Půl miliardy, na tolik vyšel tento Aston Martin DBR1. Stal se tak nejdražším britským vozem

Aston Martin DBR1
Aston Martin DBR1, foto: Rm Auctions
Antonín Marek , AutoRoad.cz 23. srpna 2017 09:31 | akt. 23. srpna 2017 10:23
Sdílej:

Britové mají skutečně dlouhou tradici ve výrobě zajímavých a sportovních vozidel, která se stářím zrají jako víno. Ostatně to dokazují i ceny, za kolik se starší britské sporťáky prodávají a jak rychle se posunuje laťka u otázka "Co je nejdražší britský automobil na světě?"

Během aukcí sportovních vozů na akci Pebble Beach Concours D'elegance, které pořádala aukční společnost Bonhams, padl titul nejdražšího prodaného britského automobilu hned dvakrát. V pátek ho získal McLaren F1, který se prodal za 15,6 milionů dolarů, ale z titulu se příliš dlouho neradoval.

Během dalšího dne se totiž na řadu dostala aukce závodního vozu Aston Martin DBR1 z roku 1956, během níž se cena vyšplhala až na těžko uvěřitelných 22,5 milionu dolarů, tedy cca 499,2 milionu korun. Titul tak putoval od McLarenu do Aston Martinu, který se ho nejspíš jen tak nevzdá.

Tento konkrétní Aston Martin DBR1 je však skutečným historickým skvostem. Jedná se o první z celkem pěti vyrobených automobilů, který během své závodní kariéry dokázal vyhrát například i závod na 1 000 kilometrů konaný v roce 1959 na Nürburgringu. Za jeho volantem navíc usedaly legendy jako sir Stirling Moss, Carroll Shelby nebo Jack Brabham, jak se uvádí v dokumentaci zveřejněné RM Sotheby.

Vůz, vydražený za 22,5 milionu dolarů, ale není v úplně originálním stavu. Pod jeho kapotou je totiž nyní umístěn poněkud modernější motor, díky kterému se vůz mohl účastnit závodů Goodwood Revival, aniž by musel být opotřebován originální motor, který nový majitel k vozu samozřejmě dostane.

Už na první pohled se ale jedná o nádherný automobil, který bude dělat novému majiteli radost jen při letmém pohledu. Sám Stirling Moss navíc jednou o DBR1 prohlásil, že se jedná o nejdůležitější automobil, jaký kdy v Aston Martinu postavili. Poslední společnou jízdu si v něm navíc užil v roce 2013, kdy se s vozem projel po Nurburgringu během oslav stoletého výročí od založení automobilky.

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?