Pokud půjde vše podle plánů, pak bychom se již za pár let mohli dočkat prvních elektromobilů značky Škoda. Kromě pohledu na studii Vision E jsme toho o nich ale doposud příliš nevěděli. To se však částečně změnilo po otevření nového vývojového centra DigiLab v Praze, kde se rozpovídal jeden z vysokých představitelů automobilky.
O technických parametrech se během rozhovoru stále mlčelo, ovšem už alespoň víme, jak se budou mladoboleslavské elektromobily jmenovat. Škoda totiž na rozdíl od svých německých sousedů nemá v plánu vytvářet jakousi "pod-značku" ve stylu VW I.D., Mercedes EQ nebo BMW i.
Škoda zkrátka zůstane u klasických jmen jaké využívá nyní, pouze nabídku doplní o elektrické pohonné systémy. Vozy jako Octavia, Fabia nebo Superb tedy z českých silnic rozhodně nezmizí.
S těmito informacemi přišel Guido Haak, vedoucí produktové strategie, během nedávného otevření Digilab v Praze. Haak mimo jiné srovnával úsilí Škody s Teslou a ocenil riziko, jaké Tesla podstupuje při zavádění elektromobilů do praxe.
Nevyhnul se ale ani drobné kritice na adresu této značky. Podle něj je totiž Tesla model 3 s cenou 35.000 dolarů (773 tis. kč) stále prémiovým vozem, který si rozhodně nebude moci dovolit každý. Elektromobily Škoda by se však měly stát skutečně dostupnými, neboť svou cenou a vlastnostmi nebudou chtít konkurovat jiným elektromobilům, ale přímo autům se spalovacími motory.
Náskok nad konkurencí by Škoda chtěla získat hlavně co se týká poměru cena/výkon, reálného dojezdu, designu, výbavy, asistenčních systémů a také zážitků z jízdy.
Co se týká asistenčních systémů, novinkou by měl být systém schopný upozornit řidiče na blížící se vůz záchranářů či policie, takže řidič bude mít čas s dostatečným předstihem uvolnit cestu. Tento systém by se hodil i v současných vozidlech, ovšem na jeho implementaci si ještě budeme muset počkat, neboť je stále ve vývoji.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?