Nedávno nám začal podzim a tak se většina z nás, kteří ráno dojíždí za prací automobilem a nemají garáž, potýká s nepříjemným mlžením skel. Většinou si s touto lapálií poradí běžný ventilátor, ovšem málokdo má po ránu čas čekat, než se mu sklo odmlží. Pomoc je ale snadná a hlavně na blízku.
Pokud nemáte rádi improvizování a nevadí vám vynaložit vyšší částku peněz, pak není nic snazšího než si zajít na pumpu či do specializovaného obchodu a koupit speciální "Anti-fog" přípravek, který nanesete na skla vašeho vozu a máte klid. Pokud ale chcete pár korun ušetřit a rádi vyzkoušíte něco nového, pak se vyplatí vsadit na věc, která se vyskytuje snad v každé koupelně: Gel na holení.
Zní to až neuvěřitelně snadno, nicméně gel na holení odvede práci takřka stejně kvalitně, jako speciální Anti-fog roztoky. Bez rozdílu značky by mělo stačit gel pouze nanést na sklo a poté ho důkladně rozetřít a rozleštit suchým hadrem, utěrkou nebo papírovou utěrkou. Pokud byste použili mokrý hadr či utěrku, pak byste gel ze skla stírali. Takto "ochráněné" sklo by mělo mlžení odolávat cca měsíc, v závislosti na podmínkách. Jakmile se ale okno začne znovu mlžit, není nic snazšího, než gel znovu aplikovat.
Tuto teorii ve svém videu vyzkoušel i ChrisFix a dokonale se mu osvědčila. Ve videu testoval ještě několik dalších přípravků, ovšem kromě holící pěny s žádným neuspěl. V dalším videu ovšem přišel s další várkou "improvizované" chemie, která měla nabídnout stejný výsledek. Ovšem i během druhého pokusu našel jen jediný produkt schopný potlačit mlžení oken a překvapivě opět pocházel z koupelny: zubní pasta.
Při jejím použití je ovšem dobré netlačit příliš na utěrku, kterou pastu aplikujete. Zubní pasty totiž obsahují jemné abrazivo, které pomáhá při čistění zubů. Jedná se sice jen o velmi drobné částečky, nicméně nikomu se jistě nechce riskovat poškrábání ať už čelního nebo bočního okna. Pokud vám ale nic jiného nezbývá, můžete sáhnout i po pastě, která navíc osvěží i vás interiér.
Poslední zajímavou metodou může být trik s kočičí podestýlkou. Na internetu najdete několik tipů, podle kterých stačí naplnit starší (nikoliv děravé) ponožky kočičí podestýlkou ze silica gelu a následně je umístit na palubní desku vašeho vozu, nebo pod sedadlo řidiče či spolujezdce.
Podestýlka totiž dobře pohlcuje vlhkost, včetně té vzdušné, takže se vám v autě přestanou mlžit skla. Silica gel navíc nepráší a má výrazné absorpční schopnosti, takže by měl působit poměrně dlouho.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?