Pokud půjde vše podle plánů, pak bychom se již za pár let mohli dočkat prvních elektromobilů značky Škoda. Kromě pohledu na studii Vision E jsme toho o nich ale doposud příliš nevěděli. To se však částečně změnilo po otevření nového vývojového centra DigiLab v Praze, kde se rozpovídal jeden z vysokých představitelů automobilky.
O technických parametrech se během rozhovoru stále mlčelo, ovšem už alespoň víme, jak se budou mladoboleslavské elektromobily jmenovat. Škoda totiž na rozdíl od svých německých sousedů nemá v plánu vytvářet jakousi "pod-značku" ve stylu VW I.D., Mercedes EQ nebo BMW i.
Škoda zkrátka zůstane u klasických jmen jaké využívá nyní, pouze nabídku doplní o elektrické pohonné systémy. Vozy jako Octavia, Fabia nebo Superb tedy z českých silnic rozhodně nezmizí.
S těmito informacemi přišel Guido Haak, vedoucí produktové strategie, během nedávného otevření Digilab v Praze. Haak mimo jiné srovnával úsilí Škody s Teslou a ocenil riziko, jaké Tesla podstupuje při zavádění elektromobilů do praxe.
Nevyhnul se ale ani drobné kritice na adresu této značky. Podle něj je totiž Tesla model 3 s cenou 35.000 dolarů (773 tis. kč) stále prémiovým vozem, který si rozhodně nebude moci dovolit každý. Elektromobily Škoda by se však měly stát skutečně dostupnými, neboť svou cenou a vlastnostmi nebudou chtít konkurovat jiným elektromobilům, ale přímo autům se spalovacími motory.
Náskok nad konkurencí by Škoda chtěla získat hlavně co se týká poměru cena/výkon, reálného dojezdu, designu, výbavy, asistenčních systémů a také zážitků z jízdy.
Co se týká asistenčních systémů, novinkou by měl být systém schopný upozornit řidiče na blížící se vůz záchranářů či policie, takže řidič bude mít čas s dostatečným předstihem uvolnit cestu. Tento systém by se hodil i v současných vozidlech, ovšem na jeho implementaci si ještě budeme muset počkat, neboť je stále ve vývoji.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?