Pokud půjde vše podle plánů, pak bychom se již za pár let mohli dočkat prvních elektromobilů značky Škoda. Kromě pohledu na studii Vision E jsme toho o nich ale doposud příliš nevěděli. To se však částečně změnilo po otevření nového vývojového centra DigiLab v Praze, kde se rozpovídal jeden z vysokých představitelů automobilky.
O technických parametrech se během rozhovoru stále mlčelo, ovšem už alespoň víme, jak se budou mladoboleslavské elektromobily jmenovat. Škoda totiž na rozdíl od svých německých sousedů nemá v plánu vytvářet jakousi "pod-značku" ve stylu VW I.D., Mercedes EQ nebo BMW i.
Škoda zkrátka zůstane u klasických jmen jaké využívá nyní, pouze nabídku doplní o elektrické pohonné systémy. Vozy jako Octavia, Fabia nebo Superb tedy z českých silnic rozhodně nezmizí.
S těmito informacemi přišel Guido Haak, vedoucí produktové strategie, během nedávného otevření Digilab v Praze. Haak mimo jiné srovnával úsilí Škody s Teslou a ocenil riziko, jaké Tesla podstupuje při zavádění elektromobilů do praxe.
Nevyhnul se ale ani drobné kritice na adresu této značky. Podle něj je totiž Tesla model 3 s cenou 35.000 dolarů (773 tis. kč) stále prémiovým vozem, který si rozhodně nebude moci dovolit každý. Elektromobily Škoda by se však měly stát skutečně dostupnými, neboť svou cenou a vlastnostmi nebudou chtít konkurovat jiným elektromobilům, ale přímo autům se spalovacími motory.
Náskok nad konkurencí by Škoda chtěla získat hlavně co se týká poměru cena/výkon, reálného dojezdu, designu, výbavy, asistenčních systémů a také zážitků z jízdy.
Co se týká asistenčních systémů, novinkou by měl být systém schopný upozornit řidiče na blížící se vůz záchranářů či policie, takže řidič bude mít čas s dostatečným předstihem uvolnit cestu. Tento systém by se hodil i v současných vozidlech, ovšem na jeho implementaci si ještě budeme muset počkat, neboť je stále ve vývoji.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!