Tesla se snaží optimalizovat a vylepšit vše co je možné. V uplynulých týdnech jsme vás informovali o pokusech s aerodynamikou, věčného tématu v podobě prodlužování dojezdu a nyní tu máme něco z opačného soudku. Otázka zní: „Jak zabavit řidiče, kteří čekají na dobití svého elektrovozu?“
Vypadá to, že síť nabíjecích stanic Tesla by se mohla v budoucnosti rozšířit o nové obchodní zóny. Technologický ředitel Tesly Jeffrey Straubel k tomu na konferenci FSTEC řekl: „Lidé na těchto zastávkách průměrně tráví 20 až 30 minut. Chtějí si odskočit na toaletu, dát si šálek dobré kávy nebo něco k jídlu. Měli bychom jim to umožnit.“
Zatímco tradiční vozidla se spalovacím motorem dotankují pohonné hmoty během pár minut, dobití elektrických vozidel trvá i s použitím tzv. „rychlonabíječek“ stále podstatně delší dobu. Řidiči pak čekají ve svých vozech a to opravdu není vzrušující zážitek. Jakýkoliv obchod nebo restaurace, podobný čerpací stanici, by mohl dát lidem místo, kde se rádi zastaví a občerství.
Straubel ale zdůraznil, že automobilka Tesla nemá nejmenší zájem provozovat restauraci. Poznamenal však, že již jednají s restauracemi o jejich pronájmu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?