Tesla Model 3 už je sice na trhu nějaký ten pátek, ovšem nabídka modelů je poměrně omezená a čekací lhůty jsou extrémní. Řada lidí si přesto ráda počká, aby si svou Teslu mohla naspecifikovat podle svých představ. A pokud si počkají i půl roku, mohou se těšit na chytrý vzduchový podvozek i pohon všech kol, jak potvrdil Elon Musk na Twitteru.
Elon Musk je pravděpodobně největším vizionářem posledních let, který takřka všechen svůj čas vkládá do inovací a zlepšování světa kolem nás. Kromě toho si ale najde i čas na komunikaci s lidmi prostřednictvím Twitteru. A občas prozrazuje zajímavé informace.
Ta poslední z nich se týká Tesly Model 3 a jejího vybavení. Ryan McCaffrey se Elona Muska prostřednictvím Twitteru zeptal, zda Model 3 dostane i vzduchový podvozek jak Musk říkal koncem minulého roku, protože cesta k jeho domovu je "divná".
In about six months or so. Linked to dual motor config.
— Elon Musk (@elonmusk) 31. srpna 2017
Elon Musk na to reagoval poměrně rychle s pozitivní odpovědí, že vzduchový podvozek Smart Air by měl dorazit během cca šesti měsíců, spolu s pohonem všech kol. Nezbývá tedy než čekat - což je v případě Modelu 3 stále na dlouho.
Co se podvozku Smart Air týče, tento podvozek má schopnost automaticky se zvyšovat / snižovat na základě záznamů o silnici, dat z GPS nebo na základě požadavku řidiče. Systém si navíc umí pamatovat místa, kde řidič světlou výšku upravoval, takže pokud máte doma špatnou příjezdovou cestu, systém automaticky vůz zvýší.
Podvozek Smart Air je mezi majiteli Tesly Model X a S velmi populární záležitostí. Dokonce tak populární, že z pozice příplatkové výbavy za 3,000 dolarů (66 tisíc korun) se stal standardní výbavou. Kolik si za něj budou muset připlatit zájemci o Model 3 je však otázkou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?