Tesla Model 3 už je sice na trhu nějaký ten pátek, ovšem nabídka modelů je poměrně omezená a čekací lhůty jsou extrémní. Řada lidí si přesto ráda počká, aby si svou Teslu mohla naspecifikovat podle svých představ. A pokud si počkají i půl roku, mohou se těšit na chytrý vzduchový podvozek i pohon všech kol, jak potvrdil Elon Musk na Twitteru.
Elon Musk je pravděpodobně největším vizionářem posledních let, který takřka všechen svůj čas vkládá do inovací a zlepšování světa kolem nás. Kromě toho si ale najde i čas na komunikaci s lidmi prostřednictvím Twitteru. A občas prozrazuje zajímavé informace.
Ta poslední z nich se týká Tesly Model 3 a jejího vybavení. Ryan McCaffrey se Elona Muska prostřednictvím Twitteru zeptal, zda Model 3 dostane i vzduchový podvozek jak Musk říkal koncem minulého roku, protože cesta k jeho domovu je "divná".
In about six months or so. Linked to dual motor config.
— Elon Musk (@elonmusk) 31. srpna 2017
Elon Musk na to reagoval poměrně rychle s pozitivní odpovědí, že vzduchový podvozek Smart Air by měl dorazit během cca šesti měsíců, spolu s pohonem všech kol. Nezbývá tedy než čekat - což je v případě Modelu 3 stále na dlouho.
Co se podvozku Smart Air týče, tento podvozek má schopnost automaticky se zvyšovat / snižovat na základě záznamů o silnici, dat z GPS nebo na základě požadavku řidiče. Systém si navíc umí pamatovat místa, kde řidič světlou výšku upravoval, takže pokud máte doma špatnou příjezdovou cestu, systém automaticky vůz zvýší.
Podvozek Smart Air je mezi majiteli Tesly Model X a S velmi populární záležitostí. Dokonce tak populární, že z pozice příplatkové výbavy za 3,000 dolarů (66 tisíc korun) se stal standardní výbavou. Kolik si za něj budou muset připlatit zájemci o Model 3 je však otázkou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.