Britové mají skutečně dlouhou tradici ve výrobě zajímavých a sportovních vozidel, která se stářím zrají jako víno. Ostatně to dokazují i ceny, za kolik se starší britské sporťáky prodávají a jak rychle se posunuje laťka u otázka "Co je nejdražší britský automobil na světě?"
Během aukcí sportovních vozů na akci Pebble Beach Concours D'elegance, které pořádala aukční společnost Bonhams, padl titul nejdražšího prodaného britského automobilu hned dvakrát. V pátek ho získal McLaren F1, který se prodal za 15,6 milionů dolarů, ale z titulu se příliš dlouho neradoval.
Během dalšího dne se totiž na řadu dostala aukce závodního vozu Aston Martin DBR1 z roku 1956, během níž se cena vyšplhala až na těžko uvěřitelných 22,5 milionu dolarů, tedy cca 499,2 milionu korun. Titul tak putoval od McLarenu do Aston Martinu, který se ho nejspíš jen tak nevzdá.
Tento konkrétní Aston Martin DBR1 je však skutečným historickým skvostem. Jedná se o první z celkem pěti vyrobených automobilů, který během své závodní kariéry dokázal vyhrát například i závod na 1 000 kilometrů konaný v roce 1959 na Nürburgringu. Za jeho volantem navíc usedaly legendy jako sir Stirling Moss, Carroll Shelby nebo Jack Brabham, jak se uvádí v dokumentaci zveřejněné RM Sotheby.
Vůz, vydražený za 22,5 milionu dolarů, ale není v úplně originálním stavu. Pod jeho kapotou je totiž nyní umístěn poněkud modernější motor, díky kterému se vůz mohl účastnit závodů Goodwood Revival, aniž by musel být opotřebován originální motor, který nový majitel k vozu samozřejmě dostane.
Už na první pohled se ale jedná o nádherný automobil, který bude dělat novému majiteli radost jen při letmém pohledu. Sám Stirling Moss navíc jednou o DBR1 prohlásil, že se jedná o nejdůležitější automobil, jaký kdy v Aston Martinu postavili. Poslední společnou jízdu si v něm navíc užil v roce 2013, kdy se s vozem projel po Nurburgringu během oslav stoletého výročí od založení automobilky.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?