Britové mají skutečně dlouhou tradici ve výrobě zajímavých a sportovních vozidel, která se stářím zrají jako víno. Ostatně to dokazují i ceny, za kolik se starší britské sporťáky prodávají a jak rychle se posunuje laťka u otázka "Co je nejdražší britský automobil na světě?"
Během aukcí sportovních vozů na akci Pebble Beach Concours D'elegance, které pořádala aukční společnost Bonhams, padl titul nejdražšího prodaného britského automobilu hned dvakrát. V pátek ho získal McLaren F1, který se prodal za 15,6 milionů dolarů, ale z titulu se příliš dlouho neradoval.
Během dalšího dne se totiž na řadu dostala aukce závodního vozu Aston Martin DBR1 z roku 1956, během níž se cena vyšplhala až na těžko uvěřitelných 22,5 milionu dolarů, tedy cca 499,2 milionu korun. Titul tak putoval od McLarenu do Aston Martinu, který se ho nejspíš jen tak nevzdá.
Tento konkrétní Aston Martin DBR1 je však skutečným historickým skvostem. Jedná se o první z celkem pěti vyrobených automobilů, který během své závodní kariéry dokázal vyhrát například i závod na 1 000 kilometrů konaný v roce 1959 na Nürburgringu. Za jeho volantem navíc usedaly legendy jako sir Stirling Moss, Carroll Shelby nebo Jack Brabham, jak se uvádí v dokumentaci zveřejněné RM Sotheby.
Vůz, vydražený za 22,5 milionu dolarů, ale není v úplně originálním stavu. Pod jeho kapotou je totiž nyní umístěn poněkud modernější motor, díky kterému se vůz mohl účastnit závodů Goodwood Revival, aniž by musel být opotřebován originální motor, který nový majitel k vozu samozřejmě dostane.
Už na první pohled se ale jedná o nádherný automobil, který bude dělat novému majiteli radost jen při letmém pohledu. Sám Stirling Moss navíc jednou o DBR1 prohlásil, že se jedná o nejdůležitější automobil, jaký kdy v Aston Martinu postavili. Poslední společnou jízdu si v něm navíc užil v roce 2013, kdy se s vozem projel po Nurburgringu během oslav stoletého výročí od založení automobilky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?