Policisté v Lucemburku brzy dostanou dvě velmi netradiční služební vozidla - nové Tesly Model S. Jedná se o součást programu ministerstva pro udržitelný rozvoj, které by rádo brzy nahradilo všechna státem využívaná vozidla se spalovacím motorem za elektromobily. Zprávu přineslo RTL.
Bohužel nevíme pro jakou verzi Modelu S se policisté rozhodli, ovšem v každém případě bude výkon tohoto elektromobilu vysoce převyšovat policejní vozy používané v ostatních státech. Problémem jistě nebude ani dojezd Tesly, vždyť Lucembursko měří pouhých 82 kilometrů na délku a 57 kilometrů na šířku.
Lucembursko tímto krokem následuje Los Angeles, které začalo vyšlapávat cestu policejním elektromobilům již minulý rok. LAPD si pro své hlídky objednala dva vozy Tesla Model S P85D a rovných 100 vozů BMW i3. Ty v rámci testovacího programu využívá i několik oddělení městské i státní policie v ČR.
O nákupu 250 hybridních či alternativně poháněných vozidel uvažuje i britský Scotland Yard. Kromě Tesly však zvažuje i vozy výrobců jako je Renault, Nissan, Ford, Mercedes-Benz nebo Volkswagen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?