Britové mají skutečně dlouhou tradici ve výrobě zajímavých a sportovních vozidel, která se stářím zrají jako víno. Ostatně to dokazují i ceny, za kolik se starší britské sporťáky prodávají a jak rychle se posunuje laťka u otázka "Co je nejdražší britský automobil na světě?"
Během aukcí sportovních vozů na akci Pebble Beach Concours D'elegance, které pořádala aukční společnost Bonhams, padl titul nejdražšího prodaného britského automobilu hned dvakrát. V pátek ho získal McLaren F1, který se prodal za 15,6 milionů dolarů, ale z titulu se příliš dlouho neradoval.
Během dalšího dne se totiž na řadu dostala aukce závodního vozu Aston Martin DBR1 z roku 1956, během níž se cena vyšplhala až na těžko uvěřitelných 22,5 milionu dolarů, tedy cca 499,2 milionu korun. Titul tak putoval od McLarenu do Aston Martinu, který se ho nejspíš jen tak nevzdá.
Tento konkrétní Aston Martin DBR1 je však skutečným historickým skvostem. Jedná se o první z celkem pěti vyrobených automobilů, který během své závodní kariéry dokázal vyhrát například i závod na 1 000 kilometrů konaný v roce 1959 na Nürburgringu. Za jeho volantem navíc usedaly legendy jako sir Stirling Moss, Carroll Shelby nebo Jack Brabham, jak se uvádí v dokumentaci zveřejněné RM Sotheby.
Vůz, vydražený za 22,5 milionu dolarů, ale není v úplně originálním stavu. Pod jeho kapotou je totiž nyní umístěn poněkud modernější motor, díky kterému se vůz mohl účastnit závodů Goodwood Revival, aniž by musel být opotřebován originální motor, který nový majitel k vozu samozřejmě dostane.
Už na první pohled se ale jedná o nádherný automobil, který bude dělat novému majiteli radost jen při letmém pohledu. Sám Stirling Moss navíc jednou o DBR1 prohlásil, že se jedná o nejdůležitější automobil, jaký kdy v Aston Martinu postavili. Poslední společnou jízdu si v něm navíc užil v roce 2013, kdy se s vozem projel po Nurburgringu během oslav stoletého výročí od založení automobilky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.