O technických parametrech se během rozhovoru stále mlčelo, ovšem už alespoň víme, jak se budou mladoboleslavské elektromobily jmenovat. Škoda totiž na rozdíl od svých německých sousedů nemá v plánu vytvářet jakousi "pod-značku" ve stylu VW I.D., Mercedes EQ nebo BMW i.
Škoda zkrátka zůstane u klasických jmen jaké využívá nyní, pouze nabídku doplní o elektrické pohonné systémy. Vozy jako Octavia, Fabia nebo Superb tedy z českých silnic rozhodně nezmizí.
S těmito informacemi přišel Guido Haak, vedoucí produktové strategie, během nedávného otevření Digilab v Praze. Haak mimo jiné srovnával úsilí Škody s Teslou a ocenil riziko, jaké Tesla podstupuje při zavádění elektromobilů do praxe.
Nevyhnul se ale ani drobné kritice na adresu této značky. Podle něj je totiž Tesla model 3 s cenou 35.000 dolarů (773 tis. kč) stále prémiovým vozem, který si rozhodně nebude moci dovolit každý. Elektromobily Škoda by se však měly stát skutečně dostupnými, neboť svou cenou a vlastnostmi nebudou chtít konkurovat jiným elektromobilům, ale přímo autům se spalovacími motory.
Náskok nad konkurencí by Škoda chtěla získat hlavně co se týká poměru cena/výkon, reálného dojezdu, designu, výbavy, asistenčních systémů a také zážitků z jízdy.
Co se týká asistenčních systémů, novinkou by měl být systém schopný upozornit řidiče na blížící se vůz záchranářů či policie, takže řidič bude mít čas s dostatečným předstihem uvolnit cestu. Tento systém by se hodil i v současných vozidlech, ovšem na jeho implementaci si ještě budeme muset počkat, neboť je stále ve vývoji.