Éra mladoboleslavských elektromobilů se blíží, jaké s nimi má Škoda plány?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. srpna 2017, 14:42 Aktualizováno 25.8.2017, 15:27 Google+

Pokud půjde vše podle plánů, pak bychom se již za pár let mohli dočkat prvních elektromobilů značky Škoda. Kromě pohledu na studii Vision E jsme toho o nich ale doposud příliš nevěděli. To se však částečně změnilo po otevření nového vývojového centra DigiLab v Praze, kde se rozpovídal jeden z vysokých představitelů automobilky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Vision E

Škoda Vision E | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

O technických parametrech se během rozhovoru stále mlčelo, ovšem už alespoň víme, jak se budou mladoboleslavské elektromobily jmenovat. Škoda totiž na rozdíl od svých německých sousedů nemá v plánu vytvářet jakousi "pod-značku" ve stylu VW I.D., Mercedes EQ nebo BMW i.

Škoda zkrátka zůstane u klasických jmen jaké využívá nyní, pouze nabídku doplní o elektrické pohonné systémy. Vozy jako Octavia, Fabia nebo Superb tedy z českých silnic rozhodně nezmizí.

S těmito informacemi přišel Guido Haak, vedoucí produktové strategie, během nedávného otevření Digilab v Praze. Haak mimo jiné srovnával úsilí Škody s Teslou a ocenil riziko, jaké Tesla podstupuje při zavádění elektromobilů do praxe.

Nevyhnul se ale ani drobné kritice na adresu této značky. Podle něj je totiž Tesla model 3 s cenou 35.000 dolarů (773 tis. kč) stále prémiovým vozem, který si rozhodně nebude moci dovolit každý. Elektromobily Škoda by se však měly stát skutečně dostupnými, neboť svou cenou a vlastnostmi nebudou chtít konkurovat jiným elektromobilům, ale přímo autům se spalovacími motory.

Náskok nad konkurencí by Škoda chtěla získat hlavně co se týká poměru cena/výkon, reálného dojezdu, designu, výbavy, asistenčních systémů a také zážitků z jízdy. 

Co se týká asistenčních systémů, novinkou by měl být systém schopný upozornit řidiče na blížící se vůz záchranářů či policie, takže řidič bude mít čas s dostatečným předstihem uvolnit cestu. Tento systém by se hodil i v současných vozidlech, ovšem na jeho implementaci si ještě budeme muset počkat, neboť je stále ve vývoji.

Vytisknout

Diskuze: Éra mladoboleslavských elektromobilů se blíží, jaké s nimi má Škoda plány?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Golf GT-E se stal vozem s pořadovým číslem 150.000.000

Volkswagen slaví, na kontě už má 150 milionů vyrobených vozů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

  2. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  3. Úpravy Gumbal kára, část druhá

  4. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  5. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud