Tesla Model 3 už je sice na trhu nějaký ten pátek, ovšem nabídka modelů je poměrně omezená a čekací lhůty jsou extrémní. Řada lidí si přesto ráda počká, aby si svou Teslu mohla naspecifikovat podle svých představ. A pokud si počkají i půl roku, mohou se těšit na chytrý vzduchový podvozek i pohon všech kol, jak potvrdil Elon Musk na Twitteru.
Elon Musk je pravděpodobně největším vizionářem posledních let, který takřka všechen svůj čas vkládá do inovací a zlepšování světa kolem nás. Kromě toho si ale najde i čas na komunikaci s lidmi prostřednictvím Twitteru. A občas prozrazuje zajímavé informace.
Ta poslední z nich se týká Tesly Model 3 a jejího vybavení. Ryan McCaffrey se Elona Muska prostřednictvím Twitteru zeptal, zda Model 3 dostane i vzduchový podvozek jak Musk říkal koncem minulého roku, protože cesta k jeho domovu je "divná".
In about six months or so. Linked to dual motor config.
— Elon Musk (@elonmusk) 31. srpna 2017
Elon Musk na to reagoval poměrně rychle s pozitivní odpovědí, že vzduchový podvozek Smart Air by měl dorazit během cca šesti měsíců, spolu s pohonem všech kol. Nezbývá tedy než čekat - což je v případě Modelu 3 stále na dlouho.
Co se podvozku Smart Air týče, tento podvozek má schopnost automaticky se zvyšovat / snižovat na základě záznamů o silnici, dat z GPS nebo na základě požadavku řidiče. Systém si navíc umí pamatovat místa, kde řidič světlou výšku upravoval, takže pokud máte doma špatnou příjezdovou cestu, systém automaticky vůz zvýší.
Podvozek Smart Air je mezi majiteli Tesly Model X a S velmi populární záležitostí. Dokonce tak populární, že z pozice příplatkové výbavy za 3,000 dolarů (66 tisíc korun) se stal standardní výbavou. Kolik si za něj budou muset připlatit zájemci o Model 3 je však otázkou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?