Tesla se snaží optimalizovat a vylepšit vše co je možné. V uplynulých týdnech jsme vás informovali o pokusech s aerodynamikou, věčného tématu v podobě prodlužování dojezdu a nyní tu máme něco z opačného soudku. Otázka zní: „Jak zabavit řidiče, kteří čekají na dobití svého elektrovozu?“
Vypadá to, že síť nabíjecích stanic Tesla by se mohla v budoucnosti rozšířit o nové obchodní zóny. Technologický ředitel Tesly Jeffrey Straubel k tomu na konferenci FSTEC řekl: „Lidé na těchto zastávkách průměrně tráví 20 až 30 minut. Chtějí si odskočit na toaletu, dát si šálek dobré kávy nebo něco k jídlu. Měli bychom jim to umožnit.“
Zatímco tradiční vozidla se spalovacím motorem dotankují pohonné hmoty během pár minut, dobití elektrických vozidel trvá i s použitím tzv. „rychlonabíječek“ stále podstatně delší dobu. Řidiči pak čekají ve svých vozech a to opravdu není vzrušující zážitek. Jakýkoliv obchod nebo restaurace, podobný čerpací stanici, by mohl dát lidem místo, kde se rádi zastaví a občerství.
Straubel ale zdůraznil, že automobilka Tesla nemá nejmenší zájem provozovat restauraci. Poznamenal však, že již jednají s restauracemi o jejich pronájmu.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?