spalovacím motorem dotankují pohonné hmoty během pár minut, dobití elektrických vozidel trvá i s použitím tzv. „rychlonabíječek“ stále podstatně delší dobu. Řidiči pak čekají ve svých vozech a to opravdu není vzrušující zážitek. Jakýkoliv obchod nebo restaurace, podobný čerpací stanici, by mohl dát lidem místo, kde se rádi zastaví a občerství.
Straubel ale zdůraznil, že automobilka Tesla nemá nejmenší zájem provozovat restauraci. Poznamenal však, že již jednají s restauracemi o jejich pronájmu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?